Sticky

Interactieve tv afstandsbediening kapot

• 15 november 2012
  • 6287 reacties
  • 707403 keer bekeken

Toon eerste bericht

6287 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een nieuwe afstand bediening gekregen omdat de andere begon te weigeren 

Nu kan ik hem instellen op mijn tv dat werkt

Maar hij reageert niet op de experia box 

Ik kan niks doen met de afstand bediening 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo @Wouter k6 Kun je iets verder toelichten wat je bedoelt? Je hebt de nieuwe afstandsbediening gekoppeld aan je tv. Maar hij reageert niet op de Experia Box? Ik vermoed dat je hier de tv-ontvanger bedoelt? 

Hoi ik heb een nieuwe TV, een Hitachi 32HE4100 , nu wil ik hiervoor de afstandsbediening van kpn C3 voor gebruiken, ik heb alle codes voor hitachi geprobeerd zo ook de snelcode 20 naar helaas niets lukt 

Is het misschien bekend wanneer voor deze tv een code voorradig is om te koppelen, of moet i k daarvoor een D3 hebben?

M.vr groet

D. Brouwers

Reputatie 7
Badge +28

Goedemorgen @dgtl24! Ik verwacht dat als er geen code is voor de C3 met dit model tv, dat het voor de D3 er ook niet is. Maar, de C3 is al wel best oud, dus je kunt deze vervangen door een nieuwer model en kijken of het dan lukt. Ik heb je bericht samengevoegd met ons verzameltopic over de afstandsbediening. In het startbericht vind je de link naar onze servicetool waarmee je een nieuwe afstandsbediening kunt aanvragen.

Hallo,

Ik heb nog een tv ontvanger boven en mijn afstandsbediening daarvan werkt ook niet meer optimaal. De ene keer doet hij het en de andere keer moet ik de knoppen door de afstandsbediening heen drukken. Ook is het bereik van de afstandsbediening niet voldoende. Hij werkt alleen als ik dichtbij de tv ontvanger staat. Zou ik ook even een nieuwe kunnen omruilen?

Reputatie 7
Badge +12

@Josiah2698 Natuurlijk kan dat. In dit topic staat een linkje vermeldt hoe je eenvoudig zelf een nieuwe afstandsbediening kunt aanvragen via de MijnKPN.  Succes!

Mijn afstandsbediening reageert helemaal nergens meer op

Zijn er kosten aan verbonden als ik een nieuwe aanvraag? 

Reputatie 7
Badge +14

Nee   @Truckerpeppie die bestel je gratis via de onlinetool nieuwe KPN afstandsbediening , door in te loggen met je KPN ID.

Haal hierboven nog even je privégegevens weg. Dit is een openbaar forum, iedereen kan het zien. Via de drie puntjes rechtsonder en dan 'Bewerk'. Dit kan tot 1 uur na plaatsing.

Nee   @Truckerpeppie die bestel je gratis via de onlinetool nieuwe KPN afstandsbediening , door in te loggen met je KPN ID.

Haal hierboven nog even je privégegevens weg. Dit is een openbaar forum, iedereen kan het zien. Via de drie puntjes rechtsonder en dan 'Bewerk'. Dit kan tot 1 uur na plaatsing.

Dank je 

Sinds een paar dagen werkt ook mijn AB niet meer op mijn TV. IK heb de 4K box en bijhorende witte AB. Alles al geprobeerd, box gereset, AB opnieuw ingesteld. Het specifieke model TV geselecteerd (Philips 55PUS8503) maar ook alle 61 codes van Philips handmatig geprobeerd. Maar helaas.

Het zelfde gedaan met de 2e AB van de extra ontvanger maar ook die lijkt het niet meer te doen met mijn Philips TV. Iemand nog een idee?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @IvoP . Kan het zijn dat jouw tv recent een update heeft gehad? We zien het vaker en als dat het geval is, heb ik helaas geen oplossing :-(

Vreesde al zoiets… erg vervelend. Brengt KPN nieuwe updates uit voor nieuwere TV's en codes?

Reputatie 7
Badge +12

@IvoP Je bent helaas niet de enige met dit probleem, al komt het meestal niet voor met de welbekende tv merken zoals Philips, Sony, Samsung, e.d. Het verbaast mij dus nogal dat de AB's niet meer werken ondankt het feit dat de tv (misschien) een update heeft gehad. Hieronder een eerder reactie waarin ook uitgelegd wordt hoe je de AB's kunt resetten. Wellicht heb je hier iets aan.  

@PeterAB, Het stappenplan dat je volgt is prima. Wat ik wel eens op het Forum voorbij zie komen is dat het koppelen van de AB niet altijd lukt omdat diegene te ver van de tv afstaat. Zou je de codes [8, 045, 328, 352] nóg eens willen proberen wanneer je de afstandsbediening dicht bij de ontvanger houdt? Hiermee voorkomen we zoveel mogelijk ruis. 

Ik een ander topic vond ik het volgende:  De meeste televisies zijn moeiteloos te koppelen aan de iTV-afstandsbediening. Gebruik bij voorkeur de eerste driecijferige code die bij je tv-fabrikant past. Werkt dat niet? (...)
Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook nog snelcode 20 proberen. Dit gaat als volgt:

• Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  • Voer de snelcode in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Lang verhaal kort:
Probeer de codes nog eens, maar ben met je neus vlak boven de ontvanger of probeer code 20? 

Werkt het nu nog steeds niet? Reset de AB eens helemaal en try again. (Factory reset afstandsbediening <rood-knop> + <blauw-knop> 3sec indrukken, (LED wordt rood) <OK-knop> indrukken (LEDS ROOD/GROEN knipperen twee keer)
Hierna nóg geen succes? dan krab ook ik achter mijn oor. 

Hi @Lisa, dank je voor je bericht. Het resetten en de snelcode lijken niet te werken bij dit type AB. Of doe ik iets verkeerd?

Reputatie 7
Badge +21

@IvoP, als je de stappen hebt gevolgd dan zou dat juist moeten zijn.. Wat doe je afstandsbediening op dit moment wél? Of helemaal niks? Heb je het 1 keer geprobeerd (het resetten) of wel wat vaker? Soms kan het helpen om het even een paar keer te proberen, net als bij het vinden van de juiste code.

Beide AB's (zelfde type, de 4K AB) reageren niet op de reset of de handelingen om de snelcode in te voeren. Het lijkt erop dat dit niet voor deze AB's geldt

Reputatie 7
Badge +18

@IvoP Welke van de twee onderstaande afstandsbedieningen heb je? De linker of rechter?

De rechter (zwarte achterkant)

Reputatie 7
Badge +28

Dank je, @IvoP, dat is het model die bij de ZTE8001 4K ontvanger hoort. Dat zijn ook de modellen die je hebt? Zo niet, doorloop de servicetool uit het startbericht en vraag nieuwe afstandsbedieningen aan. Zo ja, wat gebeurt er precies als je het koppelproces via het menu op de ontvanger doorloopt? 

@Erik_ ik heb ze via instellingen > koppelen aan mijn TV proberen te koppelen. Zowel via het modelnummer van mijn TV (55PUS850312) als handmatig alle 61 codes getest en zonder succes. Het heeft tot aan week of 2 geleden altijd gewerkt. 

Beide AB's geprobeerd (die van de extra box ook), batterijen vervangen allemaal zonder resultaat.

Het lijkt erop dat KPN vakkundig de ZTE ZXV8001 om zeep aan het helpen is. Er zijn al diverse forumleden die hetzelfde melden (spontaan niet langer reageren van de AB met de televisie, welke het tot voor kort zonder problemen deed), zoals ikzelf. KPN geeft aan dat dit te maken heeft met een software update van de televisie, maar als het spontaan niet langer werken bij diverse merken televisies het geval is, lijkt me dit uitermate onwaarschijnlijk. Hopelijk wordt dit 'hersteld' met de nieuwe software (degene die ook de interface zal wijzigen), maar heb zo mijn twijfels...

Reputatie 7

Het lijkt erop dat KPN vakkundig de ZTE ZXV8001 om zeep aan het helpen is. Er zijn al diverse forumleden die hetzelfde melden (spontaan niet langer reageren van de AB met de televisie, welke het tot voor kort zonder problemen deed), zoals ikzelf. 

Wat is dan het exacte probleem dat je ervaart?

Reageert de televisie niet meer op de aan/uit knop, volume knoppen en source knop?

Wat voor een televisie heb je? (Merk en type)

Zelf ervaar ik geen enkel probleem i.c.m. mijn Sony KD-43XD8305.

Reputatie 7
Badge +28

@IvoP wat rot dit! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik dit intern even uit laten zoeken! 

@renskoenraadt1 zou jij de vragen van wjb willen beantwoorden?

@Marcia_ done

Reputatie 7
Badge +20

Dank daarvoor, @IvoP . Ik heb de kwestie doorgestuurd naar een expert van het itv platform.

Het lijkt erop dat KPN vakkundig de ZTE ZXV8001 om zeep aan het helpen is. Er zijn al diverse forumleden die hetzelfde melden (spontaan niet langer reageren van de AB met de televisie, welke het tot voor kort zonder problemen deed), zoals ikzelf. 

Wat is dan het exacte probleem dat je ervaart?

Reageert de televisie niet meer op de aan/uit knop, volume knoppen en source knop?

Wat voor een televisie heb je? (Merk en type)

Zelf ervaar ik geen enkel probleem i.c.m. mijn Sony KD-43XD8305.

Precies dat inderdaad. Heb al veelvuldig contact gehad collega van Marcia (Erwin) en al 3 nieuwe AB's ontvangen (eerste 2 bedoeld voor de Arris 5202, door onoplettende klantenservice medewerkers, ondanks herhaaldelijk aangeven de ZTE ontvanger te hebben, de 3 pas toen Erwin hulp ging bieden).

De televisie betreft een LG OLED55E8PLA. Model wordt herkend in de software van de AB, maar kan niet koppelen (is maar 1 code beschikbaar voor dit model). Dit heeft tot +/- februari prima gefunctioneerd. 

LG is gecontacteerd (op advies van Erwin) met de vraag of dat daar in de software iets is veranderd; dat is niet het geval (geen update geweest). 

Maar omdat dit probleem dus bij meerdere forumleden het geval is, lijkt het aan de software van de AB te liggen en niet aan de televisie. Zou erg toevallig zijn als diverse fabrikanten de software hebben aangepast...

Reageer