Beantwoord

instelling ondertiteling bij interactieve tv hoe stel ik die in?

  • 30 December 2019
  • 13 reacties
  • 34174 keer bekeken

hoe kan ik de ondertiteling op de afstandsbediening van de interactieve tv instellen ? dit vooral voor de buitenlandse zenders o.a. de BBC

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 December 2019, 17:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

ben overgestapt van Ziggo naar de KPN voor de tv. Op de nieuwe afstandsbediening vind ik geen mogelijkheid om de ondertiteling in te voeren hetgeen wel bij Netflix en Ziggo kan.

Wat doe ik verkeerd ?

ben overgestapt van Ziggo naar de KPN voor de tv. Op de nieuwe afstandsbediening vind ik geen mogelijkheid om de ondertiteling in te voeren hetgeen wel bij Netflix en Ziggo kan.

Wat doe ik verkeerd ?

Als je een witte afstandsbediening hebt zit er rechts van de nul (0) een toets met daarop gedrukt een raampje met horizontale streepjes, dat is de toets voor de teletekst en daarmee kun je het getal voor de ondertiteling intoetsen, 888 voor NL

Druk op het tv knopje om de txt weer uit te schakelen.

Succes

heel hartelijk bedankt Wijsgeer en ik ga meteen aan de slag.

Ook een gelukkig nieuwjaar toegewenst

Ondertiteling gaat bij KPN op de “ouderwetse” manier via teletekst. Om daarna naar een andere zender te gaan dien je teletekst (ondertiteling) eerst weer uit te zetten met de knop tv/home.

Ondertiteling:
NL zenders, VRT, BBC TT 888
ARD TT 150
ZDF TT 777
ARTE TT 150 (D) 160 (Fr)

Reputatie 1

Komend van Ziggo is KPN iTV echt amateuristisch van opzet.. geen ondertitels knop (dus hard de ondertitels aan bij sommige zenders en anders via teletekst (hallo het is geen 1999 meer)) kom op! Dit kan beter KPN

Reputatie 1

Ik heb net KPN geïnstalleerd nadat ik van ziggo kom, wat een deceptie! De ondertiteling gaat heel knullig met teletekst. Heel groot lettertype en moet elke keer opnieuw ingesteld worden. Ik heb spijt dat ik overgestapt ben.

 

Reputatie 1

Ook ik ben overgestapt van Ziggo naar KPN: Absoluut heel tevreden over vrijwel alle mogelijkheden. Met uitzondering dan van de ondertiteling voor gehoorgehinderden. Het is prima dat dat via teletext 888 gaat, echter het feit dat je dan niet meer de gewone functies ter beschikking hebt zoals pauzeren en/of spoelen is wel een gemis …….. Dan is: “even wachten want de telefoon gaat” wel een heel ingewikkelde exercitie geworden.

Reputatie 1

Inderdaad jammer dat KPN nog zo’n achterhaald systeem gebruikt. 

Hier een van de vele eerdere cq oudere onderwerpen er over :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/teletekst-ondertiteling-442314

Kijk ook naar het aantal keren bekeken.

Reputatie 1

Mijns inziens moet het niet zo heel moeilijk zijn de software zodanig aan te passen dat je je pauze- en spoelfuncties toch nog kunt bedienen als teletext pagina 888 op staat. die functies heb je dan immers niet meer nodig voor teletext!? Een handige programmeur hoeft hier niet langer dan een dagje mee bezig te zijn (vervolgens een week lang testen natuurlijk) en dan is het klaar! Doen KPN!

Beste,

ik lees goed over het ondertiteling zwarte balk.

Ja, dat heeft niks met zender te maken en dat ligt aan modem tv moet daar software aangepast met ondertiteling kunnen zelf regelend met menu . dat heb KPN niet gedaan.

stel dat ik ff bij buren van Caiway tv dat hebben ze wel, haal ik het zwarte balk weg en geeft het duidelijk witte tekst gesproken en ook kleuren met iemand zitten praten dat geeft het kleur aan. het zwarte balk stoort het tussen beeld en tekst.

Mijn vraag is waarom kan het KPN niet en wel andere providers?

Beste KPN kunnen jullie het software menu ondertiteling aanpassen voor iedereen en dat zou fijn vinden.

M.v.g. 

 

Zit nu op 42 baantjer te kijken maar geen ondertiteling. Best irritant. Kan aardig liplezen maar dit gaat mij net iets te boven. Knopje rechts van de 0 doet ook gewoon 0

Zit nu op 42 baantjer te kijken maar geen ondertiteling. Best irritant. Kan aardig liplezen maar dit gaat mij net iets te boven. Knopje rechts van de 0 doet ook gewoon 0

Hallo @Karin Andriessen-Buijs , kanaal 42 is een promotiekanaal voor maandelijks wisselende zenders, dat kanaal kent geen TXT en via dit kanaal kun je ook niet terugkijken.