Sticky Vraag

Interactieve tv afstandsbediening instellen / afstandsbediening kapot

• 15 november 2012
  • 3231 reacties
  • 629228 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +11
  • Oud Moderator
  • 1032 reacties
Hallo! Leuk dat je meer wilt weten over het gebruik van je afstandsbediening. Dit handige witte zendertje helpt jou vanaf de bank genieten van de beste tv-momenten. Ben je hier op dit topic terecht gekomen omdat je afstandsbediening niet meer werkt? Reageert 'ie niet meer op knoppen of is er iets kapot? Bekijk hieronder de veelvoorkomende oorzaken én oplossingen.

1) Reageert de afstandsbediening helemaal niet? Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Werkt het nog steeds niet? Vervang de batterijen eens door nieuwe.

2) Doen de volume en stand-by knop het niet meer? Ga naar afstandsbediening instellen voor de stappen, of lees hieronder verder. Werkt dit niet, probeer dan een andere code in de lijst.

3) Reageert de afstandsbediening niet goed of heel traag? Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of tv-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de tv-ontvanger zendt.

Wil je iets weten over het instellen van de afstandsbediening en het bedienen van de tv-ontvanger en/of de televisie, lees dan hieronder verder.

Je afstandsbediening koppelen met de TV
Met de Interactieve TV afstandsbediening kun je, behalve de tv-ontvanger, ook je televisie bedienen. Je kunt de volgende TV-functies bedienen;

• Televisie op stand-by zetten of van stand-by afhalen
• Volume bedienen (het geluid van de televisie harder of zachter zetten)
• Geluid uitzetten (stil of mute)
• Inputkanaal veranderen (HDMI 1, HDMI 2, AV1 etc..)

Om dit allemaal met de iTV-afstandsbediening te kunnen doen, moet je deze eerst koppelen met je televisie. Hoe je dit doet hangt af van welke afstandsbediening en merk tv je hebt. Volg hiervoor de stappen op onze site: Afstandsbediening instellen of koppelen. Begin met het 'Selecteren' van de juiste afstandsbediening. Vul daarna het merk van je televisie in en klik op 'Zoek'. Je krijgt dan een aantal codes te zien met daaronder wat je hiermee moet doen. Als je heel veel codes te zien krijgt kun je het zoekresultaat verfijnen door ook het modelnummer in te vullen.

Codes voor jouw merk televisie
De meeste televisies zijn moeiteloos te koppelen aan de iTV-afstandsbediening. Gebruik bij voorkeur de eerste driecijferige code die bij je tv-fabrikant past. Werkt dat niet? Ga dan het rijtje af dat voor jouw type tv worden weergegeven. De codes vind je op onze website. Mocht het met een code niet volledig werken, probeer dan een andere. Of herhaal het instellen met dezelfde code.

Ondanks de grote hoeveelheid aan codes kan het voorkomen dat het niet lukt om de afstandsbediening in te stellen. In dat geval is er helaas geen andere optie dan twee afstandsbedieningen gebruiken. Wel worden de codes af en toe geüpdatete. Controleer dan ook af en toe onze website of er niet een nieuwe code voor jouw tv is bijgekomen.

Kan ik nog meer met de afstandsbediening?
Jazeker! Interactieve tv van KPN heeft zoveel mogelijkheden. Zo kun je met de afstandsbediening je favoriete tv-programma laten pauzeren, en weer starten als je de lege glazen en chips hebt aangevuld 😉 Ook kan je met een van de gekleurde regenboogknopjes 'Terugkijken' via het 'Menu'. Nieuwsgierig wat je allemaal nog meer kunt? Kijk op: Tips & tricks voor je iTV afstandsbediening op KPN Beleef!

Vragen?
Heb je een vraag? Of werkt je afstandsbediening nog steeds niet, ondanks bovenstaande oplossingen? Vul dan jouw forumprofiel aan met; postcode, huisnummer en naamcontractant en laat het hier onder in de comments weten! We helpen je graag 🙂

3231 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Het gebeurt wel eens: de afstandsbediening is versleten, raakt kwijt bij een verhuizing of de hond bijt hem kapot. Je kunt heel gemakkelijk een nieuwe afstandsbediening aanvragen, hieronder lees je hoe.

Hoe kan ik een nieuwe afstandsbediening aanvragen?

Via onze website bestel je een nieuwe afstandsbediening. Je plaatst deze in de winkelwagen en je vult de kortingscode 'AB2017' in. De prijs verandert zo in €0,00. Na het bestellen heb je de afstandsbediening binnen twee werkdagen in huis.

Handige tips!

De kortingscode kan je één keer per kalenderjaar gebruiken. Heb je binnen een jaar nog een defecte afstandsbediening of kom je er niet uit? Stel dan hieronder je vraag en we helpen je verder!
Reputatie 7
Badge +19
@Patliek, bedankt voor je bericht! Ik wou een nieuwe voor je aanvragen maar je ingevulde postcode + huisnummer komen niet in ons KPN systeem voor. Je maakt wel gebruik van KPN, of toevallig Telfort? Wil je anders je klantnummer toevoegen aan het Forum profiel?

@franjannee, ik heb zojuist op jouw eigen topic gereageerd!

@JeroenB22, dat ziet er heel anders uit! Hopelijk krijg je hem ook weer werkend in elkaar 😉

@Mirandaa, de nieuwe afstandsbediening komt jouw kant op!

@mujo, inmiddels ook een voor jou aangevraagd 😉
Reputatie 7
Badge +10
Hoi
Mijn afstandsbediening gaat wel vaak defect of kapot dat ik het steeds moet plakken en z'n afstandsbediening moet je elke keer €20-, betalen dat is te veel voor zo vaak en ik heb er zelfs 2 nodig hoe kan ik het gratis ontvangen? En bestaat er geen bescherming/hoes of zo dat zou heel fijn en handig voor mij zijn want ik plak het ook met plastic zakjes en plakband maar dat helpt niet.

@Yoosie
Je mag er slechts 1tje gratis vervangen, hoe vaak weet ik niet of er een quotum aangebonden is.
1. Ga naar deze pagina
2. Let niet op de prijs, en leg hem in het winkelmandje
3. Vul bij afrekenen kortingscode : AB2017 in, de prijs veranderd nu van €20,00 naar €0,00
4. Vul de gevraagde gegevens in en je hebt binnen 2 werkdagen een gloednieuwe op de deurmat.

Misschien even wat zuiniger zijn op de afstandsbediening 🙂.
Reputatie 7
Badge +23
@Richard1987@Jojo2406@A.v.d.B: En jij krijgt een afstandsbediening, en jij krijgt een afstandsbediening, en jij krijgt een afstandsbediening! Duurt ongeveer 2 werkdagen, en dan hebben jullie 'm in de bus.

Reputatie 7
Inderdaad (à la huistijger maar even kort door de bocht)

Is dit via je mobiel? Via wifi? Probeer het dan eens via 3/4G 😉 (of andersom)
Of via een PC.
Code al eerder gebruikt? In dat geval zal je via KS een gratis vervanger kunnen krijgen. Geef dit dan even aan in je volgende reactie. :)

KS: webcare via dit forum, telefonisch 0800-0402
Al geregeld. Kon bovengenoemde kortingscode gebruiken ?
Reputatie 5
Badge +9
afstandsbediening net uit de brievenbus gehaald
batterijen erin en onze samsung tv aangeleerd
wat een verbetering zeg hoef niet meer echt te mikken en zelfs op te staan op tv en itv uit te zetten
het werkt weer 100% als van ouds
super bedankt kpn medewerkers hier op het forum bedankt
Reputatie 7
Badge +27
@JanJW : Er is niet echt een resetoptie. Elke nieuwe code die je koppelt aan de afstandsbediening is de actieve code. We hebben alleen geen codes voor Sonos dus het is me niet duidelijk hoe dat heeft gewerkt.

@Folkertvgent: Het opnieuw instellen heeft alleen invloed op de aan/uit knop van TV, volume en bron-knopjes. Kun je de batterijen eens proberen te vervangen? Als dat ook niet werkt sturen we een nieuwe. Kun je dan jouw adresgegevens in je profiel zetten en een reactie sturen als dat is gebeurd?

@Pcoppej123: Welke afstandsbediening heb je dan precies? En doet die het niet goed meer?

@Xs_sanja @dutchgabber @JJJansen: Is verstuurd!
@Afstandsbediening 2018, @Maarten01, @jpolling86 en @Mimeermin dank! Jullie krijgen allemaal binnen 2 werkdagen een nieuwe afstandsbediening :-)

Super geweldige service van KPN, mede een reden waarom we nog steeds klant zijn. Gr. Jeroen
Reputatie 7
Badge +18
Inderdaad (à la huistijger maar even kort door de bocht)

De volgende keer ga ik eerst een weerpraatje houden Peter 🐱 🐈 ⛱
Na zeker 15 keer proberen pakte code 20 vanmorgen en werkt de ab perfect!

:D

Reputatie 7
Badge +19
@Brandaris, ik help je graag aan een volledig werkende afstandsbediening. Hiervoor heb ik wel wat gegevens nodig. Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Geef even een seintje wanneer dit gelukt is, dan helpen we je verder!

@egfaber, @Sanwis, @Polyuretheen, voor jullie heb ik een nieuwe aangevraagd. Deze wordt zo snel mogelijk opgestuurd, en kan je binnen 2 werkdagen in de brievenbus verwachten.
Reputatie 7
Badge +15
@MarisV en @Roy76 Zou je je gegevens achter willen laten op het KPN Forum profiel? Zodra we je gegevens hebben ontvangen, kunnen we een nieuwe toesturen. Laat je ons weten wanneer je de gegevens hebt aangevuld?

@Geuyen, @Akkoord, @YvonneSpijker, @MarinkaD @BertKa en @R_ob Wat vervelend dat de afstandsbediening niet meer goed werkt. Ik heb zojuist een nieuwe toegestuurd. Binnen 2 werkdagen komt het pakket bij je door de brievenbus. Het is een postzending dus je hoeft er niet voor thuis te blijven.
Reputatie 7
Badge +23
@Sarahsnoenk @Fromdowntown @Ellennn84: Fijn dat jullie al het profiel hebben ingevuld, scheelt weer! Voor jullie is er een nieuwe AB onderweg. Ligt binnen 2 werkdagen in de bus. 🙂
Het is gelukt! Met de afstandsbediening Bedankt !!
Reputatie 7
Badge +27
@Margretha, @Petrabr, @Jopke en @Sijltje helemaal super dat jullie alle gegevens al in je forumprofiel ingesteld hadden! Jullie krijgen binnen twee werkdagen een nieuwe afstandsbediening.

@Kloasie11 jij hebt inmiddels via chat een nieuwe aangevraagd, zie ik.
Reputatie 7
Badge +27
@Spip welkom! Lijkt me goed dat ik je dan een nieuwe stuur. Wil je je forumprofiel updaten met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) en laat je het even weten als je dat gedaan hebt?

@Joop403 en @Antonie M een nieuwe komt er binnen twee werkdagen aan!
Reputatie 7
Badge +27
@zitwijk, @Essie67, @nieuwenhuijsen, @Mirandavdw, dank voor de gegevens! Voor jullie is een nieuwe afstandsbediening onderweg.

@ijon, @Martijn Marjolein, welkom! Vul beide je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan sturen we een nieuwe op.
Reputatie 7
Badge +27
Oef, ik kan me voorstellen dat de afstandsbediening dat geen leuke ervaring vond , @Aapnootsaar! Er is een nieuwe afstandsbediening onderweg :)

@Manoukkw, @R.V., voor jullie geldt hetzelfde. Binnen een dag of twee ligt er een nieuwe afstandsbediening in de brievenbus!
@Linda van Damme top dat je alles al getest had én je gegevens ingevuld hebt! Binnen twee werkdagen komt er een nieuwe afstandsbediening aan 🙂.

@Sweetyx voor jou geldt hetzelfde! Je hoeft natuurlijk geen 20 euro voor een kapotte afstandsbediening te betalen.

@Marcia_ wat fijn zeg dat er een afstandsbediening wordt opgestuurd, anders had ik gewoon een nieuwe gekocht in de KPN winkel. Wat een service! Dank je wel
Reputatie 7
Badge +27
Dank, @Brandaris, afstandsbediening is onderweg! Hetzelfde geldt voor jullie, @Avhoof, @Reinderpostma, @Nick90.

Voor jou, @Mdmmikmak, is de eerste onderweg. Laat hier even weten wanneer je die hebt, dan kunnen we de tweede opsturen.

@Angelab, vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt 🙂
Waarom moet je betalen voor je afstandsbedienig , die van ons is stuk heb hem jaren ! En ik betaal toch voor mijn abo ik instalatie

Admin: Titel aangevuld ivm vindbaarheid
Reputatie 7
Badge +27
@Glenn25 dat is ook niet handig 😉. Er komen twee aan!

@zaaf toffe profielfoto heb je! Er komt ook voor jou een nieuwe aan.
Reputatie 7
Badge +27
@willie32 ik kan een nieuwe bestellen! Wil je dan nog wel de letters van de postcode aanvullen in je forumprofiel? Met alleen de cijfers wordt het wel een hele zoektocht voor me ;-)

@Strijtje welkom! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Geef even een seintje als je dit gedaan hebt en we sturen je een nieuwe.

@Tanyavdbosch welkom! Heb je de afstandsbediening met de code gekoppeld? Je kunt deze op onze website vinden. Heb je een nieuwe afstandsbediening of tv of had je beide al langer in gebruik?

@Tolletje1976 er komen binnen 2 werkdagen twee nieuwe aan!
Reputatie 7
Badge +27
@Fres, @Audrie N, @Paulo Duarte-Correia, welkom! Voor jullie is een nieuwe afstandsbediening onderweg 🙂

@INVS, ik kan op het adres in jouw profiel geen abonnement vinden, kan het zijn dat je per ongeluk een typefout hebt gemaakt?

Reageer