Sticky Vraag

Interactieve tv afstandsbediening instellen / afstandsbediening kapot


Reputatie 5
Badge +11
  • Oud Moderator
  • 1032 reacties
Ben je in dit topic terecht gekomen, omdat je een nieuwe afstandsbediening wilt? Laat dan hieronder een reactie achter. Vul ook je gegevens in op je profiel (alleen zichtbaar voor jou en de KPN moderators). Dan kun je sneller geholpen worden.

Wil je iets weten over het instellen van de afstandsbediening en het bedienen van de tv-ontvanger en/of de televisie, lees dan hieronder verder.

Afstandsbediening instellen op de tv


Met de Interactieve TV afstandsbediening kun je, behalve de tv-ontvanger, ook je televisie bedienen.

Je kunt de volgende functies bedienen:
• Televisie op standby zetten of van standby afhalen
• Volume bedienen (het geluid van de televisie harder of zachter zetten)
• Geluid uitzetten (stil of mute)
• Inputkanaal veranderen (HDMI 1, HDMI 2, AV1 etc..)

Om dit met de Interactieve TV afstandsbediening te kunnen doen moet deze gekoppeld worden met je televisie. Hoe je dit doet hangt af van welke afstandsbediening je hebt.

Op deze pagina kun je jouw afstandsbediening selecteren. Vul daarna het merk van je televisie in en klik op Zoek. Je krijgt dan een aantal codes te zien met daaronder wat je hiermee moet doen. Als je heel veel codes te zien krijgt kun je het zoekresultaat verfijnen door ook het modelnummer in te vullen.

Weet je het modelnummer niet, of staat je merk er niet tussen dan kun je de afstandsbediening zelf aan het werk zetten door een van de snelcodes uit dit overzicht te gebruiken.



Om deze codes te gebruiken volg je onderstaande stappen. Lees deze eerst een keer helemaal door voor je ze uitvoert.

• Druk 5 seconden op de Menuknop tot het rode lampje 2x knippert.

• Voer de gekozen snelcode in met de cijfertoetsen. Het rode lampje knippert opnieuw 2x en gaat daarna constant branden.
• Richt de afstandsbediening op de televisie, druk op de 'Uit' knop en houdt die ingedrukt totdat je televisie uitgaat.

• Zodra de tv uit is laat je de knop direct los. Het rode lampje knippert 2x en het juiste signaal wordt dan gekoppeld aan de afstandsbediening.
• Controleer of het instellen goed is gegaan. Dit doe je door eerst de tv aan te zetten met dezelfde 'Uit' knop. Test daarna of de volumeknoppen en de muteknop het doen en of je de tv op een ander inputkanaal kunt zetten met de knop helemaal linksonder (vierkant met pijl)

• Doet een van deze knoppen het niet, herhaal dan dit proces.

Het overgrote deel van de televisies is te koppelen aan de afstandsbediening. Gebruik bij voorkeur een van de driecijferige codes die je via de website kunt achterhalen. Mocht het met een code niet volledig werken, probeer dan een andere. Of herhaal het instellen met dezelfde code.

Ondanks de grote hoeveelheid aan codes kan het voorkomen dat het niet lukt om de afstandsbediening in te stellen. In dat geval is er helaas geen andere optie dan twee afstandsbedieningen gebruiken. Wel worden de codes af en toe geüpdatete. Controleer dan ook af en toe de website of er niet een nieuwe code voor jouw tv is bijgekomen.

Oude afstandsbediening


Heb je nog een afstandsbediening van dit model? Laat het in dit topic weten, dan ruilen we deze om naar de nieuwere, langwerpige variant.

Wil je graag aanvullende uitleg over het gebruik van de afstandsbediening? Kijk dan op dit overzicht.

2177 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Het gebeurt wel eens: de afstandsbediening is versleten, raakt kwijt bij een verhuizing of de hond bijt hem kapot. Je kunt heel gemakkelijk een nieuwe afstandsbediening aanvragen, hieronder lees je hoe.

Hoe kan ik een nieuwe afstandsbediening aanvragen?

Via onze website bestel je een nieuwe afstandsbediening. Je plaatst deze in de winkelwagen en je vult de kortingscode 'AB2017' in. De prijs verandert zo in €0,00. Na het bestellen heb je de afstandsbediening binnen twee werkdagen in huis.

Handige tips!


De kortingscode kan je één keer per kalenderjaar gebruiken. Heb je binnen een jaar nog een defecte afstandsbediening of kom je er niet uit? Stel dan hieronder je vraag en we helpen je verder!
Reputatie 7
Badge +10
Yoosie schreef:

Hoi
Mijn afstandsbediening gaat wel vaak defect of kapot dat ik het steeds moet plakken en z'n afstandsbediening moet je elke keer €20-, betalen dat is te veel voor zo vaak en ik heb er zelfs 2 nodig hoe kan ik het gratis ontvangen? En bestaat er geen bescherming/hoes of zo dat zou heel fijn en handig voor mij zijn want ik plak het ook met plastic zakjes en plakband maar dat helpt niet.


@Yoosie
Je mag er slechts 1tje gratis vervangen, hoe vaak weet ik niet of er een quotum aangebonden is.
1. Ga naar deze pagina
2. Let niet op de prijs, en leg hem in het winkelmandje
3. Vul bij afrekenen kortingscode : AB2017 in, de prijs veranderd nu van €20,00 naar €0,00
4. Vul de gevraagde gegevens in en je hebt binnen 2 werkdagen een gloednieuwe op de deurmat.

Misschien even wat zuiniger zijn op de afstandsbediening 🙂.
Reputatie 7
Badge +18
@Patliek, bedankt voor je bericht! Ik wou een nieuwe voor je aanvragen maar je ingevulde postcode + huisnummer komen niet in ons KPN systeem voor. Je maakt wel gebruik van KPN, of toevallig Telfort? Wil je anders je klantnummer toevoegen aan het Forum profiel?

@franjannee, ik heb zojuist op jouw eigen topic gereageerd!

@JeroenB22, dat ziet er heel anders uit! Hopelijk krijg je hem ook weer werkend in elkaar 😉



@Mirandaa, de nieuwe afstandsbediening komt jouw kant op!

@mujo, inmiddels ook een voor jou aangevraagd 😉
Reputatie 7
Badge +22
@Richard1987@Jojo2406@A.v.d.B: En jij krijgt een afstandsbediening, en jij krijgt een afstandsbediening, en jij krijgt een afstandsbediening! Duurt ongeveer 2 werkdagen, en dan hebben jullie 'm in de bus.



Na zeker 15 keer proberen pakte code 20 vanmorgen en werkt de ab perfect!

😃

Reputatie 7
Inderdaad (à la huistijger maar even kort door de bocht)

Is dit via je mobiel? Via wifi? Probeer het dan eens via 3/4G 😉 (of andersom)
Of via een PC.
Code al eerder gebruikt? In dat geval zal je via KS een gratis vervanger kunnen krijgen. Geef dit dan even aan in je volgende reactie. 🙂

KS: webcare via dit forum, telefonisch 0800-0402
Reputatie 7
Badge +17
PeterG schreef:

Inderdaad (à la huistijger maar even kort door de bocht)



De volgende keer ga ik eerst een weerpraatje houden Peter 🐱 🐈 ⛱
Al geregeld. Kon bovengenoemde kortingscode gebruiken ?
Het is gelukt! Met de afstandsbediening Bedankt !!
Reputatie 5
Badge +7
afstandsbediening net uit de brievenbus gehaald
batterijen erin en onze samsung tv aangeleerd
wat een verbetering zeg hoef niet meer echt te mikken en zelfs op te staan op tv en itv uit te zetten
het werkt weer 100% als van ouds
super bedankt kpn medewerkers hier op het forum bedankt
Reputatie 7
Badge +25
@Margretha, @Petrabr, @Jopke en @Sijltje helemaal super dat jullie alle gegevens al in je forumprofiel ingesteld hadden! Jullie krijgen binnen twee werkdagen een nieuwe afstandsbediening.

@Kloasie11 jij hebt inmiddels via chat een nieuwe aangevraagd, zie ik.
Marcia_ schreef:

@Afstandsbediening 2018, @Maarten01, @jpolling86 en @Mimeermin dank! Jullie krijgen allemaal binnen 2 werkdagen een nieuwe afstandsbediening :-)



Super geweldige service van KPN, mede een reden waarom we nog steeds klant zijn. Gr. Jeroen
Reputatie 7
Badge +25
@Spip welkom! Lijkt me goed dat ik je dan een nieuwe stuur. Wil je je forumprofiel updaten met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) en laat je het even weten als je dat gedaan hebt?

@Joop403 en @Antonie M een nieuwe komt er binnen twee werkdagen aan!
Reputatie 7
Badge +26
@zitwijk, @Essie67, @nieuwenhuijsen, @Mirandavdw, dank voor de gegevens! Voor jullie is een nieuwe afstandsbediening onderweg.

@ijon, @Martijn Marjolein, welkom! Vul beide je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan sturen we een nieuwe op.
Reputatie 7
Badge +26
@JanJW : Er is niet echt een resetoptie. Elke nieuwe code die je koppelt aan de afstandsbediening is de actieve code. We hebben alleen geen codes voor Sonos dus het is me niet duidelijk hoe dat heeft gewerkt.

@Folkertvgent: Het opnieuw instellen heeft alleen invloed op de aan/uit knop van TV, volume en bron-knopjes. Kun je de batterijen eens proberen te vervangen? Als dat ook niet werkt sturen we een nieuwe. Kun je dan jouw adresgegevens in je profiel zetten en een reactie sturen als dat is gebeurd?

@Pcoppej123: Welke afstandsbediening heb je dan precies? En doet die het niet goed meer?

@Xs_sanja @dutchgabber @JJJansen: Is verstuurd!
Reputatie 7
Badge +26
Oef, ik kan me voorstellen dat de afstandsbediening dat geen leuke ervaring vond , @Aapnootsaar! Er is een nieuwe afstandsbediening onderweg 🙂

@Manoukkw, @R.V., voor jullie geldt hetzelfde. Binnen een dag of twee ligt er een nieuwe afstandsbediening in de brievenbus!
Reputatie 7
Badge +12
@MarisV en @Roy76 Zou je je gegevens achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra we je gegevens hebben ontvangen, kunnen we een nieuwe toesturen. Laat je ons weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?

@Geuyen, @Akkoord, @YvonneSpijker, @MarinkaD @BertKa en @R_ob Wat vervelend dat de afstandsbediening niet meer goed werkt. Ik heb zojuist een nieuwe toegestuurd. Binnen 2 werkdagen komt het pakket bij je door de brievenbus. Het is een postzending dus je hoeft er niet voor thuis te blijven.
Reputatie 7
Badge +18
@Brandaris, ik help je graag aan een volledig werkende afstandsbediening. Hiervoor heb ik wel wat gegevens nodig. Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Geef even een seintje wanneer dit gelukt is, dan helpen we je verder!

@egfaber, @Sanwis, @Polyuretheen, voor jullie heb ik een nieuwe aangevraagd. Deze wordt zo snel mogelijk opgestuurd, en kan je binnen 2 werkdagen in de brievenbus verwachten.
Reputatie 5
Badge +11
Hallo jvijssel,

De code 526 zou moeten werken voor 37PFL7605 en vergelijkbare modellen.

Let op dat het hier alleen om het nieuwe model van de afstandsbediening gaat en
NIET om het kleine oudere model. Voor dit model heb ik geen specifieke code gevonden en adviseer ik je om het met de zoekfunctie te proberen.

Met vriendelijke groet,

Tim

Reputatie 7
Badge +26
Die pagina is met het redesign van de website vervangen door deze 'geheeloplossing.' Het was inderdaad wel handig dat je daarmee ook op typenummer kon zoeken in plaats van de lange lijst. Ik heb je suggestie doorgegeven om deze pagina weer terug te brengen, of te combineren met de huidige functionaliteit. Hoop dat het gaat lukken! 🙂
Waarom moet je betalen voor je afstandsbedienig , die van ons is stuk heb hem jaren ! En ik betaal toch voor mijn abo ik instalatie

Admin: Titel aangevuld ivm vindbaarheid
Reputatie 7
Badge +25
Ha Peter, goede vraag. Ik denk dat de code niet met die intentie gemaakt is 😉. Maar zo werkt het nu eenmaal met internet. En als mensen hem hier niet vinden, vinden ze hem wel ergens anders. Bedankt dat je de vraag stelt, maar het is geen probleem.
Reputatie 7
Badge +10
Marcia_ schreef:

Ha Peter, goede vraag. Ik denk dat de code niet met die intentie gemaakt is 😉. Maar zo werkt het nu eenmaal met internet. En als mensen hem hier niet vinden, vinden ze hem wel ergens anders. Bedankt dat je de vraag stelt, maar het is geen probleem.



Korte inleiding vooraf : De code stond een tijd lang op kpn.com/service. Zelf heb ik ervoor gekozen de code te gebruiken op het forum om mede-klanten zo goed en snel mogelijk weer op weg te helpen, en zo de klant weer blij te maken met werkende apparatuur. Er zit een begrenzing op de kortingscode van maximaal 1 per adres, dus ik verwacht ook niet dat de code misbruikt gaat worden 😉.
Reputatie 7
Badge +10
Peter_Wit schreef:

Bedankt voor de info en toelichting @Marcia_ en @ChrisWissink
Schrok er even van, maar was onterecht :-)


Snap ik 😉. De afweging was toen de keuze of dat je hem gratis aanvraagt bij de klantenservice of moderator, of via de genoemde kortingscode, zag ik geen verschil.
In alle drie de gevallen zit er kans op misbruik in, maar ik ben goed van vertrouwen in de medemens. Het gaat er uiteindelijk om dat de klant die de afstandbediening nodig heeft, weer blij is. 🙂
Burhan schreef:

Hoi Thosato,

Ik heb je een privébericht gestuurd. Als je hierop reageert, ga ik voor je aan de slag 😉

Ik zie je antwoord graag tegemoet!



Pakket is ondertussen onderweg met PostNL.
Bedankt KPN!

Reageer