Sticky

Interactieve tv afstandsbediening instellen / afstandsbediening kapot defect

• 15 november 2012
  • 4697 reacties
  • 664310 keer bekeken

Toon eerste bericht

4697 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag ,

De meeste Samsung TV's horen te werken met snelcode 11. Als dat en de driecijferige codes niet werken, kun je nog proberen handmatig alles bij langs te gaan. Hier zit wel wat tijd in, maar gelukkig is het eenmalig. Als je met deze instructies de afstandsbediening nog steeds niet kunt koppelen, is het helaas nodig de oorspronkelijke afstandsbediening te gebruiken voor geluid en TV aan/uit.

Hier zijn de instructies:

Stap 3: Programmeren van uw afstandsbediening met de snelcode 20

U kunt met de algemene code 20 uw afstandsbediening programmeren. Met de algemene code worden alle tv-merken die voorgeprogrammeerd zijn doorlopen. Het programmeren van de afstandsbediening met de algemene code 20 kan ruim een half uur duren.

Let op!

Kijk alleen naar het lampje van uw afstandsbediening. Er verschijnt geen invoerscherm op het beeldscherm of op de tv-ontvanger. Tijdens het programmeren ziet u het beeld op uw televisie misschien verspringen of zelfs uitgaan, dit kan geen kwaad.

Image

1. Druk 5 seconden op de menu-knop Image, totdat het lampje op de afstandsbediening twee keer rood knippert.
  2. Voer de snelcode 20 in met de toetsen Image.
  3. Als het lampje op de afstandsbediening constant gaat branden, richt u de afstandsbediening op uw televisie en houd u de knop  Image (linksboven) ingedrukt totdat uw televisie op de stand-by gaat. Het programmeren is nu gestart en loopt door tot uw televisie op stand-by gaat.
  4. Zodra uw televisie op stand-by gaat, laat u de knop  Image los. Uw afstandsbediening is geprogrammeerd als het lampje uitgaat.
worden ook marantz receivers ondersteund ?

Reputatie 5
Badge +11
Hallo deuverman,

De interactieve TV afstandsbediening kan enkel TV's programmeren en geen audio receivers.

Persoonlijk kan ik mijn receiver wel bedienen omdat ik daarbij gebruik maak van een "HDMI-CEC" verbinding met mijn TV. Dit even als tip!

Groeten,

Tim

met deze afstand bediening kan ik ook mijn sonos systeem de knop hard en zacht gebruiken 

de ene keer doet tie het en dan weer niet.. 

wat te doen zodat vik hem steeds daarvoor gebruiken kan ???

derchg

Reputatie 1
best handig zo'n forum! Nog maar 1 ab over :-)

Badge
KPN Compleet geinstalleerd maar de afstandbediening werkt niet juist bij mij Loewe Xelos 40 Led. KPN geeft maar 1 code op 9101. 

Kan het geluid niet regelenen met de witte afstandbediening.

Wie heeft andere code of oplossing voor mij.

Wat ook niet werkt is ITV op mijn Mac. Silverlight opent niet. Is hier ook een oplossing voor. Zelfs de monteur KPN kon mij bij deze problemen niet van dienst zijn.

Reputatie 7
Badge +24
; welkom op het forum! Heb je op onze website de stappen gevolgd en kom je dan op 1 code uit of heb je de code hier op het forum zien staan? Als je het nog niet via de site hebt geprobeerd, wil je dat dan hier proberen? Je kunt hier jouw afstandsbediening selecteren en daarna krijg je meerdere vragen waarna je codes ziet. 

Je vraag over iTV zie ik ook in een apart topic. Je kunt reactie in dat topic verwachten. Voordat mijn collega's en ik dubbel werk gaan doen 😉

Badge
Cindy_ schreef op 17 feb '16 om 12:10u
@RobH54; welkom op het forum! Heb je op onze website de stappen gevolgd en kom je dan op 1 code uit of heb je de code hier op het forum zien staan? Als je het nog niet via de site hebt geprobeerd, wil je dat dan hier proberen? Je kunt hier jouw afstandsbediening selecteren en daarna krijg je meerdere vragen waarna je codes ziet. 

Je vraag over iTV zie ik ook in een apart topic. Je kunt reactie in dat topic verwachten. Voordat mijn collega's en ik dubbel werk gaan doen Smiley Knipoog

Cindy, ik heb precies de stappen op de KPN site gevolgd. Mijn tv is Loewe Xelos 40 led media en de kpn site geeft daarvoor code 9101. Met deze code werkt de witte smalle afstandbediening niet voor mijn tv. Volgens klantenservice wordt Loewe niet ondersteund en kunnen ze niets voor mij doen. Een andere collega van klantenservice zegt dat ik de afstandsbediening moet omruilen omdat ie defect is.

Reputatie 7
Badge +24
; lastig! Wil je onderstaande codes eens proberen? 442, 405, 414, 446. Ik hoop dat één van deze codes het doet. 

Het kan ook zijn dat we jouw type tv niet ondersteunen en dat bovenstaande codes niet werken. Ik begrijp dat het niet ideaal is om twee afstandsbedieningen te gebruiken, dus dan kun je onderstaande nog proberen. 

Probeer het met snelcode 20 en volg de onderstaande stappen:

• Stap 1: Druk 5 seconden op ‘menu’, totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee maal knippert.
  • Stap 2: Voer de snelcode 20 met de toetsen 0 – 9 in. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.
  • Stap 3: Richt nu de afstandsbediening op je televisie. Druk op de knop ‘tv’ (linksboven) en houd deze ingedrukt TOTDAT de televisie uit springt (dit kan tussen de 5 en 40 seconden duren). Laat zodra de tv uit springt de knop DIRECT los! Dit omdat het juiste signaal dan gekoppeld wordt aan de afstandsbediening. Zodra je de tv knop loslaat knippert het rode lampje op de afstandsbediening twee keer.

Laat je weten of het zo lukt? 

Badge
Beste Cindy, met snelcode 20 werkt alles behalve de volume knop. Dan moet ik eerst de volume knop op mijn Loewe aantikken, en dan lukt het wel met de kpn bediening. maar dat is eenmalig. Dus later weer volume wijzigen, dan eerst weer loewe aantikken en dan kpn bedienen. Dus niet optimaal.

Reputatie 7
Badge +24
; dat is in ieder geval vooruitgang! Ik begrijp dat het niet optimaal is om het volume met een andere afstandsbediening te regelen, maar ik heb er helaas geen andere oplossing voor. 

Reputatie 7
Badge +18
Misschien een idee om een firmware te updaten om de volume te regelen vanaf de tv-ontvangers. De tv voor de eerste keer het volume zo regelen dat het goed staat, en dat je het dan vanaf tv-ontvangers kunt regelen. Kijk maar naar die decoders van Ziggo. Daar kun je de volume regelen vanaf de decoder. Oftewel tv-ontvanger. Dan heb je dat gedoe met die remote codes ook niet meer nodig. En dan kan iedere tv harder of zachter gezet worden vanaf de tv-ontvanger.
Hi,

ik zoek gegevens voor de JVC model LT-32HG22U, voor de smalle C3 afstandsbediening 

kunt u helpen

Reputatie 7
Badge +27
Welkom , ik ga je daarbij helpen! Wil je deze link volgen? Als je daar JVC invult, zie je een aantal codes. Die kan je proberen. Wil je me laten weten of het gelukt is?

Wat is de code van de Grundig 48VLE5520BGE? Heb 231 al geprobeerd maar werkt helaas niet.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @voorst302, welkom! Goed dat je het hier vraagt. Ik heb niet de specifieke code voor dat model kunnen vinden maar heb wel een aantal alternatieven.

Wil je de volgende eens proberen: 343 - 232 - 235 - 498
Check ook deze pagina: https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Laat je het ons weten?
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb niets meer van je gehoord @voorst302. Is het inmiddels gelukt?
Hey,

Ik heb een volgend probleem.
Ik heb een medion televisie, modelnr: MD31197 NL-A
Hier is geen specifieke code voor, ik heb inmiddels alles geprobeerd, en code 411 functioneert bijna goed...
Ik krijg de tv wel in stand-by maar weer aanzetten lukt helaas niet..

Alle andere codes functioneren helemaal niet (die op de site van kpn bij Medion worden aangegeven)

Enig idee?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Tijntje89, welkom! Goed dat je het hier meldt. Ik kan ook geen specifieke code vinden helaas. Je hebt alle codes al geprobeerd? Dat zijn er heel wat(zie plaatje). ;)

Ik herken dit probleem eigenlijk alleen bij oudere tv's. Daar zie/zag je vaak dat je de tv aanzet d.m.v. de volume knop i.p.v. de standby-knop. Dat werkt niet (goed). Als geen van die codes werken kan je code 20 nog op de volgende manier proberen. Let op: redelijk tijdrovend. Indien deze stappen niet werken is er eigenlijk geen andere oplossing. Behalve bijvoorbeeld een Logitech Harmony of 2 afstandsbedieningen gebruiken.

Stap 1.
Druk 5 seconden op ‘menu’, totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee maal knippert.
Stap 2.
Voer de snelcode ‘20’ met de toetsen 0 – 9 in. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.
Stap 3.
Richt nu de afstandsbediening op je televisie. Druk op de knop ‘tv’ (linksboven) en houd deze ingedrukt TOTDAT de televisie uit springt (dit kan lang duren). Laat zodra de tv uit springt de knop direct los! Dit omdat het juiste signaal dan gekoppeld wordt aan de afstandsbediening. Zodra je de tv knop loslaat knippert het rode lampje op de afstandsbediening twee keer.
Stap 4.
Je afstandsbediening is nu ingesteld. Controleer eerst of de afstandsbediening goed ingesteld is op je tv.

Ik hoor het graag!
Hoi @Paul_

Ik had al die andere codes niet eens gezien!
Gelukkig is dit geen oude TV, heb de tv net een week geleden gekocht.

Het fijne is dat de eerste code die ik heb geprobeerd, gelijk goed functioneert!
Dus bij deze is mijn issue solved! (Code voor Medion, modelnr: MD31197 NL-A is 463)
Misschien dat dit model in de lijst bij gezet kan worden op de site, mocht ooit iemand
tegen hetzelfde probleem aanlopen.

danku!
Reputatie 7
Badge +24
Code voor Medion, modelnr: MD31197 NL-A is 463
Wat goed, graag gedaan! Fijn dat het alsnog redelijk snel is opgelost. De lijst wordt zo nu en dan geüpdatet dus moet goed komen. Tot die tijd kunnen mensen de oplossing hier op het forum vinden. Als je in de toekomst nog eens vragen hebt weet je ons te vinden. 🙂
Waarom moet je betalen voor je afstandsbedienig , die van ons is stuk heb hem jaren ! En ik betaal toch voor mijn abo ik instalatie

Admin: Titel aangevuld ivm vindbaarheid
Reputatie 7
Badge +10
Je kunt gratis een nieuwe aanvragen via https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132209/afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?pos=0 met kortingscode: AB2017 ,of bij een moderator op dit forum.
Reputatie 7
Badge +22
Ha Norbart,welkom op het forum! Balen dat je afstandsbediening stuk is. Zoals Chris al aangeeft, ik kan je kosteloos een nieuwe opsturen 🙂 Reageer op m'n privébericht en je hebt hem binnen enkele dagen in huis.
Reputatie 7
Badge +22
Ha Norbart,welkom op het forum! Balen dat je afstandsbediening stuk is. Zoals Chris al aangeeft, ik kan je kosteloos een nieuwe opsturen 🙂 Reageer op m'n privébericht en je hebt hem binnen enkele dagen in huis.Ha Norbart, je hebt niet meer gereageerd op m'n privébericht. Ik ga er daarom vanuit dat je via https://apparatuurvoorthuis.kpn.com een nieuwe afstandsbediening hebt besteld 🙂

Reageer