Sticky

Interactieve tv afstandsbediening kapot

• 15 november 2012
  • 6302 reacties
  • 709178 keer bekeken

Toon eerste bericht

6302 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@Diana3 Dank daarvoor. Er is een nieuwe onderweg! Fijn weekend.

Reputatie 7
Badge +20

@Diana06 : Ook voor jou een nieuwe afstandbediening. Die valt binnen een paar dagen door de bus!

Badge

Hallo, helaas heb ik twee afstandsbedieningen die niet meer doen wat ze moeten doen. De knoppen werken niet meer goed. 
Zou ik nieuwe kunnen ontvangen?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Tanoshii : Ik heb je alvast één nieuwe gestuurd. Geef je opnieuw een seintje als die binnen is? (in dit topic)

Hallo, onze afstandsbedieningen doen niet alle functies meer  , ik heb er nieuwe batterij in gedaan en alle stappen uit het forum uitgevoerd maar helaas de uit-knoppen werken niet meer. We hebben nog een kastje waar de afstandsbediening al langer niet meer van werkte maar we konden deze voor beide tv’s gebruiken.

Hallo KPN

Ik heb hier twee AB die allebei niet meer reageren.

Ze zijn gekoppeld alleen bij de een doet het itv knop niet meer en de andere doen de cijfers het niet meer. 

Allebei goed gekoppeld met behulp van de codes die hier te vinden zijn..

Kan ik hier nieuwe voor ontvangen ? 

Reputatie 7
Badge +24

Hallo, onze afstandsbedieningen doen niet alle functies meer  , ik heb er nieuwe batterij in gedaan en alle stappen uit het forum uitgevoerd maar helaas de uit-knoppen werken niet meer. We hebben nog een kastje waar de afstandsbediening al langer niet meer van werkte maar we konden deze voor beide tv’s gebruiken.

Hi @Ruben Heideman. Ik heb een nieuwe afstandsbediening verstuurd en die ontvang je binnen 2 werkdagen in de bus. Volg de handleiding voor het instellen op de tv, en dan moet het goed komen. Indien die tweede ook vervangen moet worden, kan je hier nogmaals een berichtje plaatsten zodra je de eerste binnen hebt. :)

Hallo KPN

Ik heb hier twee AB die allebei niet meer reageren.

Ze zijn gekoppeld alleen bij de een doet het itv knop niet meer en de andere doen de cijfers het niet meer. 

Allebei goed gekoppeld met behulp van de codes die hier te vinden zijn..

Kan ik hier nieuwe voor ontvangen ? 

Voor jou geldt voor jou @Robert1992 exact hetzelfde als in mijn tekst hierboven. :)

De aan en uit knop voor de digitale ontvanger van mijn witte afstandsbediening werkt sinds twee dagen niet meer. Wat kan daar de oorzaak van zijn en is er wat aan te doen?

Mijn witte afstandsbediening werkt niet meer goed. De aan en uit knop voor de digitale ontvanger van de afstandsbediening werkt sinds twee dagen niet meer. Kan de ontvanger alleen nog handmatig aan en uit zetten. 
Wat kan daar de oorzaak van zijn en is er wat aan te doen, of kan ik een nieuwe afstandsbediening krijgen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Goedemiddag,

Mijn AB is defect,ik kan geen zenders meer opzoeken P+ en P- toets.

Kan deze AB omgeruild worden?

mvg V.de Cock

Hallo,

Mijn zoontje heeft de afstandsbediening laten vallen en nu is het klepje van de batterijen kapot, heel irritant dat de batterijen elke keer eruitvallen.

Met vriendelijke groet,

Mounia

Reputatie 7
Badge +14

De aan en uit knop voor de digitale ontvanger van mijn witte afstandsbediening werkt sinds twee dagen niet meer. Wat kan daar de oorzaak van zijn en is er wat aan te doen?

Goedemiddag,

Mijn AB is defect,ik kan geen zenders meer opzoeken P+ en P- toets.

Kan deze AB omgeruild worden?

mvg V.de Cock

@RolfvG en @Vital Jullie zijn even samengevoegd in ons afstandsbediening topic. Als bepaalde (vaak veelgebruikte) knoppen niet meer functioneren, dan krijg je van ons een nieuwe. Ze zijn onderweg! Jullie ontvangen hier binnenkort een mail/sms over. Fijn weekend.

Onze afstandsbediening doet het niet goed meer, batterijen zijn al een aantal keer vervangen. Geprobeerd hem opnieuw in te stellen maar hij doet het niet meer. Zit hier garantie op en kan je een nieuwe krijgen? 

Hallo,

sinds enkele dagen is mijn (oude) afstandsbediening kapot. Gezocht op kpn, en uiteindelijk maar geprobeerd een nieuwe te bestellen. Geprobeerd, omdat de bestelling simpelweg niet lukt, ik probeer het al meerdere dagen. Hij staat in mijn winkelmand, en dan klik ik op de “Naar de kassa” knop, en dan staat er “Verwerken”, maar doet verder niets meer.

Dus nu is mijn afstandsbediening kapot EN ik kan geen nieuwe bestellen. Kan ik hierbij geholpen worden?

Mvg,

Niels

Hallo! Leuk dat je meer wilt weten over het gebruik van je afstandsbediening. Dit handige witte zendertje helpt jou vanaf de bank genieten van de beste tv-momenten. Ben je hier op dit topic terecht gekomen omdat je afstandsbediening niet meer werkt? Reageert 'ie niet meer op knoppen of is er iets kapot? Bekijk hieronder de veelvoorkomende oorzaken én oplossingen.

1) Reageert de afstandsbediening helemaal niet? Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Werkt het nog steeds niet? Vervang de batterijen eens door nieuwe.

2) Doen de volume en stand-by knop het niet meer? Ga naar afstandsbediening instellen voor de stappen, of lees hieronder verder. Werkt dit niet, probeer dan een andere code in de lijst.

3) Reageert de afstandsbediening niet goed of heel traag? Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of tv-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de tv-ontvanger zendt.

Wil je iets weten over het instellen van de afstandsbediening en het bedienen van de tv-ontvanger en/of de televisie, lees dan hieronder verder.

8be59129-01f6-4c1d-9c5d-8128adf18459.jpg

Je afstandsbediening koppelen met de TV
Met de Interactieve TV afstandsbediening kun je, behalve de tv-ontvanger, ook je televisie bedienen. Je kunt de volgende TV-functies bedienen;

• Televisie op stand-by zetten of van stand-by afhalen
• Volume bedienen (het geluid van de televisie harder of zachter zetten)
• Geluid uitzetten (stil of mute)
• Inputkanaal veranderen (HDMI 1, HDMI 2, AV1 etc..)

Om dit allemaal met de iTV-afstandsbediening te kunnen doen, moet je deze eerst koppelen met je televisie. Hoe je dit doet hangt af van welke afstandsbediening en merk tv je hebt. Volg hiervoor de stappen op onze site: Afstandsbediening instellen of koppelen. Begin met het 'Selecteren' van de juiste afstandsbediening. Vul daarna het merk van je televisie in en klik op 'Zoek'. Je krijgt dan een aantal codes te zien met daaronder wat je hiermee moet doen. Als je heel veel codes te zien krijgt kun je het zoekresultaat verfijnen door ook het modelnummer in te vullen.

Codes voor jouw merk televisie
De meeste televisies zijn moeiteloos te koppelen aan de iTV-afstandsbediening. Gebruik bij voorkeur de eerste driecijferige code die bij je tv-fabrikant past. Werkt dat niet? Ga dan het rijtje af dat voor jouw type tv worden weergegeven. De codes vind je op onze website. Mocht het met een code niet volledig werken, probeer dan een andere. Of herhaal het instellen met dezelfde code.

Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook nog snelcode 20 proberen. Dit gaat als volgt:

• Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  • Voer de snelcode in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Ondanks de grote hoeveelheid aan codes kan het voorkomen dat het niet lukt om de afstandsbediening in te stellen. In dat geval is er helaas geen andere optie dan twee afstandsbedieningen gebruiken. Wel worden de codes af en toe geüpdatete. Controleer dan ook af en toe onze website of er niet een nieuwe code voor jouw tv is bijgekomen.

Kan ik nog meer met de afstandsbediening?
Jazeker! Interactieve tv van KPN heeft zoveel mogelijkheden. Zo kun je met de afstandsbediening je favoriete tv-programma laten pauzeren, en weer starten als je de lege glazen en chips hebt aangevuld 😉 Ook kan je met een van de gekleurde regenboogknopjes 'Terugkijken' via het 'Menu'. Nieuwsgierig wat je allemaal nog meer kunt? Kijk op: Tips & tricks voor je iTV afstandsbediening op KPN Beleef!

Vragen?
Heb je een vraag? Of werkt je afstandsbediening nog steeds niet, ondanks bovenstaande oplossingen? Vul dan jouw forumprofiel aan met; postcode, huisnummer en naamcontractant en laat het hier onder in de comments weten! We helpen je graag 🙂

Beste Tim,

Ik heb vaker op het forum gekeken om extra informatie te vinden, de afstandsbediening heb ik al een keer eerder opnieuw ingesteld. Ik heb alle stappen geprobeerd in de hoop dat de afstandsbediening het weer ging doen maar tevergeefs. De stop knop, menu knop en aan / uit knop doen het ook niet meer,  ik kan niet wisselen van kanalen dus tv kijken kan ik nu niet meer

Beste Tim,

Ik heb alle stappen uitgeprobeerd maar de afstandsbediening reageert echt niet meer. Menu knop, aan/uit knop, stop knop en de p+/p- knop doen het helemaal niet. Ik kan al 2 dagen nu geen tv kijken en dat is echt irritant

Reputatie 7
Badge +21

Hi @SiaRowena Ik heb een nieuwe voor je besteld, is bij deze onderweg. :) 

Hi @SiaRowena Ik heb een nieuwe voor je besteld, is bij deze onderweg. :) 

Super bedankt 

Hallo,

onse afstandsbedieningen zijn beide kapot. We hadden hier al eerder nieuwe aangevraagd maar ondank bevestiging niets ontvangen. Ons Forum profiel bevat alle benodigde gegevens.

we hebben twee interactieve ontvangers en willen graag voor beide een vervangende AB. We doen het nu met 1 die met plakband bij elkaar gehouden wordt... 

Alvast dank! Dank

Hallo, 

Onze afstandsbediening werkt niet meer, kunnen jullie een nieuwe opsturen? 

Reputatie 7
Badge +21

@Frank72, dat is erg raar! Ik zie, als ik jouw gegevens erbij pak, dat ze inderdaad wel zijn aangevraagd maar ik kan ook niet achterhalen of ze daadwerkelijk zijn aangekomen.. Onze excuses! Ik heb er alsnog nu 2 voor je aangevraagd, zodat je zo snel mogelijk weer op een makkelijke en fijne manier televisie kan kijken!

@Van Rijszen, geen probleem dan vraag ik een nieuwe voor je aan! Het is altijd wel fijn om te weten wat er precies kapot aan is. Zou je dat nog kunnen aangeven? :) 

Beste Tim, 

Ook mijn afstandsbediening is kapot. Ik heb alle stappen doorlopen maar niets werkt. Ik moet zeggen dat het ook wel een oud beestje was want ik hen deze al vanaf 2014 geloof ik. Zouden jullie een nieuwe willen opsturen? Hartelijk dank. Mvg Marleen Bruijn

Mijn afstandbediening is stuk zou graag een nieuwe willen hebben

Mijn afstandsbediening werkt niet meer met de knoppen, kan ik een nieuwe krijgen?

Beste Kpn,

De afstandsbediening werkt helaas niet meer, is kapot.

Gelukkig hebben we 2 kastjes, maar erg lastig naar boven en benden :)

Hoe gaat dit in zijn werk voor een nieuwe ?

Reageer