Beantwoord

Insight TV geen HDR?

  • 1 April 2021
  • 40 reacties
  • 805 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Waarom geen hdr meer bij insight tv?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 July 2021, 15:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Hij zou het wel moeten zijn. Nou heb ik hier een paar dagen geleden ook al een opmerking in die richting gelezen van @Henk2304 . Ik mag/kan dus aannemen dat er een probleem mee is.
Het zit i.i.g. niet bij jouw thuis.

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen beste leusi1960.bij ons doet hij het wel .misschien even naar instellingen gaan en HDR aan zetten 😀.

Reputatie 7

Welke TV ontvanger heb je?

Waar staan de instellingen "Beeldschermresolutie", "Best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger" en "HDR Mode" op?

Reputatie 4
Badge +2

Ben in bezit van de Artis vip 5202. Resolutie op uhd@60hz. Best mogelijke kwaliteit op uhd. En hdr mode op auto. Het heeft ook altijd gewerkt en er is niets gewijzigd.

De (lichtnet) frequentie hier in Europa is 50 Hz. Vandaar de tip om het op UHD@50 Hz te zetten. Vaak hebben kijkers last van wat flikkering bij 60 Hz. Bovendien komt het 50 Hz binnen op je decoder en die moet er nu 60 van maken.

Reputatie 7

Dan zou HDR gewoon moeten werken maar ik neem wel aan dat bij de modus "Auto" HDR alleen geleverd wordt als het bronsignaal ook werkelijk HDR bevat. Het zou best kunnen zijn dat dat niet bij alle uitzendingen zo is.

Overigens zou ik je adviseren om de beeldschermresolutie op automatisch of UHD@50 te zetten als de refreshrate van jouw televisie geen veelvoud van 60 is maar een veelvoud van 50 en dat is op vrijwel alle televisies voor de Europese markt het geval.

Reputatie 7
Badge +9

zo hebben wij ook de decoder in gesteld op 50 Hz.en HDR.op automatisch. Arris 52022👍🙂 resolutie 

Reputatie 4
Badge +2

Dan zou HDR gewoon moeten werken maar ik neem wel aan dat bij de modus "Auto" HDR alleen geleverd wordt als het bronsignaal ook werkelijk HDR bevat. Het zou best kunnen zijn dat dat niet bij alle uitzendingen zo is.

Overigens zou ik je adviseren om de beeldschermresolutie op automatisch of UHD@50 te zetten als de refreshrate van jouw televisie geen veelvoud van 60 is maar een veelvoud van 50 en dat is op vrijwel alle televisies voor de Europese markt het geval.

Mijn tv heeft een refresh rate van 120hz. Dan kan hij toch op 60 Hz blijven staan. Of zie ik dat verkeerd

Reputatie 7

Mijn tv heeft een refresh rate van 120hz. Dan kan hij toch op 60 Hz blijven staan. Of zie ik dat verkeerd

Dat klopt, maar ik vraag me af of dat werkelijk zo is.

Veel televisies worden wereldwijd verkocht onder hetzelfde type nummer aangevuld met een werelddeel aanduiding. In Amerika heeft die televisie dan een refreshrate van 120Hz terwijl de Europese uitvoering een refreshrate van 100Hz heeft.

Wat is het merk en type van jouw televisie?

Reputatie 7
Badge +22

Mijn tv heeft een refresh rate van 120hz. Dan kan hij toch op 60 Hz blijven staan. Of zie ik dat verkeerd

zie hieronder 👇🏼

De (lichtnet) frequentie hier in Europa is 50 Hz.

Weet je zo genoeg? 😉👍🏼

Reputatie 6
Badge +8

Hier sinds afgelopen week ook geen HDR meer op Insight TV

Reputatie 4
Badge +2

Mijn tv heeft een refresh rate van 120hz. Dan kan hij toch op 60 Hz blijven staan. Of zie ik dat verkeerd

Dat klopt, maar ik vraag me af of dat werkelijk zo is.

Veel televisies worden wereldwijd verkocht onder hetzelfde type nummer aangevuld met een werelddeel aanduiding. In Amerika heeft die televisie dan een refreshrate van 120Hz terwijl de Europese uitvoering een refreshrate van 100Hz heeft.

Wat is het merk en type van jouw televisie?

LG oled 65E9PLA

Reputatie 7

LG oled 65E9PLA

Die zal in Europa 100Hz zijn.

Er is bij mij geen HDR meer op 691, 692 én 693. Noch op de 8001, noch op de 5202. Dat was altijd wel, maar sinds NMC versie 8.0.116_2 niet meer. HDR op de 5202 staat op Auto, bij de 8001 kun je dat niet instellen, maar dat werkte altijd net zoals de 5202 in Auto. 

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb op mijn ZXV 8001 ontvanger al enige dagen op Insight UHD ook geen HDR meer. 

Vanavond merkte ik zelfs dat de zender vast stroperig beeld heeft, en de ontvanger zelfs vastloopt. (HTML 4.117.211, NMC 8.0.116-2)

Een Reboot heeft helaas geen verbetering gebracht.  Ook een tweede keer een herstarten laat de ontvanger vastlopen op kanaal 692. De TV reageert wel op de AB van de 8001, maar de ontvanger zelf niet. Wel brandt er een fel led lampje links naast de kanaal nrs. Zappen gaat niet, de 8001 start weer op kanaal 692 op en is niet op een ander kanaal nr te zetten. Ook het menu oproepen gaat niet. 

 

Op de VIP5202 geeft de Insight UHD wel nog de HLG weergave door zoals de zender beschikbaar is. 

Hier is de zender gewoon te kijken, in tegenstelling op de 8001 ontvanger. 

Denk dat er met de Update van de 8001 iets fout gaat? 

Beide ontvangers direct op de Experia box v9 aangesloten.

Dat heb ik dus ook en zelfs totale vastlopers op 692: geen enkele reactie meer op de AB en ook de knop bovenop werkt dan niet meer. Ook het omschakelen van de resolutie naar UHD@50HZ na een reset zorgt voor een vastloper. Alleen helemaal uitschakelen helpt in die gevallen dan nog.

Op de 5202 geen vastlopers maar ook geen HLG/HDR. Er is iets behoorlijk fout met NMC-versie "116".

Reputatie 1

Ik heb dit vorige week ook al beschreven beschreven op KPN forum. Hier precies hetzelfde probleem dat ik geen 4k ontvangst meer heb met mijn 2 zxv 8001 ontvangers. Heeft bijna 2 jaar goed gewerkt. Van alles geprobeerd, Resetten van modem, software opnieuw installeren, schone installatie, tv instellingen doorlopen, andere HDMI kabels, andere HDMI ingang, niets helpt…….

Altijd bij de 4k zenders zag ik een pop up op tv dat er hdr 10 ontvangst was. Niet meer te zien. Bij de Insight tv zender loopt het kastje helemaal vast. Enige oplossing is dan aan/uit knop aan achterkant.

Reeds heel veel tijd besteed om het opgelost te krijgen, maar nu ik lees dat er vele dit probleem hebben, geef ik het maar op. Het ligt duidelijk niet aan mijn apparatuur of bekabeling. Ik vermoed dat er een software update is toegepast op de ontvangers door Kpn waardoor deze problemen zijn ontstaan. Het heeft altijd goed gewerkt en ik heb niets veranderd aan wat dan ook…….

Reputatie 1

Bij mij precies hetzelfde sinds korte tijd; ik denk sinds een paar weken. Ik heb de ZXV8001 4K UltraHD ontvanger van ZTE, en het 4K abonnement van KPN met 500Mbps glasvezel internet. De 4K zenders tonen geen ‘HDR’ icoon meer rechts bovenin het beeld, wat ze tot een paar weken geleden gewoon wél deden. Dit zie je duidelijk verschijnen en het beeld word dan ook meteen een stuk ‘helderder’. Is dus niet meer. Met het Insight 4K kanaal (bij mij op kanaal 692) nog erger; dat loopt gewoon vast. Als in: geen mogelijkheid meer om kanalen te schakelen, afstandbediening geen reactie meer. Moet ontvanger uitzetten (stroom uit) om dit te verhelpen. en dan ook nog es opletten met het opstarten om op tijd naar een andere zender te gaan vóór Insight TV weer vastslaat. Ik heb KPN gebeld; ‘we kennen deze melding niet’ werd mij verteld. Ik verwees naar dit forum. Geen reactie meer gehad. Geen oplossing. Ik heb een aantal malen de TV-ontvanger opnieuw opgestart, software opnieuw geïnstalleerd, HDMI kabel vervangen, etc. Geen resultaat. Instellingen staat op beste mogelijke kwaliteit ‘auto’ en beeldschermresolutie op UHD. Jammer dat KPN inmiddels niet aangeeft dat het een bekende storing is. Want het is toch écht al een tijdje...

Op de 5202 geen vastlopers maar ook geen HLG/HDR. Er is iets behoorlijk fout met NMC-versie "116".

Gisteravond op de 5202 wel weer HLG/HDR. Op de 8001 nog steeds niet en nog steeds wel vast lopers.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi allemaal! We hebben dit uitgezet bij de mensen die over interactieve tv gaan, en daar hebben we nu terugkoppeling op. 

Het blijkt dat er een aanpassing is gedaan in de 4K videostreams die bij ons aangeleverd worden. Hier konden onze ontvangers niet goed mee overweg. Dat hebben jullie ook gemerkt, zowel met het ontbreken van HDR als de vastlopers..  

We hebben nu aan onze kant aanpassingen gedaan in het tv platform zodat wij zelf de streams weer omzetten naar een vorm waar de ontvanger wel mee overweg kan. HDR stond daarin per ongeluk eerst uit. Dat is eind vorige week weer hersteld,

Al met al zouden jullie op dit moment een correct 4K signaal moeten ontvangen, mét HDR en zonder vastlopers. Als dat toch onverhoopt niet zo is, laat het even weten.

 

Ondertussen zijn we bezig met onderzoek om uit te vogelen wat er nou precies veranderd is in het aanvoersignaal zodat we uiteindelijk die extra stap met omzetten van de stream er ook weer tussenuit kunnen halen.

Inderdaad, d.w.z. geen vastlopers meer, maar op de 8001 nog geen HDR (althans gisteravond niet).

Op de 5202 is ook wat raars aan de hand. Als ik direct naar 691 of 693 ga, krijg ik geen HLG HDR melding, op 692 wel. Als ik vanaf 692 naar 691 of 693 zap (met een tussenpoos) krijg ik op die zenders wel de melding HLG HDR en dat blijft zo, net zo lang ik op één van die zenders blijf of ertussen schakel. Als ik daarna naar een HD-zender overschakel en vervolgens weer terug naar 691/693 is er weer geen HLG HDR. Kortom om op 691 en 693 HDR te krijgen moet ik 'm eerst op 692 zetten. :thinking:

Reputatie 1

Hallo Erik. Dank je wel voor de info over wat er gaande is. Het is bij mij wel iets beter geworden sinds afgelopen Vrijdag. Hier ook geen vastlopers meer bij de 2 ZTE 8001 ontvangers. Maar ik krijg geen HDR melding op de 4K zenders en ik zie ook geen correctie van beeldkwaliteit dat het omgezet word naar 4K.

De 4k zenders worden dus gewoon in HD ontvangen. Bij de zender Insight Tv, komt het menu en ook de gids “flikkerend"’ op het scherm. Bij de andere 4k zenders is dat niet het geval. Daar word het goed weergegeven. Ik heb afgelopen weekend nogmaals geprobeerd te verhelpen door een schone installatie van de software toe te passen. Het probleem blijft hetzelfde op beide tv,s…… Gelukkig geen vastlopers meer, maar het is nog geen 4k helaas. Het aanvoersignaal is nog niet helemaal correct.

( Zie ook topic: 4K ontvangers lopen vast bij Insight TV).

Reputatie 4
Badge +2

Hier op mijn 8001 nog steeds geen HDR. 

Volgens mij is slechts alleen Insight UHD de enige zender die in HLG wordt doorgegeven (692) 

De andere kennen geen HDR in hun signaal. 

Benieuwd hoe straks ESPN bij KPN wordt doorgegeven, zij starten in augustus ESPN 1 in HD met ondersteuning van HLG. (Geen 4K helaas)

Reputatie 1

Hallo Erik. Bij mij hetzelfde zoals ‘ejh’ het beschrijft. Geen vastlopers meer, maar ook geen 4k en/of HDR op 691,692 en 693. Insight tv, kanaal 692 loopt niet meer vast, maar nog geen 4k en HLG/HDR. Bij insight tv inderdaad het ‘flikkeren’ van de menubalk, alsof het wel probeert om 4k/hlg/hdr weer te geven, maar het niet lukt. 

Bij insight tv inderdaad het ‘flikkeren’ van de menubalk, alsof het wel probeert om 4k/hlg/hdr weer te geven, maar het niet lukt. 

Dát heb ik dan weer niet, geen flikkerende menubalk bij 692 (maar - op de 8001 - dus ook geen HLG HDR, op de 5202 - als gezegd - wel).