Sticky

Interactieve tv afstandsbediening instellen / afstandsbediening kapot defect

• 15 november 2012
  • 5600 reacties
  • 678030 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +11
  • Oud Moderator
  • 1032 reacties
Hallo! Leuk dat je meer wilt weten over het gebruik van je afstandsbediening. Dit handige witte zendertje helpt jou vanaf de bank genieten van de beste tv-momenten. Ben je hier op dit topic terecht gekomen omdat je afstandsbediening niet meer werkt? Reageert 'ie niet meer op knoppen of is er iets kapot? Bekijk hieronder de veelvoorkomende oorzaken én oplossingen.

1) Reageert de afstandsbediening helemaal niet? Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Werkt het nog steeds niet? Vervang de batterijen eens door nieuwe.

2) Doen de volume en stand-by knop het niet meer? Ga naar afstandsbediening instellen voor de stappen, of lees hieronder verder. Werkt dit niet, probeer dan een andere code in de lijst.

3) Reageert de afstandsbediening niet goed of heel traag? Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of tv-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de tv-ontvanger zendt.

Wil je iets weten over het instellen van de afstandsbediening en het bedienen van de tv-ontvanger en/of de televisie, lees dan hieronder verder.

Je afstandsbediening koppelen met de TV
Met de Interactieve TV afstandsbediening kun je, behalve de tv-ontvanger, ook je televisie bedienen. Je kunt de volgende TV-functies bedienen;

• Televisie op stand-by zetten of van stand-by afhalen
• Volume bedienen (het geluid van de televisie harder of zachter zetten)
• Geluid uitzetten (stil of mute)
• Inputkanaal veranderen (HDMI 1, HDMI 2, AV1 etc..)

Om dit allemaal met de iTV-afstandsbediening te kunnen doen, moet je deze eerst koppelen met je televisie. Hoe je dit doet hangt af van welke afstandsbediening en merk tv je hebt. Volg hiervoor de stappen op onze site: Afstandsbediening instellen of koppelen. Begin met het 'Selecteren' van de juiste afstandsbediening. Vul daarna het merk van je televisie in en klik op 'Zoek'. Je krijgt dan een aantal codes te zien met daaronder wat je hiermee moet doen. Als je heel veel codes te zien krijgt kun je het zoekresultaat verfijnen door ook het modelnummer in te vullen.

Codes voor jouw merk televisie
De meeste televisies zijn moeiteloos te koppelen aan de iTV-afstandsbediening. Gebruik bij voorkeur de eerste driecijferige code die bij je tv-fabrikant past. Werkt dat niet? Ga dan het rijtje af dat voor jouw type tv worden weergegeven. De codes vind je op onze website. Mocht het met een code niet volledig werken, probeer dan een andere. Of herhaal het instellen met dezelfde code.

Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook nog snelcode 20 proberen. Dit gaat als volgt:
  • Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  • Voer de snelcode in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Ondanks de grote hoeveelheid aan codes kan het voorkomen dat het niet lukt om de afstandsbediening in te stellen. In dat geval is er helaas geen andere optie dan twee afstandsbedieningen gebruiken. Wel worden de codes af en toe geüpdatete. Controleer dan ook af en toe onze website of er niet een nieuwe code voor jouw tv is bijgekomen.

Kan ik nog meer met de afstandsbediening?
Jazeker! Interactieve tv van KPN heeft zoveel mogelijkheden. Zo kun je met de afstandsbediening je favoriete tv-programma laten pauzeren, en weer starten als je de lege glazen en chips hebt aangevuld 😉 Ook kan je met een van de gekleurde regenboogknopjes 'Terugkijken' via het 'Menu'. Nieuwsgierig wat je allemaal nog meer kunt? Kijk op: Tips & tricks voor je iTV afstandsbediening op KPN Beleef!

Vragen?
Heb je een vraag? Of werkt je afstandsbediening nog steeds niet, ondanks bovenstaande oplossingen? Vul dan jouw forumprofiel aan met; postcode, huisnummer en naamcontractant en laat het hier onder in de comments weten! We helpen je graag 🙂

5600 reacties

Helaas doet onze toch nog erg nieuwe afstandsbediening helemaal niks meer. Na een uurtje wat haperingen zit er nu echt helemaal geen beweging meer in. Nieuwe batterijen geven geen verandering.. Kunt u ons aan een nieuwe helpen? 

alles geprobeerd maar afstandsbediening van beide tv ontvangers hebben het opgegeven. Soms springt hij ineens van pauze, j ekomt niet meer in de gids, mijn opnames ed. Zou ik nieuwe kunnen krijgen?

Hallo! Leuk dat je meer wilt weten over het gebruik van je afstandsbediening. Dit handige witte zendertje helpt jou vanaf de bank genieten van de beste tv-momenten. Ben je hier op dit topic terecht gekomen omdat je afstandsbediening niet meer werkt? Reageert 'ie niet meer op knoppen of is er iets kapot? Bekijk hieronder de veelvoorkomende oorzaken én oplossingen.

1) Reageert de afstandsbediening helemaal niet? Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Werkt het nog steeds niet? Vervang de batterijen eens door nieuwe.

2) Doen de volume en stand-by knop het niet meer? Ga naar afstandsbediening instellen voor de stappen, of lees hieronder verder. Werkt dit niet, probeer dan een andere code in de lijst.

3) Reageert de afstandsbediening niet goed of heel traag? Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of tv-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de tv-ontvanger zendt.

Wil je iets weten over het instellen van de afstandsbediening en het bedienen van de tv-ontvanger en/of de televisie, lees dan hieronder verder.

8be59129-01f6-4c1d-9c5d-8128adf18459.jpg

Je afstandsbediening koppelen met de TV
Met de Interactieve TV afstandsbediening kun je, behalve de tv-ontvanger, ook je televisie bedienen. Je kunt de volgende TV-functies bedienen;

• Televisie op stand-by zetten of van stand-by afhalen
• Volume bedienen (het geluid van de televisie harder of zachter zetten)
• Geluid uitzetten (stil of mute)
• Inputkanaal veranderen (HDMI 1, HDMI 2, AV1 etc..)

Om dit allemaal met de iTV-afstandsbediening te kunnen doen, moet je deze eerst koppelen met je televisie. Hoe je dit doet hangt af van welke afstandsbediening en merk tv je hebt. Volg hiervoor de stappen op onze site: Afstandsbediening instellen of koppelen. Begin met het 'Selecteren' van de juiste afstandsbediening. Vul daarna het merk van je televisie in en klik op 'Zoek'. Je krijgt dan een aantal codes te zien met daaronder wat je hiermee moet doen. Als je heel veel codes te zien krijgt kun je het zoekresultaat verfijnen door ook het modelnummer in te vullen.

Codes voor jouw merk televisie
De meeste televisies zijn moeiteloos te koppelen aan de iTV-afstandsbediening. Gebruik bij voorkeur de eerste driecijferige code die bij je tv-fabrikant past. Werkt dat niet? Ga dan het rijtje af dat voor jouw type tv worden weergegeven. De codes vind je op onze website. Mocht het met een code niet volledig werken, probeer dan een andere. Of herhaal het instellen met dezelfde code.

Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook nog snelcode 20 proberen. Dit gaat als volgt:

• Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  • Voer de snelcode in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Ondanks de grote hoeveelheid aan codes kan het voorkomen dat het niet lukt om de afstandsbediening in te stellen. In dat geval is er helaas geen andere optie dan twee afstandsbedieningen gebruiken. Wel worden de codes af en toe geüpdatete. Controleer dan ook af en toe onze website of er niet een nieuwe code voor jouw tv is bijgekomen.

Kan ik nog meer met de afstandsbediening?
Jazeker! Interactieve tv van KPN heeft zoveel mogelijkheden. Zo kun je met de afstandsbediening je favoriete tv-programma laten pauzeren, en weer starten als je de lege glazen en chips hebt aangevuld 😉 Ook kan je met een van de gekleurde regenboogknopjes 'Terugkijken' via het 'Menu'. Nieuwsgierig wat je allemaal nog meer kunt? Kijk op: Tips & tricks voor je iTV afstandsbediening op KPN Beleef!

Vragen?
Heb je een vraag? Of werkt je afstandsbediening nog steeds niet, ondanks bovenstaande oplossingen? Vul dan jouw forumprofiel aan met; postcode, huisnummer en naamcontractant en laat het hier onder in de comments weten! We helpen je graag 🙂

Helaas alle bovenstaande oplossingen geprobeerd maar bij beide tv ontvangers doet de afstandbediening het niet meer. Aan doen werkt nog wel, lampje op tv ontvanger knippert rood soms 1x naar andere zender. Maar als je pech hebt kun je niet naar andere zenders of je opnames komen. Hij begon eerst een eigen leven te leiden dan ging hij zomaar van pauze af of naar andere zender maar nu zijn ze echt af. Nieuwe tv ontvangers zijn besteld.

Hallo,

Onze afstandsbediening is stuk. Zouden wij een nieuwe kunnen ontvangen? In mijn profiel de gevraagde gegevens. Alvast bedankt!

Mvg 

Reputatie 7
Badge +20

@Lars VP, lief dat je dit wil regelen! Ik kan alleen op het adres geen abonnement vinden onder de naam van meneer..  Klopt het adres wel, en neemt hij de producten af via KPN (of misschien via Telfort).

@NoaHolleman, helemaal goed dankjewel. De tweede is nu ook aangevraagd!

@Waakhond, ai volgende keer maar even een opblaasbare knuppel geven voor Sinterklaas?  :see_no_evil:  Voor nu heb ik in ieder geval een nieuwe opgestuurd, deze kan je binnen 2 werkdagen verwachten!

Hallo ik heb het zelfde probleem mijn kleindochter heeft de afstandbediening kapot geslagen zou ik een nieuwe kunnen krijgen gr R .Schuil

Goedenavond,

Ik moest even laten weten als ik de afstandsbediening ontvangen had, zodat de tweede ook opgestuurd kan worden. Dus bij deze, ik heb de afstandsbediening ontvangen. 
Alvast bedankt.

Groeten Noa

Goedenavond!

Sinds 2 dagen is de afstandsbediening van een cliënt kapot gegaan. Dit persoon word verzorgd in het tehuis waar ik werk. Nu heeft hij mij gevraagd om een nieuwe afstandsbediening te regelen en ik vroeg mij af of dat via deze weg zou lukken!

De gegevens van de cliënt staan in de notities van mijn forumprofiel, het klantnummer etc. is mij helaas onbekend.

alvast bedankt!

Lars

Reputatie 7
Badge +17

HEt is inmiddels opgelost. Ze had nog een 06 nr. van KPN ergens staan, die heeft ze gebeld en er wordt een nieuwe opgestuurd. 

Wat goed dat er al een nieuwe afstandsbediening wordt toegestuurd. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

HEt is inmiddels opgelost. Ze had nog een 06 nr. van KPN ergens staan, die heeft ze gebeld en er wordt een nieuwe opgestuurd. 

bedankt in ieder geval

Reputatie 7
Badge +17

Mijn schoonmoeder haar afstandbediening van de interactieve tv werkt niet meer. Kan ze een nieuwe krijgen van KPN of moet ze een nieuwe kopen?

Wat vervelend dat de afstandsbediening van jouw schoonmoeder niet meer werkt. Heeft ze de batterijen al vervangen? Als dit het probleem niet verhelpt, dan kunnen wij een nieuwe toesturen. Laat in dat geval haar gegevens achter op het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic. 

Mijn schoonmoeder haar afstandbediening van de interactieve tv werkt niet meer. Kan ze een nieuwe krijgen van KPN of moet ze een nieuwe kopen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

@Rdint Wat vervelend dat de afstandsbedieningen niet meer goed functioneren. We hebben de mogelijkheid om één afstandsbediening tegelijk te versturen. Binnen 2 werkdagen ontvang je een nieuwe afstandsbediening. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je deze afstandsbediening in huis hebt, dan sturen we nog één na. 

@DinandL Binnen 2 werkdagen ontvang je een nieuwe afstandsbediening. Wanneer een tv-ontvanger of Experia Box defect is krijg je een nieuwe toegestuurd. 

Geachte,

Wij zijn al jaren klant en helaas heeft één van onze afstandsbedieningen het begeven. De tips en tricks hebben wij geprobeerd maar helaas werkt de afstandsbediening nog niet (Een aantal cijfertoetsen zijn kapot). Zouden wij hiervoor een nieuwe kunnen aanvragen?

Daarnaast vroegen wij ons af wanneer een klant recht heeft op een nieuwere versie van de tv-ontvangers en/of router. Wij hebben deze namelijk al best een tijdje naar mijn weten. Geen noodzaak hoor, voor de zekerheid even vragen :).

Met vriendelijke groet,

Dinand L 

Goedemiddag,

Wij zijn al jaren abonnee bij KPN en hebben 2 itv ontvangers thuis (1 in de woonkamer, 1 in de slaapkamer). Wij hebben nog de oude korte modellen afstandbediening, maar 1 heeft de geest al gegeven en de ander zal binnenkort de laatste adem uitblazen. Kunt u mij helpen aan 2 nieuwe afstandbedieningen s.v.p.. Zeker voor boven zitten we erg onthand. Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Reputatie 7
Badge +19

Ik doe hoog uit 8 weken met de batterijen.  Snap het niet . 

Dat is wel heel snel, @Ericoverhoeks Werkt ‘ie verder nog wel normaal? Wil je 'm eens opnieuw koppelen? Zet ook je klantnummer nog even in je profiel. Als dit probleem blijft bestaan stuur ik je een nieuwe toe. :) 

Reputatie 7
Badge +28

Beste @Saskia2764 en @Bas de Leeuw welkom! Jullie ontvangen binnen twee werkdagen een nieuwe afstandsbediening thuis. 

@Nicksnut welkom! Ze kunnen inderdaad niet op zwemles.. Je ontvangt er twee binnen twee werkdagen!

Badge

Ik zou graag een nieuwe afstandsbediening willen ontvangen

nr 1-2-3 doen het niet meer

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

2 afstandbedieningen kapot. Bij 1 doet de OK knop het al heel lang niet meer en over de ander is vorige week een glas water gegaan en deze doet helemaal niets meer.

Mijn witte afstandsbediening van de interactieve tv doet helemaal niks meer. Nieuwe batterijen helpen helaas niet meer. Graag ontvang ik een nieuwe 

Badge

Ik doe hoog uit 8 weken met de batterijen.  Snap het niet . 

Reputatie 7
Badge +19

@Kthebridge, @Erwt  en @T1954 Dit kan uiteraard. Ik heb een nieuwe voor jullie besteld. Ik verwacht dat deze beging volgende week bezorgd zal worden. 

Goedeavond, 

Kan ik een nieuwe afstandsbediening toegestuurd krijgen. Na alles geprobeerd te hebben werkt hij niet meer. 

Groeten

Beste KPN. Ook mijn afstandsbediening van de interactieve tv is kapot na jaren gebruik. Kan ik een nieuwe ontvangen? Ik heb m’n gegevens in m’n profiel inmiddels aangevuld. Groeten en dank. 

Mijn interactieve tv afstandbediening is defect. 

Kan ik een nieuwe ontvangen? 

Reageer