Interactief TV problemen.

• 8 november 2013
  • 16 reacties
  • 8504 keer bekeken

Sinds kort ( 1 week ) overgestapt van premium internet naar alles in 1 pakket premium.

Onze setup is als volgt, bij mij in de slaapkamer staat de Experia box v9 met aangesloten via lan kabel 1 tv ontvanger en de pc. 

Via een DVS (draadloos verbindingsset) in mijn kamer en eentje in de huiskamer en daar de 2de tv ontvanger.

Er is ook nog een DVS naar een andere slaapkamer die aangesloten is op een PC.

Dit is overgens allemaal in een appartement.

Het probleem bestaat uit 2 dingen.

Stotteren/haperen bij opnamen en live tv kijken, vaak genoeg zie je ook van die 'blokjes' verschijnen of het beeld bevriest en dan fast forward naar waar het normaal zou zijn geweest. Als dat gebeurd komt er ook altijd een zeer vervelende 'tick of kraak of hoe je het omschrijft' door het geluid systeem wat niet gezond klinkt voor mijn BOSE en als het dat sloopt gooi ik KPN direct uit me huis. Gisteren tijdens voetbal een aantal keer, grappig genoeg niet tijdens de opnamen van MasterChef Australia, waarom grappig? Omdat die de dag ervoor 16x (!!!!) in 40 min stotterden. 

Tweede probleem heeft ook te maken met het laatste, als ik wat ik heb opgenomen doorspoel en dan play druk of een tijdje op pauze hoor je weer die toon/kraak door het geluid.

De TV ontvanger en de BOSE box staat 1 meter van elkaar vandaan en de BOSE is alleen aangesloten op de tv NIET de ontvanger.

Als ik hier lees, zie ik heel vaak hetzelfde probleem voorbij komen, dit baat mij veel zorgen over mijn keuze om KPN te hebben genomen...

16 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Goedemiddag,

Het is bijzonder vervelend dat de start van je abonnement zo moeizaam verloopt. Bedankt voor de gedetaileerde omschrijving van je opstelling. De be problemen die je beschrijft worden vaak veroorzaakt door het niet goed functioneren van de DVS. 

Het signaal wordt met behulp van de DVS over het electriciteitsnet verzonden en is derhalve gevoelig voor storingen. Kun je aangeven welke kleur het middelste lampje op de verschillende adapters hebben?

Ook het versturen van 2 verschillende signalen (In dit geval een data signaal richting de PC en het ITV signaal richting de ontvangers) wil welleens voor een storing zorgen.

Op de volgende pagina staan een aantal tips om de kwaliteit van het signaal te verbeteren:

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/16214

Met vriendelijke groet,

Remco

Alle DVS hebben mooi groen licht en knipperen, tijdens deze gebeurtenissen waren we niet aan het internetten, 1 pc was wel aan maar standby.

Ik kan u ook al zeggen dat de mbps verlies van de modem naar de huiskamer 20 mbps is ( van 48 naar 28 ) misschien dat dat wat zegt over onze electriciteit net in deze flat / appertement. Wifi is niet te doen, dan gaat het van 48 mbps naar 8 mbps. En draad lukt niet, daarom was onze enige optie de DVS set.

Uw link heb ik geprobeerd maar ik krijg niet wat er staat over een storing check, het enige wat hij zegt is dat ik de laatste update heb en thats it, verder geen window die open gaat of iets wat ik kan kiezen.

Hmm denk beter dat ik maar een poging moet wagen via de telefoon want dit gaat te langzaam... the horror awaits...

Reputatie 4
Badge +4
HD kijken via DVS is niet echt probleemloos.
Dr zitten nou eenmaal erg veel apparatuur op hetzelfde stroomnet.
Tja wat kun je doen ?
Kijk een utp kabel is toch echt storingsvrij maar je geeft zelf al aan dat dat niet mogelijk is !
Ik zou dan voor de computer nog een extra DVS nemen ipv de tv over dezelfde DVS te laten lopen.
Ruil ook een keer de tv ontvangers om van plek.
Mischien ander stopcontact nemen.

Succes.
Het is niet alleen de qualiteit en het stotteren maar ook het feit dat er gekraak/hoge kraak toon uit de speakers komt na het pauzeren van iets en dan weer hervatten, ook na dan zo'n stottering of haperen/bevriezen gebeurd het, dit is sinds ik het KPN gebeuren gebruikt, voorheen nooit last gehad.

Reputatie 6
Badge +7

Beste GuyTeerds,

Zoals eerder aangegeven zit het probleem vermoedelijk in het stroon netwerk er lijkt iets te storen. Het goede nieuws is dat dit vaak wel op te lossen is, en het gekraak en gepiep is gewoon een symptoon van een niet goed werkende DVS. En dat je er eerst geen last van had en nu wel heeft hier dan ook mee te maken. Wat van belang is om de DVS goed te laten werken is dat je de DVS alleen voor ITV gebruikt of voor internet maar nooit beide, Verder is het van belang de DVS rechtstreeks in het stopcontact te plaatsen, Dus nooit in een verlengdoos. Ook is het geen aanrader om gebruik te maken van de mogelijkheid om nog een stekker te plaatsen in de DVS zelf. Voor BV de TV of het modem als je dit op orde hebt en het werkt nog niet moet je gaan kijken of een ander stopcontact het probleem oplost, zie hieronder de eerste foto en film is van een DVD die goed is aangesloten de 2de is niet goed aangesloten oordeel zelf, oh ja je ziet de lampjes van de DVS niet IVM de flits

dvd niet goed aangesloten

filmpje foto 1

dvd niet goed aangesloten

filmpje foto 2

Wat van belang is om de DVS goed te laten werken is dat je de DVS alleen voor ITV gebruikt of voor internet maar nooit beide

Serieus? Dus het kan zo zijn dat de storing komt omdat er 1 pc is aangesloten ip de DVS set, en 1 met ITV? Maakt niet uit of de één aan staat ( pc ) of niet? Waar stond deze kleine letters toen ik het voor 100 euro kocht? Had mijn 'setup' nog specifiek doorgegeven om te vragen wat het beste oplossing was omdat ik geen kabels kon gebruiken en werd ik hier niet op geattendeerd. 

Reputatie 7
Ik heb twee TV's aangesloten via een drievoudige DVS (van KPN). Op beide kan gelijktijdig naar een HD-zender gekeken worden zonder verstoring. Op het stopcontact van alle drie adapters heb ik alle apparatuur in de omgeving aangesloten (V8, home server, externe disk; TV, TV-ontvanger, HTS, verlichting, etc). Volgens de handleiding van KPN moet dat ook kunnen zolang je maar niets aansluit op b.v. het tweede stopcontact van een duo-stopcontact als de DVS op het eerste is aangesloten of op een ander stopcontact in de buurt, b.v. aan de andere kant van de muur als ze de doos delen of zo.

Reputatie 3
Badge
Ik heb minstens zes apparaten aangesloten op mijn DVS. Weliswaar heb ik geen drievoudige, maar als je ziet hoeveel (verleng-)snoeren er uit de DVS hun weg vervolgen...

En nog nooit één enkel probleem gehad.

Reputatie 6
Badge +7
Dan heb jij heel veel mazzel :D

Heb een update over het probleem. Het blijkt dat als ik iets opgenomen hebt, en het happered/stottered of bevriest, als je dan terug spoel en de scene opnieuw bekijk is het er niet, een zeer vreemde maar belangrijke feit, kan een storing ( wat de storing dan ook is ) veroorzaken?

Net Revolution gekeken en wederom veel stotter en bevriezingen, spel je terug en dezelfde scene kijken en niks aan de hand. Nu net gestopt met het kijken naar het voetbal door de vele stotteren. Wat staat er aan in het huis? 2 Led lampjes, de tv en de dingen van KPN, thats IT!....

Reputatie 7
Hoeveel ontvangers heb je? Als het er meer dan één is, heb je ze al eens omgewisseld? Dat heeft bij ons het probleem van stotteren/bevriezen verholpen.

Reputatie 4
Badge +4
Bij ons ook ! Zoals aangegeven op de vorige pagina 😉
Twee, zal het veranderen en kijken ( excuses voor dat nog niet proberen. )

Helaas niets opgeleverd. Nog steeds irritant veel storingen vanavond net als gisteren en eergisteren enz... voornamelijk na 6 uur. 

Reageer