Sticky

Interactieve tv afstandsbediening instellen / afstandsbediening kapot defect

• 15 november 2012
  • 4812 reacties
  • 666279 keer bekeken

Toon eerste bericht

4812 reacties

Weet iemand de code voor een Aristona TV?
De monteur heeft hem bij ons geïnstalleerd en wist toen gelijk de juiste code. Maar we hebben de TV gewisseld en nu hebben we een andere afstandsbediening.
We hebben de volledig witte afstandsbediening.

Met vriendelijke groet,

Barbro den Haan
Reputatie 4
Hallo Barbro, welkom! 🙂 Voor het merk Aristona heb ik een aantal codes gevonden:
169, 189, 237, 284, 287

Mochten deze niet werken, probeer dan de snelcode 20. Voor de werkwijze bij het invoeren van de codes, zie het bericht van Paul_ in dit topic, d.d. 5 Januari 2017, 09:24.

Laat je weten of het hiermee lukt?
Reputatie 4
@Barbro; is het koppelen van de afstandsbediening gelukt?
Reputatie 4
@Barbro. Ik heb helaas geen reactie van je mogen ontvangen, ik ga er dan ook vanuit dat het instellen van de afstandsbediening gelukt is.

Heb je toch nog vragen of hulp nodig, laat het dan gerust weten!
hallo onze afstandsbediening heeft het altijd gedaan en zo opeens doet ie het niet meer aan/uit en geluid..
al wat geprobeerd maar ons type tv staat er niet tusen en de snelcode doet ook niet.
ons nr. philips model 42PFL6678S/12
Badge +2
Hallo @anjadeklein, welkom op het forum. Balen dat je afstandsbediening opeens niet meer goed werkt. De koppeling met je tv lijkt verloren. Ik begrijp dat de snelcode niet goed werkt. Ik kan het gehele type tv ook niet in de beschikbare lijst vinden, maar wel bij het eerste deel van het type (42PFL6). Daar vind ik de codes: 401, 9113, 526. Kun je deze eens proberen en kijken of het daarmee lukt? Voor de volledigheid, deze stel je in door [STOP} 5 seconden in te drukken, tot het rode lampje rechtsboven 2 keer knippert. Voer dan één van de tv-codes in met de afstandsbediening. Het rode lampje knippert ter bevestiging 2 keer. Hierna probeer je de functies van je tv opnieuw.
Reputatie 3
Badge +4
Goedemorgen,
ben nog in het bezit van 1 oud model itv afstandsbediening. Deze doet het nog redelijk.
Kan ik wel in aanmerking komen voor een langwerpige?

*Admin: adresgegevens verwijderd ivm privacy
Helaas onze afstandbediening kan niet tegen hete thee die onze hond omstootte. Heb hem nog geprobeert te redden maar hij is kapot lampje op afstandbediening doet het ook niet meer. Batterijen vervangen heeft ook niet geholpen. Hoe kom ik in het bezit van een nieuwe. Mvg Rick
Reputatie 7
Badge +10
Goedemorgen,
ben nog in het bezit van 1 oud model itv afstandsbediening. Deze doet het nog redelijk.
Kan ik wel in aanmerking komen voor een langwerpige?

Helaas onze afstandbediening kan niet tegen hete thee die onze hond omstootte. Heb hem nog geprobeert te redden maar hij is kapot lampje op afstandbediening doet het ook niet meer. Batterijen vervangen heeft ook niet geholpen. Hoe kom ik in het bezit van een nieuwe. Mvg Rick
Je kunt een nieuwe bestellen via https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132209/afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?pageCount=2&pos=188. Vul bij Kortingscode AB2017 in, dan kost de afstandsbediening € 0,00.
Reputatie 3
Badge +4
[quote=joss1965]Goedemorgen,

Knip .....

Je kunt een nieuwe bestellen via https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132209/afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?pageCount=2&pos=188. Vul bij Kortingscode AB2017 in, dan kost de afstandsbediening € 0,00.

Bedankt voor de link en code. Heb de ab besteld.
Reputatie 3
Badge +4
@admin @joss1965
B.n.i.: Is het wenselijk dat deze kortingscode openbaar is?
Reputatie 7
Badge +27
Ha Peter, goede vraag. Ik denk dat de code niet met die intentie gemaakt is 😉. Maar zo werkt het nu eenmaal met internet. En als mensen hem hier niet vinden, vinden ze hem wel ergens anders. Bedankt dat je de vraag stelt, maar het is geen probleem.
Reputatie 7
Badge +10
Ha Peter, goede vraag. Ik denk dat de code niet met die intentie gemaakt is 😉. Maar zo werkt het nu eenmaal met internet. En als mensen hem hier niet vinden, vinden ze hem wel ergens anders. Bedankt dat je de vraag stelt, maar het is geen probleem.

Korte inleiding vooraf : De code stond een tijd lang op kpn.com/service. Zelf heb ik ervoor gekozen de code te gebruiken op het forum om mede-klanten zo goed en snel mogelijk weer op weg te helpen, en zo de klant weer blij te maken met werkende apparatuur. Er zit een begrenzing op de kortingscode van maximaal 1 per adres, dus ik verwacht ook niet dat de code misbruikt gaat worden 😉.
Reputatie 3
Badge +4
Bedankt voor de info en toelichting @Marcia_ en @ChrisWissink
Schrok er even van, maar was onterecht 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor de info en toelichting @Marcia_ en @ChrisWissink
Schrok er even van, maar was onterecht :-)

Snap ik 😉. De afweging was toen de keuze of dat je hem gratis aanvraagt bij de klantenservice of moderator, of via de genoemde kortingscode, zag ik geen verschil.
In alle drie de gevallen zit er kans op misbruik in, maar ik ben goed van vertrouwen in de medemens. Het gaat er uiteindelijk om dat de klant die de afstandbediening nodig heeft, weer blij is. 🙂
Afstandbediening is "versleten", hoe komen wij aan een nieuw exemplaar?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Ulli, welkom op het Forum! Als je naar de link gaat die Jos in dit topic heeft geplaatst en je vult de code in, dan krijg je een nieuwe afstandsbediening! Als er verder nog iets is, hoor ik het graag! 🙂
Onze afstandsbediening is er vanavond mee opgehouden.. hoe kom ik aan een nieuwe?
Reputatie 7
Badge +10
Onze afstandsbediening is er vanavond mee opgehouden.. hoe kom ik aan een nieuwe?
Zie hierboven of hieronder 🙂
Hoi!
Ik heb een sony tv (KDL-40RE450) aangesloten op de tv ontvanger. Nu wil ik mijn soundbar van JBL bedienen via de KPN afstandsbediening. De soundbar is verbonden vanaf de soundbar naar de TV verbonden via een TOSlink kabel.
Voorheen had ik een Samsung tv en deze was via dezelfde handelingen verbonden en de soundbar liep over de tv en werd bediend via de KPN afstandsbediening. Wie kan mij helpen om 1 afstandbediening op tafel te hebben😉

Afstandsbediening instellen op de tv

Met de Interactieve TV afstandsbediening kun je, behalve de tv-ontvanger, ook je televisie bedienen.

Je kunt de volgende functies bedienen:
• Televisie op standby zetten of van standby afhalen
• Volume bedienen (het geluid van de televisie harder of zachter zetten)
• Geluid uitzetten (stil of mute)
• Inputkanaal veranderen (HDMI 1, HDMI 2, AV1 etc..)

Om dit met de Interactieve TV afstandsbediening te kunnen doen moet deze gekoppeld worden met je televisie. Hoe je dit doet hangt af van welke afstandsbediening je hebt.

Op deze pagina kun je jouw afstandsbediening selecteren. Vul daarna het merk van je televisie in en klik op Zoek. Je krijgt dan een aantal codes te zien met daaronder wat je hiermee moet doen. Als je heel veel codes te zien krijgt kun je het zoekresultaat verfijnen door ook het modelnummer in te vullen.

Weet je het modelnummer niet, of staat je merk er niet tussen dan kun je de afstandsbediening zelf aan het werk zetten door een van de snelcodes uit dit overzicht te gebruiken.

Om deze codes te gebruiken volg je onderstaande stappen. Lees deze eerst een keer helemaal door voor je ze uitvoert.

• Druk 5 seconden op de Menuknop tot het rode lampje 2x knippert.

• Voer de gekozen snelcode in met de cijfertoetsen. Het rode lampje knippert opnieuw 2x en gaat daarna constant branden.
• Richt de afstandsbediening op de televisie, druk op de 'Uit' knop en houdt die ingedrukt totdat je televisie uitgaat.

• Zodra de tv uit is laat je de knop direct los. Het rode lampje knippert 2x en het juiste signaal wordt dan gekoppeld aan de afstandsbediening.
• Controleer of het instellen goed is gegaan. Dit doe je door eerst de tv aan te zetten met dezelfde 'Uit' knop. Test daarna of de volumeknoppen en de muteknop het doen en of je de tv op een ander inputkanaal kunt zetten met de knop helemaal linksonder (vierkant met pijl)

• Doet een van deze knoppen het niet, herhaal dan dit proces.

Het overgrote deel van de televisies is te koppelen aan de afstandsbediening. Gebruik bij voorkeur een van de driecijferige codes die je via de website kunt achterhalen. Mocht het met een code niet volledig werken, probeer dan een andere. Of herhaal het instellen met dezelfde code.

Ondanks de grote hoeveelheid aan codes kan het voorkomen dat het niet lukt om de afstandsbediening in te stellen. In dat geval is er helaas geen andere optie dan twee afstandsbedieningen gebruiken. Wel worden de codes af en toe geüpdatete. Controleer dan ook af en toe de website of er niet een nieuwe code voor jouw tv is bijgekomen.

Oude afstandsbediening

Heb je nog een afstandsbediening van dit model? Laat het in dit topic weten, dan ruilen we deze om naar de nieuwere, langwerpige variant.

Afstandsbediening kapot?

Is je afstandsbediening kapot? Reageer dan ook hieronder, of maak een nieuw topic aan. Dan helpen we je aan een nieuw exemplaar.

Wil je graag aanvullende uitleg over het gebruik van de afstandsbediening? Kijk dan op dit overzicht.

Wij hebben nog 2x een oude afstandsbediening.
Deze zien wij natuurlijk graag omgeruild worden 😉
@Thosato
Dit heb ik uiteraard geprobeerd, meerdere malen zelfs... maar nog werkt de soundbar niet op de afstandsbediening van KPN.
In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Oude afstandsbediening

Heb je nog een afstandsbediening van dit model? Laat het in dit topic weten, dan ruilen we deze om naar de nieuwere, langwerpige variant.

@Tim wij hebben nog 2 afstandsbediening van het oude model.
Graag ruilen wij deze om...

@bootje75 ik betwijfel of het kan, wat je wilt... is een universele afstandsbediening zoals een Logitech Harmony misschien een idee?
Is te prijzig om alleen als oplossing te dienen voor dit issue denk ik, maar als je meer apparatuur hebt om te bedienen is het wellicht een optie.
Succes!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Thosato,

Ik heb je een privébericht gestuurd. Als je hierop reageert, ga ik voor je aan de slag ;-)

Ik zie je antwoord graag tegemoet!
Hoi Thosato,

Ik heb je een privébericht gestuurd. Als je hierop reageert, ga ik voor je aan de slag ;-)

Ik zie je antwoord graag tegemoet!

Pakket is ondertussen onderweg met PostNL.
Bedankt KPN!

Reageer