Sticky

Interactieve tv afstandsbediening kapot

• 15 november 2012
  • 6196 reacties
  • 697420 keer bekeken

Toon eerste bericht

6196 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Lvh77, welkom op het forum! Via de online tool lukt het alleen een nieuwe afstandsbediening te bestellen wanneer je aan je KPN ID ook Internet en TV producten koppelt, anders krijg je een foutmelding. Wil je dat eens (opnieuw) proberen?  

Hallo,

Hopelijk kan iemand mij helpen de afstandsbediening te koppelen met een tv van het merkTEAC, model RC-6174?

Alle stappen en codes in de lijst doorlopen, helaas lukt het niet. Ik heb de bovendste afstandsbediening bij de foto's. Misschien iemand nog een andere code?

Dank je!

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @TSV. Welkom op het KPN Forum. Heb je de snelcode ‘20’ al geprobeerd. Druk na deze snelcode op de knop ‘tv’ (linksboven) op de afstandsbediening en houd deze ingedrukt TOTDAT de televisie uit springt (dit kan tussen de 5 en 40 seconden duren). Laat zodra de tv uit springt de knop gelijk los! Als het niet lukt met snelcode 20, dan kan de afstandsbediening helaas niet worden ingesteld op jouw tv en moet je de afstandsbediening van de tv blijven gebruiken om jouw tv aan/uit te schakelen en de volume aan te passen.

@Vikash  dank voor de snelle reactie!

Ook de sneltoets weekt niet helaas. Hoopte dat na koppeling de tv ook beeld zou krijgen, helaas blijft het scherm alleen maar blauw. Alle kabels gecontroleerd en aangesloten volgens uitleg monteur bij tv1.. iets gaat er niet goed, maar wat..

Reputatie 7
Badge +18

@TSV Ik denk dat jouw televisie op het verkeerde invoerkanaal staat. Wat staat er in het display van jouw tv-ontvanger? Heb je de originele afstandsbediening van jouw televisie nog in huis en zou je de stappen op de pagina ‘Hoe los ik geen, sneeuw of zwart beeld op?’ eens willen doorlopen? 

Hoi @Vikash , ik wilde net een bericht plaatsen.

Inderdaad via de originele afstandsbediening gevonden dat de hdmi uitgang niet 'aan stond'. Opgelost! Dank je voor het meedenken!!

Fijne dag!

Groetjes

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @Vikash , ik wilde net een bericht plaatsen.

Inderdaad via de originele afstandsbediening gevonden dat de hdmi uitgang niet 'aan stond'. Opgelost! Dank je voor het meedenken!!

Fijne dag!

Groetjes

Graag gedaan! Goed om te lezen dat het nu weer werkt! :relaxed:

Mijn beide afstandsbedieningen doen niet meer wat ze moeten doen. Ik ben er al een tijdje mee aan het stoeien, maar ik begin me er nu toch aan te ergeren:

Afstandsbediening 1 (links op foto) is in de jaren dat we ‘m hebben wel een aantal keren gevallen. Echter sinds de laatste keer werkt de afstandsbediening alleen als ik recht voor de ontvanger zit en niet verder dan op  1 m afstand.

Afstandsbediening 2 (rechts op foto) wordt meest intensief gebruikt en daarvan werken de nummertoetsen 1 en 2 niet meer. 

Zouden wij twee nieuwe afstandsbediengen kunnen krijgen?

m.vr.gr. Richard015

Foto behorend bij voorgaand bericht. M.vr.gr. Richard015

Reputatie 7
Badge +19

Ha @Richard015 Als ze echt defect zijn kunnen ze zeker worden vervangen. Dat kun je tegenwoordig zelf doen:  via onze website kun je (gratis) een nieuwe afstandsbediening bestellen. 

Hoi…

Mijn oude afstandsbediening(C3)was stuk, en nu heb ik via KPN een nieuwe gekregen(art:845351).

Netjes verpakt en binnen 2 werkdagen, Keurig.

Het betreft de hele witte met de toetsen van Netflix erop.

Wel even wennen aan de nieuwe toetsenindeling, maar dat is geen probleem, moet je ook als je een nieuwe tv koopt.

Echter de knop van Netflix, Radio, en App's, die doen het niet?

Verder mis ik van de recorder bedienings knoppen de Stop knop.

Ligt dit aan mijn tv ontvanger of….?

Ik las wel dat jullie de afgelopen nacht update's hebben uitgevoerd.

Ben nog een gebruiker van de eerste Motorola ontvanger!

Groet Eric555

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @Eric555 

De Motorola is sterk verouderd,ruil deze om ,via de  Servicetool Apparatuurwissel 

voor een tv-ontvanger die wel geschikt is voor Netflix

Bedankt, Gaat donderdag gebeuren!

Ik had nog 2 ontvangers van de eerste soort Mororola…

Hou je op de hoogte. :smile:

Reputatie 7
Badge +11

Fijn, graag gedaan @Eric555 

Afstandbediening doet helemaal niets en kan dan ook geen codes invullen

Reputatie 7
Badge +11

@EBRA 

Probeer eens een reset?

Als je teveel pogingen hebt gedaan dan wil het niet echt meer en moet je de afstandsbediening resetten.
Druk de rode en de blauwe toets op de afstandsbediening tegelijk in en hou deze 3 seconden vast
De Led wordt nu rood
Druk op OK
Stel nu de afstandsbediening opnieuw in.

Zelfs dat gaat niet!

Reputatie 7
Badge +11

Heb je al andere batterijen geprobeerd?

Je hebt de geheel witte afstandsbediening toch?

Tweede afbeelding van https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Uiteraard eerst de batterijen verwisseld ze hebben maar een korte levensduur vind ik.

Reputatie 7
Badge +11

Werkt bovenstaande niet?Bestel dan eenvoudig en snel een nieuwe KPN afstandsbediening via de onlinetool, door in te loggen met je KPN ID.

Ik heb een LG 55UF800V. Ik ga naar menu > Instellingen » Afstandsbediening instellen

Daar kan ik zowel het merk en model selecteren. Er volgt één code om te testen, maar deze werkt niet. Daarna alleen LG geselecteerd en alle 20 beschikbare codes getest, maar geen enkele werkt.

Wat gaat er niet goed?

Het heeft altijd gewerkt tot de laatste software update van tv ontvanger een paar dagen geleden.

Reputatie 7
Badge +11

Vond hier nog een oud topic LG49UF800V merk televisie

Wat gek dat het niet meer werkt, ik heb ook geen idee, misschien de tvontvanger resetten?

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Jerom474 . Wat merkwaardig. Het valt dus samen met een update van de tv? Mijn voorlopige advies sluit aan bij dat van @Tycha . 

Uiteraard had ik de tv ontvanger al gereset. Dus ik weet niet wat ik nog meer kan doen. Wellicht de HDMI in een andere input op de tv steken?

Reputatie 7
Badge +18

Hoi @Jerom474. Je kunnen proberen om de HDMI kabel in een andere HDMI poort te steken, wellicht verhelpt dat het probleem. Welke afstandsbediening heb je op dit moment in huis? 1, 2, 3 of 4?

Reageer