Sticky

Interactieve tv afstandsbediening instellen / afstandsbediening kapot defect

• 15 november 2012
  • 4829 reacties
  • 666476 keer bekeken

Toon eerste bericht

4829 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Ik heb daar ervaring mee. Het kan niet.

Oke, jammer. Hartelijk dank voor de reactie.

Reputatie 1
Ik wil het graag andersom: met de afstandsbediening van de TV wil ik de ontvanger bedienen. Dat is gemakkelijk omdat ik een smart TV heb en als ik alle functies wil gebruiken moet dat met de AB van de TV. Kan dat?

Reputatie 7
Badge +16
Dat kan als je de afstandsbediening van de tv een 'leer' functie heeft. Zie de gebruiksaanwijzing van je tv.

Reputatie 7
Badge +13
Ik heb de Logitech Harmony 700 en die doet het perfect.

Hallo,

Ik heb een vraagje over het instellen van mijn ITV afstandsbediening (de langwerpige witte). Ik heb hem daarnet ingesteld en alles doet het prima, behalve één ding. Als ik de TV (Grundig ST 55-908/8) met de ITV afstandsbediening op stand-by zet, gaat hij niet meer aan. Dan heb ik dus mijn ouwe Grundig afstandsbediening nodig om hem weer aan te zetten.

Heeft er iemand enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen of is dit een kwestie van mee leren leven?

Alvast hartelijk dank

Vivian 

Reputatie 2
Badge +1
Hallo Vivian,

Je kunt eventueel nog proberen of een andere code beter werkt in combinatie met je TV. Via de volgende link kun je de codes achterhalen.

Zie ook: http://www.kpnadsl.nl/handleidingen/KPN_Codelist_2011.pdf

Met vriendelijke groet,

Remco

Hoi Remco,

Bedankt voor je antwoord. Ik had zelf al een aantal codes van de TV's van Grundig geprobeerd, zonder resultaat.

Ik heb inmiddels zelf een oplossing gevonden: ik kan m.b.v. het toetsje linksonder (links van de 0) mijn tv weer van stand by afhalen. 

Bedankt voor het meedenken!!

Groetjes

Vivian

Ik heb een Grundig 32 GLX 4000. De code 507 komt het dichtst bij. Alles werkt nu alleen kan ik het volume nu niet zachter zetten maar wel harder. Ik heb alle codes geprobeerd voor de Grundig maar helaas....Wat kan ik nu nog doen ?

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Asbas1966,

Ik zie dat je al zo'n beetje alles geprobeerd hebt wat je kunt doen, dus aan jou zal het niet liggen. Gaat het lampje bovenop de astandsbediening wel branden als je de knop indrukt om het volume zachter te zetten? Het is namelijk wel merkwaardig dat het volume harder zetten wel wil, maar zachter niet. Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,

Jessica

Ja het groene lampje brandt dan wel.

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Asbas1966,

Zou je nog 1 ding willen proberen, namelijk je tv-ontvanger willen resetten? Hoe je dit doet, zie je hier: http://forum.kpn.com/t5/Televisie/Decoder-resetten/m-p/15493/highlight/true#M2049

Indien dit ook niet helpt, dan hebben we de tv-ontvanger ook uitgesloten en zijn er nog maar 2 opties namelijk dat de afstandsbediening een defect bevat of dat het simpelweg niet werkt bij het type tv-toestel dat je hebt. Indien de reset geen resultaat heeft, zou je me dan in een privébericht je postcode, huisnummer en contractnaam willen sturen?

Met vriendelijke groet,

Jessica

Ik heb een Loewe Xelos. Voor Loewe staan er wel 20 codes, maar geen van alle doet alle toetsen werken. Weet iemand welke snelcode juist is? Anders wordt het resetten....

Weet iemand hoe ik met de kpn afstandsbediening ook mijn philips soundbar aangesloten op mijn philips tv kan bedienen? Bij UPC was de volumeknop ingesteld op de soundbar ipv geluid tv.

Reputatie 7
Nee dat weet ik niet. Ik kan allen vertellen hoe het bij werkt.

Ik heb een Samsung Home Theater System die ik via TOSLink (fibre) heb aangesloten aan de iTV-ontvanger. Verder heb ik een Samsung TV die ik via HDMI ook op de iTV-ontvanger heb aangesloten. De TV en het HTS heb ik onderling via HDMI(-CEC, Anynet heet dat bij Samsung) aangesloten (zodat ik DVD's/BlueRays kan kijken). De AB van KPN is "afgericht" voor de TV, niet voor het HTS.

Als ik alleen iTV en TV aan heb wordt het geluid via de TV weergegeven; de bediening van het geluid loopt via de iTV AB en het OSD van de TV geeft veranderingen van geluidsniveau aan. Als ik ook het HTS aan heb wordt het geluid uitsluitend via het HTS weergegeven; de bediening van het geluid loopt via de TV maar die geeft veranderingen in geluidsvolumes door aan het HTS en als ik het volume wijzig zie ik het OSD van het HTS (dus niet van de TV) veranderingen van geluidsniveau aangegeven.

Kortom je moet proberen dat (het geluid van) je soundbar zich gedraagt als "slaaf" van je TV; heb je de soundbar via HDMI(-CEC) op je TV aangesloten (kan dat überhaubt)?

Voor mijn ouders heb ik een Silvercrest afstandsbediening gekocht met grote knoppen. Zie hier: http://www.lidl-service.com/static/56175531/88818_NL.pdf, omdat de langwerpige witte afstandsbediening voor hun niet te bedienen valt.

Ik wil nu de omgekeerde weg bewandelen. Ik wil de Silvercrest dus leren om met kpn-interactieve Tv om te gaan. Wat is de fabriekscode van KPN?

KPN komt namelijk niet in het lijstje van fabrikanten voor, raar eigenlijk. Op goed geluk heb ik wat codes van Philips geprobeerd. Ik kreeg 'm dan wel aan/uit en vol+/- maar de kanalen wisselen deed ie niet.

Wie o wie kan me helpen aan de 4 cijferige fabriekscode van KPN?

Ik heb een nog oude tv, een Finlux CT 1412 T DVD.

Kan echt geen code vinden. Iemand een idee wat ik kan doen?

Reputatie 7
Badge +16
Hoe je de afstandsbediening kunt instellen vind je hier: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/14606

Loop even door het schema en dan zie je hoe je een tv instelt waar geen code voor is.

Dag Giant2000,

Bedankt voor uw reactie, maar ik heb dat al geprobeert en dat gaat ook niet.

Mijn tv is zeker 10 jaar oud en ik zal wel wachten tot ik een keer een andere heb.

Er is schijnbaar geen oplossing voor als je een oude tv zonder code hebt.

Vriendelijke groet,

Hermananio62

Reputatie 7
Badge +16
Helaas.

Heren, dames,

ik heb een Canton DM 90.2 soundbar. Zijn daar ook (snel) codes voor om mijn AB van de motorola ontvanger in te stellen? Hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +16
Hierboven staat een link hoe je tv's die niet in de lijst staan kunt programmeren.

Dank voor je reactie maar ik zie in je bericht geen link,

bedoel je deze link?

Hoe je de afstandsbediening kunt instellen vind je hier: http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/14606

want dat is niets anders dan de handleiding.

Reputatie 7
Badge +16
Ja, volg stap 3.

Hiermee doorloop je alle codes die geprogrammeerd zijn. Als je je tv hier iet mee kan instellen dan is er geen code voor je tv.

https://

Dank je wel!

ga het zsm proberen.

Reageer