Sticky

Interactieve tv afstandsbediening instellen / afstandsbediening kapot defect

• 15 november 2012
  • 5113 reacties
  • 670803 keer bekeken

Toon eerste bericht

5113 reacties

Badge
Ik heb de tv ontvanger gisteren 10 seconden van de stroom gehaald ivm niet werkend Netflix. Dat is weer opgelost maar sinds vandaag werkt de afstandsbediening niet meer zoals het hoort.
Hij synchroniseert niet. Ik heb een type D3 afstandsbediening en inmiddels al 10 codes geprobeerd zonder succes. Welke stappen dien ik te volgen. De stop knop ingeduwd houden of menu knop? Er staan twee handleidingen online. Beide geprobeerd zonder succes.
Tv model: Philips S Q552. 1E LA
Reputatie 7
Badge +16
- druk de stopknop 5 seconden in, het lampje rechtsboven gaat 2 keer knipperen
- druk in 4 4 1, het lampje knippert weer 2 keer
- druk op de linker uit knop bovenaan
Gaat je tv uit dan is de koppeling gelukt.
Indien niet, probeer dan de code's 424, 525, 394 of 401.

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm
Ja zeker dank u🙂
Hoi, ik lees hier dat je kosteloos een afstandsbediening kan bestellen. Dit zou fantastisch zijn, ik ben al jaren klant van kpn en ik vind de prijzen best hoog, zeker omdat ik er 2 moet hebben (dat van mijn kind is ook stuk...). Hoe werkt het precies? Alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Aly, welkom op het forum! Via de webshop kun je, met de link en code die Chris hierboven al noemt, een gratis afstandsbediening bestellen. Plaats hem in de winkelwagen. Bij het afrekenen vul je de code in, de prijs wordt dan aangepast naar gratis. wel kun je op deze manier maar een afstandsbediening vervangen. Voor die tweede kom ik om de hoek kijken 🙂 Ik heb er zojuist eentje opgestuurd. Die ligt begin volgende week in de brievenbus.
De afstandsbediening die wij hebben heeft problemen. In oktober werkte deze nog prima. Toen gingen we 4 weken op vakantie. Sinds we terug zijn werkt de standby knop van het kpn-kastje, volume down en P- niet meer. Alleen heel af en toe nog. De overige knoppen werken prima. Heb gekeken of ik de afstandsbediening opnieuw moest instellen. Maar daar is geen probleem mee. de TV werkt prima op de knoppen, behalve de drie genoemde knoppen. Die doen het gewoon niet.
We hebben de spullen sinds november vorig jaar. Is de afstandsbediening nu al kapot???
Reputatie 7
Badge +18
Beste @Dirk Verschuren, wat vervelend dat je afstandsbediening niet werkt.
Hier kun je een nieuwe aanvragen, zet hem in het winkelwagentje, ga daarna naar het winkelwagentje, typ daarna kortingscode: "AB2017" in, en dan wordt de afstandsbediening gratis naar je opgestuurd. 😉
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Dirk! Is het gelukt met de tip van Dennis? Als je hulp nodig hebt, laat het weten.
Ja is gelukt. Nieuwe afstandsbediening is binnen en het werkt weer.
Nu nog die hd op 1 😛
Reputatie 7
Badge +28
Daar wordt aan gewerkt, maar het gaat nog wel even duren. Hoop dat je snel aan de beurt bent 🙂 Fijn dat het is geregeld met de afstandsbediening!
Hoi!
Van de een op de andere dag reageert mijn LG TV niet meer op de afstandsbediening (oud model, C3).
Ik heb zojuist alle codes voor een LG geprobeerd om de tv opnieuw in te stellen, maar is helaas niet gelukt.
De ontvanger reageert nog wel op de afstandsbediening.
Is een nieuwe afstandsbediening de oplossing?
Bedankt!
Groet, Maaike
Reputatie 7
Badge +19
Hoi!
Van de een op de andere dag reageert mijn LG TV niet meer op de afstandsbediening (oud model, C3).
Ik heb zojuist alle codes voor een LG geprobeerd om de tv opnieuw in te stellen, maar is helaas niet gelukt.
De ontvanger reageert nog wel op de afstandsbediening.
Is een nieuwe afstandsbediening de oplossing?
Bedankt!
Groet, Maaike

Hallo @MaaikeC
Misschien een overbodige vraag, maar heb je de batterijen al eens vervangen?
Dat zou n.l. een oorzaak kunnen zijn.
Hoi,
Ik heb nog zo"n oude afstandsbediening. Hoe kan deze omgeruild worden?

Mvgr FS

Oude afstandsbediening

Heb je nog een afstandsbediening van dit model? Laat het in dit topic weten, dan ruilen we deze om naar de nieuwere, langwerpige variant.
Reputatie 7
Badge +18
Beste @FS_FORUMKPN, dat is een oudje! Je kunt een nieuwe hier bestellen. Zet het in het winkelwagentje, type daar de kortingscode AB2017 in, en dan heb je een nieuwe afstandsbediening gratis besteld. 🙂
Ik heb nog de rechthoekige afstandsbediening. Ik lees in dit forum dat deze ingeleverd kan woeden. Hoe werkt dat?https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-prive-nl/attachment/1f289e92-58e9-49ca-8ae3-95518b031cb9.png
Reputatie 7
Badge +18
Beste @Hansepansie hier kun je je afstandsbediening bestellen. Zet het in het winkelwagentje, ga naar je winkelwagentje en typ dan de kortingscode AB2017 in. Dan wordt de afstandsbediening gratis thuisbezorgd, en kost het je geen € 20,-
Reputatie 7
Badge +24
Hey @Hansepansie, welkom! Dat is inmiddels wel een oudje zeg. 🙂 Heb je de tip van Dennis van gebruikt? Dan kan je een nieuwe krijgen. Als je er vragen over hebt laat het dan vooral weten.
Reputatie 7
Badge +24
Is het nog gelukt @Hansepansie? Als er nog vragen zijn dat hoor ik het graag!
Zojuost heb ik het bovenstaande bericht uitgevoerd. Maar hellaas werkt deze kortingscode niet meer. Is er al een andere code of een andere manier om een nieuwe afstandsbedieningen te krijgen? Mijn 2de is namelijk stuk en nu moet ik steeds boven en beneden met de zelfde bedienen.
Reputatie 7
Hoi @1.Mark
Heb net even de kortingscode gecheckt en deze werkt nog gewoon (W 10, Firefox).

Heb je de kortingscode al een keer eerder gebruikt?

Het is ook mogelijk via een KPN Moderator een nieuwe te krijgen. Gratis. Wachtrij is echter ca 3 dagen momenteel.
Telefonisch kan ook 0800-0402 (7 dgn/ 24 uur/ gratis)
Reputatie 6
Badge +13
Hallo 1.Mark, welkom op het KPN Forum! Met 1 afstandsbediening zowel de TV boven als beneden bedienen is niet heel handig inderdaad. Is het inmiddels wel gelukt om een nieuwe afstandsbediening te bestellen?
Als dat niet zo is hoor ik het graag van je, dan stuur ik je direct een nieuwe!
Goedemiddag,

Ik kan inderdaad de code ook niet meer gebruiken. Zie bijgevoegde printscreen.

Is er een nieuwe code beschikbaar?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag,

Ik kan inderdaad de code ook niet meer gebruiken. Zie bijgevoegde printscreen.

Is er een nieuwe code beschikbaar?

AB2017 werkt nog steeds hoor (zojuist geprobeerd)
Echter is deze code maar éénmalig te gebruiken, misschien heb je die al eerder gebruikt?
Wacht anders even op een KPN-medewerker.
Reputatie 7
Inderdaad (à la huistijger maar even kort door de bocht)

Is dit via je mobiel? Via wifi? Probeer het dan eens via 3/4G 😉 (of andersom)
Of via een PC.
Code al eerder gebruikt? In dat geval zal je via KS een gratis vervanger kunnen krijgen. Geef dit dan even aan in je volgende reactie. :)

KS: webcare via dit forum, telefonisch 0800-0402
Reputatie 7
Badge +19
Inderdaad (à la huistijger maar even kort door de bocht)

De volgende keer ga ik eerst een weerpraatje houden Peter 🐱 🐈 ⛱

Reageer