Sticky

Interactieve tv afstandsbediening instellen / afstandsbediening kapot defect

• 15 november 2012
  • 4696 reacties
  • 664294 keer bekeken

Toon eerste bericht

4696 reacties

Hallo,

Ik krijg mijn nieuwe afstandsbediending niet gesynchroniseerd op mijn televisie. Het gaat om een Philips MWT1221T. Ik heb de Philips snelcode en alle andere Philips codes geprobeerd! De oude afstandsbediening werkte wel op deze TV. Kan iemand me helpen?

Met vriendelijke groet,

Kimberley Kroon

Reputatie 5
Badge +11
Hallo kimmetjee94,

Dan heb je een hele hoop codes ingevoerd! Staat de tv-code niet in de lijst of werkt de tv-code niet, gebruik dan de volgende tv-codes:

• Korte afstandsbediening[/i]: 001
  • Lange afstandsbediening[/i]: 20 Gebruik voor het instellen van de afstandsbediening[/i] de menu-knop.
Let op!
Gebruikt je de algemene code (zie hierboven), dan duurt het instellen van de afstandsbediening[/i] langer. Met de algemene code wordt de hele codelijst doorlopen. Lukt het instellen van de afstandsbediening[/i] bij de eerste keer niet, probeer het dan nog een keer. Laat je even weten of het is gelukt?

Met vriendelijke groet,

Raul.

Hallo Raul,

Ik heb ondertussen de algemene code (20) ook al meerdere keren gebruikt. De TV gaat na een tijdje wel uit, maar hij gaat niet op de knop aan en kan het volume ook niet regelen. Wat kan ik nu doen?

Met vriendelijke groet,

Kimberley Kroon

Reputatie 5
Badge +11
Hallo Kimberley,

Mijn collega Tim heeft hier een goede instructie over geschreven op dit forum. Miscchien dat dat je verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Ik krijg mijn JVC LT22HG22U tv niet ingeregeld op de afstandsbediening van kpn. Heb al redelijk wat methodes en codes geprobeerd.  Weet iemand de juiste manier mijn probleem op te lossen?

MVG, Robin.

Reputatie 1
Badge
wanneer nou de menu knop en wanneer de stop knop gebruiken staan nl beide vermeld voor instellen
Ik heb ook een media tv en code 20 werkt niet. En drie codes kan ik niet invullen want die laatste code pakt hij niet? Iemand enig idee?
Vandaag een JVC LT-39HG48U gekocht en  lange witte ab van KPN doet het niet.

Klantensevice gebeld en diverse codes gekregen waarvan er niet een werkt.

Volgens klantenservice is er dan voor dit type nog geen software en moet ik met 2 ab's werken en daar baaaaal ik stevig van is dit probleem binnenkort opgelost of ben ik de sjaak en blijf met 2  zitten??

Reputatie 3
Badge +1
Beste Joyce199289,

Heb je het instellen met de code 20 een aantal keren geprobeerd? De afstandsbediening probeert dan namelijk verschillende codes. Soms is het nodig om dit vaker dan 10 keer te proberen voordat de juiste insteling is ingesteld. Graag hoor ik de uitkomst van je!

Met vriendelijke groet,

Jorrit

Na zeker 15 keer proberen pakte code 20 vanmorgen en werkt de ab perfect!

:D

Ik heb een LG type 55EA8809 TV. Ik heb de codes 13, 630 en 633 geprobeerd, bij alle drie werkt de geluidstoets (harder/zachter) niet. Heb je nog een nieuwere code voor LG?

KPN heeft een "helpsite" waar bij je het merk van je tv in kunt voeren en dan krijg je een lijst met codes.
Een hele tijd terug heb ik ook een subsite van KPN gezien waarbij je het merk kon invoeren en vervolgens je typenummer kon intypen. Dan kon je selecteren uit een pull-down menu (mits aanwezig) en had je vrij snel de de juiste code ipv een hele lijst.

Ik had die site opgeslagen, maar die lijkt niet meer te bestaan.

Iemand een idee of deze nog bestaat?

Reputatie 7
Badge +28
Die pagina is met het redesign van de website vervangen door deze 'geheeloplossing.' Het was inderdaad wel handig dat je daarmee ook op typenummer kon zoeken in plaats van de lange lijst. Ik heb je suggestie doorgegeven om deze pagina weer terug te brengen, of te combineren met de huidige functionaliteit. Hoop dat het gaat lukken! 🙂
Reputatie 3
Badge
Ongelofelijk dat mijn 1080i televisie uit 2006 (!) ook nog gewoon werkt met de Samsung code!

Ik heb een Denon 3313 Receiver, waarvan ik graag het geluid met de afstandsbediening van kpn wil bedienen.

De 4 codes die er zijn werken niet.

Iemand een idee?

Mvg

Danny

Reputatie 7
Badge +16
Heb je de algemene code (20) ook geprobeerd?

Wie weet hoe ik mijn simpele witte Haier TV LT22.... kan koppelen aan de KPN afstandsbediening.

De codes die ik door krijg werken niet.

Reputatie 6
Badge +12
Hoi JaapV,

Welkom op het forum.

Wat lastig dat de codes niet werken. 😞 Heb je de volgende codes al geprobeerd?

179
273
278
282
428
646
Algemene code: 20

Werken bovenstaande codes niet dan is helaas de code nog niet bekend voor jouw specifieke tv-model. Op http://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/installeren-gebruiken/afstandsbediening-instellen.htm" data-cke-saved-href="http://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/service/installeren-gebruiken/afstandsbediening-instellen.htm worden regelmatig de codes bijgewerkt. Ik adviseer je om hier af en toe bij te kijken.

Nienke

Reputatie 7
Badge +18
Giant2000 schreef:
Binnenkort is de afstandsbediening wellicht niet meer nodig gezien dit bericht:

KPN werkt aan afstandsbedienings-app voor interactieve tvDoor Dimitri Reijerman, woensdag 26 juni 2013 13:14, reacties: 47, views: 14.315 • Feedback
Submitter: glashio

KPN werkt aan een mobiele applicatie voor het aansturen van zijn Interactieve Televisie. Dat laat het telecombedrijf weten in een videoclip die het op YouTube heeft geplaatst. Wanneer de software beschikbaar komt, is onduidelijk.

KPNMet de applicatie moet een abonnee van Interactieve Televisie alle functionaliteit van het iptv-platform van KPN kunnen aansturen, zo stelt een medewerker van het bedrijf in een YouTube-clip. Daaronder vallen bijvoorbeeld het bestellen van een film of het terugkijken van een programma op Uitzending Gemist. Op welke platforms de applicatie van KPN gaat draaien, is nog niet bekend. Ook is nog onduidelijk wanneer de app beschikbaar komt.

Aanbieders van interactieve televisiediensten zeggen met het aanbieden van mobiele applicaties die dienstdoen als afstandsbediening het gebruiksgemak te willen vergroten. Ook kan steeds vaker via een smartphone of tablet naar livetelevisie gekeken worden; onder andere KPN, UPC en Ziggo bieden deze mogelijkheid. Daarbij geldt nog wel de beperking dat de kijker alleen live-tv kan opvragen op een internetverbinding van de desbetreffende aanbieder.

(bron: http://tweakers.net/nieuws/89930/kpn-werkt-aan-afstandsbedienings-app-voor-interactieve-tv.html?nb=2013-06-27&u=0800)

Inmiddels zijn we bijna 2 jaar verder. En de app is er niet. Misschien toch een flop geweest???

Hallo, Na het proberen van de 2-cijferige snelcode en alle 3-cijferige codes voor het TV-merk Thomson (model 32FU5354W) lukt het niet om met de afstandsbediening van iTV de TV te bedienen. Met welke code zou het moeten lukken of zijn er nog andere tips? Thanks! Groet, Erwin

Opers, kleine fout in het modelnummer. Dit moet zijn: 32FU5253W Thomson

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Erwin,

Welkom op het forum!

Lastig dat het niet lukt om je KPN afstandsbediening in te stellen op je Thomson 32FU5253W!

Als het niet lukt om met de algemene code '20' je tv te vinden, (alle frequenties worden dan doorlopen) wordt jouw tv helaas niet door onze afstandsbediening ondersteund 😞 Zie ook deze pagina. Mijn excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,

Koen

Nog heel veel pogingen met code 20 is het uiteindelijk toch gelukt. Ook een paar keer 20-30 minuten de knop vastgehouden..... In een latere poging was het na 2 seconden wel raak. Erg onhandig, maar wel fijn dat het nu werkt.

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Erwin,

Lastig dat er voor jouw tv geen standaardcode is die je even snel kon invoeren, maar fijn om te lezen dat het uiteindelijk toch gelukt is :)

Bedankt voor je terugkoppeling!

Als je op dit moment nog vragen hebt, of als ik nog iets voor je kan betekenen, hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Koen

Goede middag,

Ik heb een Samsung LE33C530F1W maar geen enkele code werkt, niet met de stop knop en de menu knop. Weet iemand een oplossing?? Alvast bedankt

Reageer