Informatie over (i)TV-ontvangers

• 8 januari 2013
  • 38 reacties
  • 22357 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Heb ik nou een update gehad of niet? Ik heb geen klokje maar ik kan wel serie opnemen.

Reputatie 7
Serieopnemen is onafhankelijk van de firmwareversie en schijnt ook op de 1963 te werken.

Reputatie 1
Badge
In de nieuwsbrief las ik betreffende series opnemen:

http://www.kpn.com/prive/pakketten/opnemen-pakket.htm?campaignid=em:nb:cm:s209

"Nooit meer je favoriete serie missen met het Opnemen Pakket" met de 1853 heb ik nu in het menu de keuze bij (b.v. The Bold & The Beautiful) opnemen in: 1x of gehele serie.

Reputatie 1
Badge
Meer info Seriematig opnemen op;

http://forum.kpn.com/t5/Televisie/Nieuw-Opnemen-pakket-met-seriematig-programeren/m-p/137681#M10221

Heeft iemand ervaring met het invoegen van een WLAN router voor de VIP1853?

Ik heb 2 WLAN routers geprobeerd maar na korte tijd is het TV signaal weg of er is geen toegang meer tot het WLAN modem.

Ik heb een netwerk-kabel naar de woonkamer gelegd voor de VIP1835  maar kan  niet mijn WIFI signaal  sterker maken met een extra WLAN router in de woonkamer.

Reputatie 1
Badge
Voor (i)TV-ontvanger aan te sluiten dat kan probleemloos gedaan worden via netwerkkabel of met een Homeplug Adapter direct aan b.v. Experia Box V8

Reputatie 1
Badge
"Ik heb een netwerk-kabel naar de woonkamer gelegd voor de VIP1835  maar kan  niet mijn WIFI signaal  sterker maken met een extra WLAN router in de woonkamer."

Dat zou wel moeten kunnen als de WLAN Router juist is aangesloten. Om het signaal voor de 1835 niet te beïnvloeden zou ik een extra kabel voor die router aanleggen.

Andere optie is om extra wifi te krijgen m.b.v. de juiste home plug. Er zijn setjes in de handel waarbij de 2e homeplug ook een wifi-signaal uitzendt. Dit geeft uiteindelijk een beter resultaat dan een 'gewone' wifi-versterker. O.a. TP-Link heeft zo'n set.

Reputatie 1
Badge
Betreffende mijn Homeplug ervaring: de Sitecom Homeplug Plus Dualpack 500Mbps was zeer snel defecht, heb nu een ASUS PL-X32M - 200 Mbits Powerline Kit van 2, deze was stukken goedkoper en werk prima!

Heeft er hier iemand ervaring met het aanvragen van een nieuwe ontvanger?

(Ik ben ruim 2 jaar geleden van digitenne naar glasvezel overgestapt en zou nu graag van de 1963 willen upgraden naar de 1853, zodat ik ook gebruik kan maken van begin gemist ed.)

Is het uberhaupt mogelijk en waar kun je dit aanvragen.

Alvast dank!

Reputatie 1
Badge
reign01 schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met het aanvragen van een nieuwe ontvanger?

(Ik ben ruim 2 jaar geleden van digitenne naar glasvezel overgestapt en zou nu graag van de 1963 willen upgraden naar de 1853, zodat ik ook gebruik kan maken van begin gemist ed.)

Is het uberhaupt mogelijk en waar kun je dit aanvragen.

Alvast dank!

Hallo reign01 "van de 1963 willen upgraden naar de 1853" Dit zal niet lukken, het zijn 2 verschillende apparaten en als de 1963 geleverd is door KPN, dan vragen om deze om te wisselen voor de 1853.

Maar omwisselen van de ontvangers kan wel? (dat bedoelde ik ook eigenlijk 🙂 )

Reputatie 1
Badge
reign01 schreef:
Maar omwisselen van de ontvangers kan wel? (dat bedoelde ik ook eigenlijk 🙂 )

Dat is, dacht ik, niet moelijk om daar achter te komen........ ff bellen met KPN!

Trouwens nog een gezond Nieuwjaar toegewenst, dit is ook voor alle lezers. :D

Reputatie 1
Badge
Na nog steeds regelmatig een beeld wat een fractie van één seconde vast staat (hakkelt) en dat ook in de opgenomen programma’s en soms seriematige opnames niet zichtbaar zijn of je kan ze niet verwijderen en als oplossing zetten we de TV-ontvanger even stroomloos en voordat deze weer geheel beschikbaar is duurt dat ruim 5 minuten, heb ik contact opgenomen met de Helpdesk.

Als antwoord:

Op het seriematig opnemen kreeg ik te horen dat daar nog hard aan gewerkt wordt!

Betreffende het hakkelen van het beeld werd direct enkele metingen verricht, maar daar kwam geen probleem uit. Er wordt een monteur gezonden om thuis de boel na te gaan, de andere dag. Vlot er na volgde er ‘n telefoontje of het hedenmiddag kon. Na de aansluitingen te hebben bekeken besloot hij om het “fabriekskabeltje” tussen het NT kastje en de Experia Box v8 te vervangen door een eigengemaakte en wel met een stugge kabel (vaste kern)!

Nu drie dagen later………….. t.o.h. nog geen enkel keer die storing gehad ook niet in de (cloud) opnames.

Komen er toch weer problemen met het hakkelen dan zou ik contact met de helpdesk moeten opnemen om een nieuwe Experia Box v8 te laten zenden, maar dacht niet dat dit nodig is! :D

Reageer