Sticky

Interactieve tv afstandsbediening kapot

• 15 november 2012
  • 6080 reacties
  • 688597 keer bekeken

Toon eerste bericht

6080 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Goedemorgen! Ik heb zojuist nieuwe afstandsbedieningen verstuurd naar @Mappie1984@Wolffjes@Bianca_Wezep en @Geerligs  :slight_smile: Ze liggen met een (post)dag of twee in de brievenbus.

Beste KPN, helaas werkt onze afstandsbediening niet meer helemaal, sommige knoppen doen het niet meer. Zouden jullie een nieuwe kunnen sturen?

De eerste AB heb ik ontvangen, waarvoor hartelijk dank.

Kunt u nu de 2e afsturen? Dan kunnen we weer op alle plaatsen in huis gebruik maken van de ITV.

Reputatie 7
Badge +17

De eerste AB heb ik ontvangen, waarvoor hartelijk dank.

Kunt u nu de 2e afsturen? Dan kunnen we weer op alle plaatsen in huis gebruik maken van de ITV.

De tweede afstandsbediening is onderweg. :slight_smile:

Beste KPN, helaas werkt onze afstandsbediening niet meer helemaal, sommige knoppen doen het niet meer. Zouden jullie een nieuwe kunnen sturen?

Welke knoppen werken niet meer? Heb je de batterijen al vervangen en de afstandsbediening opnieuw gekoppeld? Als dit het probleem niet verhelpt, dan zou ik je willen vragen om je gegevens achter te laten op het KPN Forum profiel. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

Weet iemand hoe ik aan een nieuwe afstandsbediening kan krijgen. Die stomme batterijen hebben weer gelekt 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +10

O !

Dat zie ik toch eigenlijk nooit meer, wat voor batterijen waren dat, dan kunnen we die op de zwarte lijst zetten.

Al een paar dagen werken niet meer alle knoppen op me twee afstandsbedieningen wat erg lastig begint te worden.

De "play”toets werkt niet meer. 

Ik heb 3 interactieve KPN tv sets. Van 1 werkt het versneld door- en terugspoelen niet meer. Wissel ik van afstandbediening, dan doet de interactieve ontvanger het wel. Lijkt er dus op dat de afstandsbediening niet meer goed werkt. Is er een oplossing?

Reputatie 7
Badge +17

@Klavertje39, @jobu1969  Wat vervelend dat de afstandsbediening niet meer goed functioneert. Wil je je gegevens achterlaten op het KPN forum profiel? Zodra we jouw gegevens hebben ontvangen kunnen we een nieuwe toesturen. 

@Shyam en @Dick Borneman  Binnen 2 werkdagen ontvang je een nieuwe afstandsbediening.

@Shyam Zou je een berichtje achter willen laten in dit topic wanneer je deze afstandsbediening hebt ontvangen, dan sturen we de tweede afstandsbediening na. 

Is goed zal ik doen

Goedendag,

Na vele jaren trouwe dienst heeft onze afstandbediening het dan toch echt begeven.

Kunnen wij een nieuwe toegestuurd krijgen?!

Met vriendelijke groet,

De Vos

Reputatie 7
Badge +18

@Vosde78 . Nieuwe batterijen mogen dus niet baten? Zo ja, kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? 

Hallo! Leuk dat je meer wilt weten over het gebruik van je afstandsbediening. Dit handige witte zendertje helpt jou vanaf de bank genieten van de beste tv-momenten. Ben je hier op dit topic terecht gekomen omdat je afstandsbediening niet meer werkt? Reageert 'ie niet meer op knoppen of is er iets kapot? Bekijk hieronder de veelvoorkomende oorzaken én oplossingen.

1) Reageert de afstandsbediening helemaal niet? Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Werkt het nog steeds niet? Vervang de batterijen eens door nieuwe.

2) Doen de volume en stand-by knop het niet meer? Ga naar afstandsbediening instellen voor de stappen, of lees hieronder verder. Werkt dit niet, probeer dan een andere code in de lijst.

3) Reageert de afstandsbediening niet goed of heel traag? Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of tv-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de tv-ontvanger zendt.

Wil je iets weten over het instellen van de afstandsbediening en het bedienen van de tv-ontvanger en/of de televisie, lees dan hieronder verder.

8be59129-01f6-4c1d-9c5d-8128adf18459.jpg

Je afstandsbediening koppelen met de TV
Met de Interactieve TV afstandsbediening kun je, behalve de tv-ontvanger, ook je televisie bedienen. Je kunt de volgende TV-functies bedienen;

• Televisie op stand-by zetten of van stand-by afhalen
• Volume bedienen (het geluid van de televisie harder of zachter zetten)
• Geluid uitzetten (stil of mute)
• Inputkanaal veranderen (HDMI 1, HDMI 2, AV1 etc..)

Om dit allemaal met de iTV-afstandsbediening te kunnen doen, moet je deze eerst koppelen met je televisie. Hoe je dit doet hangt af van welke afstandsbediening en merk tv je hebt. Volg hiervoor de stappen op onze site: Afstandsbediening instellen of koppelen. Begin met het 'Selecteren' van de juiste afstandsbediening. Vul daarna het merk van je televisie in en klik op 'Zoek'. Je krijgt dan een aantal codes te zien met daaronder wat je hiermee moet doen. Als je heel veel codes te zien krijgt kun je het zoekresultaat verfijnen door ook het modelnummer in te vullen.

Codes voor jouw merk televisie
De meeste televisies zijn moeiteloos te koppelen aan de iTV-afstandsbediening. Gebruik bij voorkeur de eerste driecijferige code die bij je tv-fabrikant past. Werkt dat niet? Ga dan het rijtje af dat voor jouw type tv worden weergegeven. De codes vind je op onze website. Mocht het met een code niet volledig werken, probeer dan een andere. Of herhaal het instellen met dezelfde code.

Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook nog snelcode 20 proberen. Dit gaat als volgt:

• Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  • Voer de snelcode in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Ondanks de grote hoeveelheid aan codes kan het voorkomen dat het niet lukt om de afstandsbediening in te stellen. In dat geval is er helaas geen andere optie dan twee afstandsbedieningen gebruiken. Wel worden de codes af en toe geüpdatete. Controleer dan ook af en toe onze website of er niet een nieuwe code voor jouw tv is bijgekomen.

Kan ik nog meer met de afstandsbediening?
Jazeker! Interactieve tv van KPN heeft zoveel mogelijkheden. Zo kun je met de afstandsbediening je favoriete tv-programma laten pauzeren, en weer starten als je de lege glazen en chips hebt aangevuld 😉 Ook kan je met een van de gekleurde regenboogknopjes 'Terugkijken' via het 'Menu'. Nieuwsgierig wat je allemaal nog meer kunt? Kijk op: Tips & tricks voor je iTV afstandsbediening op KPN Beleef!

Vragen?
Heb je een vraag? Of werkt je afstandsbediening nog steeds niet, ondanks bovenstaande oplossingen? Vul dan jouw forumprofiel aan met; postcode, huisnummer en naamcontractant en laat het hier onder in de comments weten! We helpen je graag 🙂

Beste Tim,

Bovenstaand is niet op mij van toepassing, gezien mijn instellingen allemaal perfect staan.

Het is alleen dat als je 3 knopjes mist (de 2,3 en 6) op je afstandbediening, de functionaliteit niet meer optimaal is. Daarom zou ik graag een nieuwe ontvangen van u.

Met vriendelijke groet, de vos

Reputatie 7
Badge +18

Helemaal duidelijk, @Vosde78 . Ik heb een nieuwe gestuurd. Begin volgende week valt ‘ie door de bus. Fijn weekend.

Ook onze afstandbediening heeft na haren goed functioneren toch wat issues gekregen.

Sommige knoppen werken miet meer. En het klepje van de batterijen valt regelmatig uit de afstandbediening. We zouden graag een nieuwe ontvangen als dat nog kan?

Bij mij doet de afstandbediening het plaatselijk niet meer( doorspoelen/ knopjes naar rechts en naar boven) waardoor je dus best veel niet meer kan. Ik denk dat ik een nieuwe afstandbediening nodig heb want ik heb de bovenstaande stappen doorlopen. Wat te doen? 

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @Brennie25 . Al die reclames van tegenwoordig wil je natuurlijk wel kunnen doorspoelen. Lijken me vrij essentiële knoppen ;-).  Vul je profiel in , stuur mij hier een seintje en dan stuur ik een nieuwe!

Reputatie 7
Badge +18

@Ksnels : Kun jij ook je profiel aanvullen? 

Profiel is bijgewerkt.

Gedaan. Dank!

Badge

Goede morgen, graag wil ik weten hoe ik ( het liefst gratis) aan een nieuwe afstandsbediening kan komen.

Onze afstandsbediening heeft het namelijk na vele trouwe jaren begeven

Alvast bedankt voor de info

gr

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +28

@Ksnels en @Klavertje39 dank voor het aanvullen van het profiel! Een nieuwe afstandsbediening valt binnen twee werkdagen op de mat!

Reputatie 7
Badge +28

@J.Blom welkom! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan stuur ik je een nieuwe toe. 

Onze afstandsbediening is al een paar jaar oud en reageert niet meer volledig
Batterij vervangen werkt niet meer , hij is gewoon aan vervanging toe.
Graag zouden wij een nieuwe ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Janny Bakker.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reageer