Beantwoord

Instructie afstandsbediening instellen komt niet overeen met afstandsbediening

  • 24 October 2019
  • 91 reacties
  • 30595 keer bekeken

Zojuist is door een alleraardigste meneer KPN-compleet aangesloten. 

Ik probeer nu de meegeleverde gloednieuwe afstandsbediening te koppelen aan mijn tv. 

De instructie luidt: hou de av-knop en de ok-knop samen enkele seconden ingedrukt.

Mijn kpn-afstandsbediening heeft GEEN av-knop.

Wilt u aub aangeven hoe ik mijn ab wèl kan koppelen en de instructie op de website aanpassen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 25 October 2019, 09:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

91 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi@Floflo 

Er zijn verschillende methodes om je iTV afstandsbediening te koppelen aan je televisie. Zo kan je de meest gebruikte TV-codes voor de iTV afstandsbediening gebruiken.


1. Start de programmeermodus door de stopknop 5 seconden ingedrukt te houden. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer (het kan ook met de menu knop). 

2. Voer je 3-cijferige tv-code in met de cijfertoetsen. Het controlelampje op de afstandsbediening knippert twee keer ter bevestiging dat de code is geaccepteerd. Je afstandsbediening is nu geprogrammeerd op jouw televisie. 


Hierna zal de afstandsbediening weer gekoppeld zijn met je iTV-box.

Beste @Noordzee,

Dank dat je de moeite hebt genomen een reactie te plaatsen!

 

Echter mijn ab ziet er heel anders uit dan jouw foto’s en er zit géén stopknop op sowieso.

 

Op deze gloednieuwe ab is de stopknop vervangen door een apps knop.

Deze werkt niet zoals kennelijk de stopknop eerder wel werkte helaas.

 

Reputatie 7
Badge +28

OK, dan heb je waarschijnlijk de 4K-ontvanger gekregen. 

 

De afstandsbediening van de 4K-ontvanger stel je in via de TV
Ga naar instellingen 
Scroll helemaal naar beneden tot het volgende scherm verschijnt
Kies afstandsbediening instellen en volg de instructies.

 

Als je het menu volgt dan krijg je in een bepaalde. stap het merk van je tv. Dat bevestigen. De ontvanger geeft dat door (via bluetooth) aan de afst.bed. En je kan volume en aan/uit van je tv bedienen. Functies TV dan via IR en de tv-ontvanger via BT.
 

Hi Noordzee,

Ik heb kennelijk niet de 4k gekregen.

In mijn menu Instellingen is geen mogelijkheid de afstandsbediening in te stellen... 

 

Mss heb je nog meer ideeën? Tnx in ieder geval voor je moeite!

Reputatie 7

Kpn levert tegenwoordig alleen de nieuwe adstandsbediening uit geloof ik. 

 

Dat is deze 

Omcirkelde deel is de av knop. 

 

Deze wordt gewoon uitgeleverd bij de Vip2952 en de Vip5205. Waarbij de 5205 door de keuze van de klant (wel of geen 4k) een volledig witte of deels zwarte afstands wordt meegestuurd. De 2952 krijgt alleen de witte.

 

Ter info; de apps en Netflix knop werken nog niet op een 2952. Dit zal ergens met een software update toegepast gaan worden, wanneer is onbekend. 

Reputatie 7
Badge +28

OK,@JeroenB22  bedankt voor de foto.

@Floflo : Doe dan het volgende 

  1. Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

  2. Stap 3.

    Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

  3. Controleren

  4. Stap 1.

    Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: tv-knop, mute, volume harder/zachter en source.

  5. Stap 2.

    Werken de knoppen? Druk dan op de OK-knop. Het bovenste lampje knippert nu 2 keer rood. Werken de knoppen niet? Druk dan op de FFWD-knop en ga dan terug naar afstemmen en probeer het opnieuw.


 

 

 

Hallo @Noordzee en @JeroenB22,

ontzettend bedankt weer voor jullie input. Ik heb wrs een nóg nieuwere versie AB gekregen, in de rechter bovenhoek staat geen kpn meer maar iTV en het logo van kpn staat ook niet meer onderaan.

Ik heb de source-knop ingedrukt en gelijktijdig de snelcode ingevoerd, maar het lampje van de AB wordt niet rood. Ik heb alle 5 codes die bij mijn TV-merk stonden geprobeerd. Niet gelukt.

 

Ik ben benieuwd welke raadselachtige combi van knoppen voor deze AB is verzonnen. Ik heb al heel wat geprobeerd maar nog niet de juiste gevonden.

 

@Kpn, doe zelf eens een duit in het zakje????

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Floflo 

 

KPN heeft intussen een enorm arsenaal aan afstandsbedieningen. Zo is er ook bv dit exemplaar, waarvan  ik dan nu vermoed dat jij daar gebruik van maakt : 

Stap 1.

Zoek de code voor je tv op:

Snelcode lijst

1

Grundig

2

Hitachi

3

JVC

4

LG

5

Panasonic

6

Philips

7

Samsung

8

Sharp/Sony

9

Thompson/TCL

0

Toshiba

 

Staat jouw merk televisie er niet bij?
Ga dan naar de stappen voor een ander merk TV.

 

  1. Stap 2.

    Druk 5 seconden op [MENU-knop], totdat [TV-knop] twee maal rood knippert.

  2. Stap 3.

    Richt je Comfort+ afstandsbediening op je tv en voer de snelcode uit Stap 1 in met de toetsen 0 – 9 en houd deze cijfertoets ingedrukt totdat je televisie uitschakelt. Laat dan de toets meteen los (dit kan tot 40 seconden duren). De knop tv knippert nu twee maal rood ter bevestiging.

  3. Stap 4.

    Controleer of de afstandsbediening goed afgestemd is op je tv

    1. Zet eerst je tv-ontvanger aan. Druk op de [TV-knop] (linksboven). Je tv moet nu weer aangaan
    2. Druk op de [VOLUME-knoppen] / en de [MUTE-knop] Het volume moet nu hoger, lager en geheel uitgaan
    3. Druk op de [AV-knop]. De tv verandert nu van input kanaal (bijvoorbeeld naar je spelcomputer of mediacentre). Druk (een aantal keer) op de [AV-knop] om terug te gaan naar tv-kijken
  4. Stappen voor een ander merk tv

    Open de lijst met codes en zoek je code op

    1. Druk 5 seconden op [STOP], totdat de knop tv twee maal rood knippert
    2. Voer de code in met de toetsen 1-9. Bij iedere cijfer toets licht de knop tv rood op. Zodra de volledige 4-cijferige code is ingevuld knippert de knop tv nog 1 keer extra op.
      De afstandsbediening is nu afgestemd. 
    3. Druk op de [AV-knop]. De tv verandert nu van input kanaal (bijvoorbeeld naar je spelcomputer of mediacentre). Druk (een aantal keer) op de [AV-knop] om terug te gaan naar tv-kijken
Reputatie 7
Badge +28

@Floflo 

 

Was dit de oplossing? Is de koppeling met jouw TV inmiddels gelukt? 

 

Nee, helaas, ook die ab is het niet. Het is die witte smalle. Ik heb de instructies van alle op de website van kpn getoonde ab’s al geprobeerd. (Rn daarna pas de vraag i/h forum gezet, lijkt me logisch dat je het eerst zelf probeert)

Niets helpt.

Nogmaals @Kpn geef eens een reactie!!

Reputatie 7
Badge +28

Plaats dan eens een foto van jouw afstandsbediening. Want anders blijft het gissen. 

Simpel. Lijkt me… Klik hier de foto van je afst.bed. aan en wat volgt zijn de aanwijzingen.

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm .

Reputatie 7
Badge +28

Volgens mij hebben we ze allemaal wel gehad. Daarom ben ik ook benieuwd naar een foto. 

Haha @PeterG  effe de thread goed lezen voor je reageert!

 

@Noordzee, dank dat je een foto vraagt. Het geheugen van mijn Iphone is vol en ik kan dus geen foto sturen, maar...

Het is de tweede van boven in het overzicht op de kpn-site (maar dan zonder zilveren knoppen) en er staat in plaats van kpn rechtsboven iTV en het kpn logo staat niet onderaan, hij is geheel blanco onderaan.

 

 

Niet alleen ‘we’ hebben ze allemaal gehad, ook ik heb ze allemaal geprobeerd (alle instructies dus)

Reputatie 7
Badge +28

Als de instructie niet werkt, dan zou het kunnen zijn dat de afstandsbediening defect is.

 

Een moderator kan jou eventueel een nieuw exemplaar opsturen. 

Haha@PeterG  effe de thread goed lezen voor je reageert!

 

Dit is gewoon een belediging! Natúúrlijk heb ik dat gedaan.
HIER staan ALLE ab’s van KPN. Er ontbreekt er geeneen. Logisch dus om daarnaar te verwijzen.

Alle ab’s hebben het kpn logo. Als er geen kpn logo op staat kan het dan zijn dat je de ab van 123afstandsbediening.nl of afstandsbedieningswinkel.nl hebt? Dan werkt de instelling zoals op de kpn site niet! Die werken net ff anders en kan je vinden via de site(s) van die winkels.

Je omschrijving van de ab is niet kloppend met de werkelijkheid. Dus verwees ik naar die pagina van alle ab’s van KPN op staan.

En je kan toch wel iets van je iPhone naar je computer overzetten? Of zet er een lege geheugenchip in. Dan heb je ruimte voor de foto en kunnen we je écht helpen en beter helpen. Want zo blijft het nogal vaag welke ab je nou hebt.

En de tweede van boven op de kpn site heeft inderdaad géén zilveren knoppen. Dan is die het toch? Waarom werken de instructies dan niet? (mogelijk dus omdat de ab niet van kpn afkomstig is; geen logo).

Maar zonder foto komen@Noordzee en ik er duidelijk niet verder mee.

Anders zul je voor de televisie aan/uit en volume (dat is het enige wat de kpn ab mbt televisie doet) diens eigen ab moeten blijven gebruiken.

@PeterG (...) Je leest echt niet  goed. De ab werkt prima. Het is (goed lezen!) een gloednieuwe ab door kpn geleverd bij de zojuist gedane installatie.

Mijn ab staat niet in het rijtje bij kpn. Dat staat al een paar keer in mijn berichten als je goed leest. Je wilt dat niet aannemen, tja, kan ik niks aan doen.

De kpn site lezen kan ik zelf ook dus copy-paste berichten van die site heb ik allemaal niks aan. 

(...) . Ik ben klaar met dit forum!

 

*Admin: aangepast i.v.m. huisregels

Wie leest hier nou niet goed? Ik zeg toch dat het mogelijk is dat ie niet in het rijtje staat???? (...)

(...). Stank voor dank als je alleen maar probeert  te helpen. Je komt op m'n blacklist.

Ik besteed m'n tijd liever aan mensen die wel te helpen zijn. Die ook dan even een fototje plaatsen zodat we ze (beter) kunnen helpen bijvoorbeeld.

*Admin: aangepast i.v.m. huisregels

Reputatie 7
Badge +28

@Floflo 

 

Ik stel voor om die discussie te stoppen.

De oplossing is het bij KPN aanvragen van een nieuwe afstandsbediening. Wat je gekregen hebt weet ik niet, maar mogelijk was het een verkeerd (niet werkend) exemplaar.

 

Zorg dat jouw forum-profiel volledig gevuld is. Dan kan een moderator jou een nieuwe afstandsbediening opsturen. 
 

Geef even een seintje als het profiel gevuld is. 

 

Reputatie 7
Badge +20

Beste @Floflo  Welkom op het KPN Forum. Er is al een flink aantal berichten uitgewisseld, waarin het nodige is gezegd en geschreven. Daarover zo meer. Gek dat het niet lukt om de afstandsbediening gekoppeld te krijgen. Ik ben erg nieuwsgierig naar welke afstandsbediening je gebruikt, dus ik zie graag een foto in dit topic. Dan kan ik je wellicht verder helpen. Je zou ook het startbericht in dit topic even kunnen doorbladeren. Wellicht staat daar iets nuttigs in. 

Verder: dit is een klantenforum, waarop klanten van KPN elkaar proberen te helpen. Uiteraard zijn er ook medewerkers van KPN, zoals ik, actief om te helpen waar dat moet. @PeterG is een zeer gewaardeerd en ervaren Forumlid. Je kunt er vanuit gaan dat hij topics heel goed leest én weet waar hij het over heeft. Als laatste: ik heb jouw laatste bericht en Peter's reactie daarop iets  aangepast. Ik doe dat om te zorgen dat gesprekken hier op een nette en vriendelijke manier gevoerd worden. 

 

Reputatie 7
Badge +28

@Floflo 

 

Heb je inmiddels al een werkende afstandsbediening geregeld? Dat kan ook via 0800 -0402. 

 

Goedemiddag,

Vandaag een nieuwe afstandbediening van KPN ontvangen, dank hiervoor.

Werkt uitstekend maar kan hem niet afstemmen op mijn Philips TV (de vorige afstandbeding wel)

Ik Druk tegelijk op de sourceknop en code voor philips (4) rode lampje gaat branden laat knoppen los en druk 1 x op fast forward knop. resultaat: tv werkt niet op afstandbediening KPN.

Ik vond hier:  file:///C:/Users/info/Downloads/tv-codes-4K.pdf   andere codes namelijk: PHILIPS 005 208 440 566 772 

kan ik daar iets mee?

@Tjongejonge 
Druk éérst de source knop in en terwijl je die indrukt 4 ook indrukken. Houdt ze nu ingedrukt totdat de rode led brandt. En controleer bv de volumeknop. Als het werkt druk dan op OK. Werkt het nog niet druk dan op :fast_forward: . Probeer nogmaals bv de volumeknoppen. Werkt ‘t dan OK, werkt ‘t niet dan door met :fast_forward: . Enzovoort. Mijn Philips doet het na ‘de tweede ronde’ zeg maar.

(4 is de snelcode voor Philips)

Ah, de pdf link die je geeft staat op je eigen pc. Daar heb ik geen toegang toe.
Heb je de 4K ab (met zilveren ring + zwarte onderkant) of de standaard ab (met witte ring + witte onderkant)?

@Tjongejonge 
Druk éérst de source knop in en terwijl je die indrukt 4 ook indrukken. Houdt ze nu ingedrukt totdat de rode led brandt. En controleer bv de volumeknop. Als het werkt druk dan op OK. Werkt het nog niet druk dan op :fast_forward: . Probeer nogmaals bv de volumeknoppen. Werkt ‘t dan OK, werkt ‘t niet dan door met :fast_forward: . Enzovoort. Mijn Philips doet het na ‘de tweede ronde’ zeg maar.

(4 is de snelcode voor Philips)

Ah, de pdf link die je geeft staat op je eigen pc. Daar heb ik geen toegang toe.
Heb je de 4K ab (met zilveren ring + zwarte onderkant) of de standaard ab (met witte ring + witte onderkant)?

@PeterG @Floflo @Noordzee @Kpn @Tjongejonge 
Heren, Dit is em! ik had zelfde probleem. jullie uitleg in de tv menu boekje is gewoon verkeerd.
eerst source knop dan pas 4, etc etc. zoals hier beschreven. had ook 100 x geprobeerd, geloof me, ik ben en een monteur en een computernerd EN alles goed gelezen! KPN fix je uitleg aub voor deze ab.\