Sticky

Interactieve tv afstandsbediening kapot

• 15 november 2012
  • 6547 reacties
  • 723883 keer bekeken

Toon eerste bericht

6547 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Resident1971, via de servicetool lukt het niet? Ook niet in een andere browser? 

Als dat zo is, wil je dan jouw profiel voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan stuur ik je een nieuwe afstandsbediening. 

Hoi, ik heb de gegevens ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +29

Top, dank je, @Resident1971. Nieuwe afstandsbediening is bij dezen onderweg. Hij ligt met een dag of twee in de brievenbus. 

Reputatie 1

Hoi. Wij hebben een afstandsbediening die een eigen wil heeft bij het menu/tv gids. Je hoeft alleen maar de knop menu heel even aan te raken en gaat dan naar menu. Wel fijn maar verder gaat hij zelf commando’s uitvoeren waar ik niet voor kies 🤔. Waar kan dat aan liggen?

Reputatie 7
Badge +18

Zo'n spokende afstandsbediening maakt het kijken niet makkelijker inderdaad @IkkeJol! Het kan zijn dat de tv-ontvanger het signaal van de afstandsbediening niet goed oppakt, om dat uit te sluiten kan je de ontvanger opnieuw instellen. Als het daarmee niet beter wordt is het vermoedelijk de afstandsbediening zelf die het signaal niet goed stuurt. In dat geval kan je een nieuwe afstandsbediening aanvragen.

Reputatie 1

@Jasper thanks. Herstart eerder al gedaan en helaas zonder succes. Dan worden het 2 nieuwe afstandsbedieningen omdat we er bij beide last van hebben. Hopelijk ligt het daar aan. 

Hoi Forum mensen,

Ook ik ervaar problemen met mijn afstandsbediening. Soundbar en TV reageren prima, KPN kastje zelf reageert nergens op. Sterker nog, bij geen enkele knop op de afstandsbediening die iets met het KPN kastje zou moeten moeten doen gaat het lampje op de afstandsbediening branden.  Kastje zelf al eens 30 seconden stroomloos gehad, hierna nog steeds niks.

Een nieuwe AB aanvragen gaat ook niet, want dan komt de melding:

Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.

Iemand een idee? Of is dit echt een kwestie van nieuwe AB nodig, en hoe kan ik die dan aanvragen?

Reputatie 6
Badge +10

@Rnijntje Wat vreemd dat jouw afstandsbediening op alles reageert, behalve op de tv-ontvanger. Het kan helpen om de connectie met de tv-ontvanger te forceren. Dit doe je als volgt: <cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). [Pairing blijft 60 sec actief]. Als dit niet helpt, zou je dan je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

@Denise_ Hoi Denise,

de 7+9 oplossing lijkt te hebben geholpen, de AB doet het nu weer. Kwam ook gelijk een melding over een  software update voor de AB, dus mogelijk was er daar ook al iets mis.

Bedankt iig, ik kan weer zappen :)

Afstand bediening werkt niet goed meer.

Reputatie 7
Badge +15

@rpch via de website lees je hoe je een nieuwe afstandsbediening kan aanvragen. 

Beste mensen, Ik heb een mail van jullie gehad over een evt. nieuwe afstandbediening. Helaas kan ikhet bericht niet terug vinden en dus ook niet jullie antwoord.

Hoi Angela.

Oude info vwb mij.

Hele tijd terug al nieuwe AB ontvangen van KPN

Frits

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Rosie1 via deze pagina kun je een nieuwe afstandsbediening aanvragen.

Hi Kpn, 

Momenteel in korte tijd twee van de drie afstandsbedieningen uitgevallen. Reageren niet meer op de tv kast en kunnen ook niet meer gekoppeld worden. De derde afstandsbediening vanuit de slaapkamer met de tv in de woonkamer proberen te koppelen…. Echter doet alleen geluid het. 

Om via jullie site een nieuwe afstandsbedieningen te bestellen, krijg ik telkens de melding “er is iets mis gegaan, probeer het later op nieuw”. 

Kunnen jullie helpen? 

note: Het gaat om de witte kpn afstandsbediening met de zwarte zijkant.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @Sandermaas ,

Hieronder de instructie en dan met name de dikgedrukte tekst voor het oplossen van de foutcode. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

• Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

Beste @Noordzee bedankt voor je snelle bericht.

Het "thuis” product is gekoppeld aan mijn KPN Id. 

Verder heb ik Google Chrome en de nieuwste versie van Edge zowel op mijn HP als Mac (safari en Chrome) geprobeerd te gebruiken voor de tool. 

ik blijf onderstaande melding ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +24

Ok 

Staan de ontvangers aan? Zijn ze verbonden met het netwerk? 

Het alternatief is om te bellen met 0800-0402. 

Reputatie 7
Badge +14

Hi @Sandermaas, wat flauw dat je tegen deze melding aan blijft lopen :slight_frown: Heb je inmiddels al gebeld met de klantenservice of kunnen we je via deze weg nog helpen?

weet iemand het drie getallen nummer van en tve tv voor afstand bedining

*Admin: bericht verplaatst naar het verzameltopic

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @gaathet! Welkom op ons Forum. Welke afstandsbediening gebruik je?

Hoi hij is van een tv met het merk TVE 

kan er niks van vinden 

Reputatie 7
Badge +16

Welke afstandsbediening gebruik je?

Ik ken het merk helaas niet:sweat_smile:. Het is een wat oudere tv, of niet? Zojuist in de lijst gekeken met koppelcodes voor verschillende tv-merken en zie dit tv merk er niet tussen staan. Ik ben bang dat er geen koppelcode is voor jouw tv. Wie weet heeft iemand hier een gouden tip om de afstandsbediening gekoppeld te krijgen?

Reputatie 7
Badge +11

De zoekfunctie van de kpn afstandsbediening gebruiken.

Die functie stuurt in volgorde alle beschikbare codes naar je tv net zo lang tot dat de tv reageert.

Dit is wat ik er van weet, door het hier te hebben gelezen, meer weet ik er niet van, zie vult aan ?

Reputatie 7

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Reageer