Sticky

Interactieve tv afstandsbediening kapot

• 15 November 2012
  • 6686 reacties
  • 729502 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +11
  • Oud Moderator
  • 1032 reacties

Ben je hier op dit topic terecht gekomen omdat je afstandsbediening niet meer werkt? Reageert hij niet meer op knoppen of is er iets kapot? Bekijk hieronder de veelvoorkomende oorzaken én oplossingen.

1) Reageert de afstandsbediening helemaal niet? Controleer of er bovenaan de afstandsbediening lampjes gaan branden als je op knopjes drukt. Zo nee, haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Werkt het nog steeds niet? Vervang de batterijen eens door nieuwe. Branden er wel lampjes, herstart je tv ontvanger een keer.

2) Doen de volume en stand-by knop het niet meer? Ga naar afstandsbediening instellen voor de stappen, of lees hieronder verder. Werkt dit niet, probeer dan een andere code in de lijst.

3) Reageert de afstandsbediening niet goed of heel traag? Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of tv-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de tv-ontvanger zendt.

Werkt bovenstaande niet?

Bestel dan eenvoudig en snel een nieuwe KPN afstandsbediening via de onlinetool, door in te loggen met je KPN ID.

Wil je iets weten over het instellen van de afstandsbediening en het bedienen van de tv-ontvanger en/of de televisie, lees dan hieronder verder.

Je afstandsbediening koppelen met de TV
Met de Interactieve TV afstandsbediening kun je, behalve de tv-ontvanger, ook je televisie bedienen. Je kunt de volgende TV-functies bedienen;

• Televisie op stand-by zetten of van stand-by afhalen
• Volume bedienen (het geluid van de televisie harder of zachter zetten)
• Geluid uitzetten (stil of mute)
• Inputkanaal veranderen (HDMI 1, HDMI 2, AV1 etc..)

Om dit allemaal met de iTV-afstandsbediening te kunnen doen, moet je deze eerst koppelen met je televisie. Hoe je dit doet hangt af van welke afstandsbediening en merk tv je hebt. Volg hiervoor de stappen op onze site: Afstandsbediening instellen of koppelen. Begin met het 'Selecteren' van de juiste afstandsbediening. Vul daarna het merk van je televisie in en klik op 'Zoek'. Je krijgt dan een aantal codes te zien met daaronder wat je hiermee moet doen. Als je heel veel codes te zien krijgt kun je het zoekresultaat verfijnen door ook het modelnummer in te vullen.

De meeste televisies zijn moeiteloos te koppelen aan de iTV-afstandsbediening. Gebruik bij voorkeur de eerste driecijferige code die bij je tv-fabrikant past. Werkt dat niet? Ga dan het rijtje af dat voor jouw type tv worden weergegeven. Mocht het met een code niet volledig werken, probeer dan een andere. Of herhaal het instellen met dezelfde code.

Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook nog snelcode 20 proberen. Dit gaat als volgt:

• Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  • Voer de snelcode in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Ondanks de grote hoeveelheid aan codes kan het voorkomen dat het niet lukt om de afstandsbediening in te stellen. In dat geval is er helaas geen andere optie dan twee afstandsbedieningen gebruiken. Wel worden de codes af en toe geüpdatete. Controleer dan ook af en toe onze website of er niet een nieuwe code voor jouw tv is bijgekomen.

Kan ik nog meer met de afstandsbediening?
Jazeker! Interactieve tv van KPN heeft zoveel mogelijkheden. Zo kun je met de afstandsbediening je favoriete tv-programma laten pauzeren, en weer starten als je de lege glazen en chips hebt aangevuld 😉 Ook kan je met een van de gekleurde regenboogknopjes 'Terugkijken' via het 'Menu'. Nieuwsgierig wat je allemaal nog meer kunt? Kijk op: Tips & tricks voor je iTV afstandsbediening op KPN Beleef!

Vragen?
Heb je een vraag? Of lukt het je niet om een nieuwe afstandsbediening te bestellen, laat het hier onder in de comments weten! We helpen je graag 🙂

6686 reacties

Witte met zwarte zijkant

Reputatie 7
Badge +9

@JoopHoog zou je in dat geval kunnen kijken of het lukt via onze pagina voor het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening het lukt een nieuwe aan te vragen?

Hallo,

Ik heb een afstandsbediening die niet werkt, 3x gedaan daarna niets meer batterijen verwisseld maar nog steeds niets. Kan ik een nieuwe krijgen.

Met vriendelijke groet,

Chantal 

Admin: samengevoegd met centrale topic

Beste Bram, jullie site geeft een foutmelding.

wij lopen nu heen en weer met de afstandsbediening uit de slaapkamer, gisteren wederom poging gedaan om het te laten werken. Zonder succes.

Reputatie 7
Badge +18

@Afstandsbediening kaputto, werkt hij helemaal niet of zijn het specifieke knoppen die het niet doen? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
@JoopHoog, wat voor foutmelding krijg je en op welke specifieke pagina? Kun je daar een screenshot van plaatsen? En kun jij ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hallo, sinds kort hebben wij problemen met onze afstandsbediening van KPN. Plotseling deed de afstandsbediening het niet meer en kunnen alleen maar het geluid bedienen met de afstandsbediening.

Heeft iemand een oplossing?

Gr. Groot Koerkamp

KPN, wat moeten wij doen om een nieuwe afstandsbediening te krijgen, svp niet weer naar de site vermelden, die geeft fout meldingen.

Reputatie 7
Badge +11

@JoopHoog zie de vragen die mijn collega eerder aan je stelde:

@JoopHoog, wat voor foutmelding krijg je en op welke specifieke pagina? Kun je daar een screenshot van plaatsen? En kun jij ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

@Familie GK vervelend dat jullie problemen ervaren! Hebben jullie gekeken bij wat als: de afstandsbediening het niet doet?

Reputatie 7
Badge +14

Hallo, sinds kort hebben wij problemen met onze afstandsbediening van KPN. Plotseling deed de afstandsbediening het niet meer en kunnen alleen maar het geluid bedienen met de afstandsbediening.

Heeft iemand een oplossing?

Gr. Groot Koerkamp

Goedenavond @Familie GK, welkom! Dan kunt u het volgende doen:

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen voor jouw KPN-ontvanger via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

• Log daarvoor in op MijnKPN.
  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt?

Reputatie 7
Badge +11

Bedankt voor de screenshot.
Je ziet staan “Heb je een 4K UHD ZXV8001 tv-ontvanger zoals VIP5202? Neem dan even telefonisch contact met ons op, daar helpen we je verder.”
Je hebt 2 keer een 5202, dus dan kun je inderdaad niet via de online tool een vervangende afstandsbediening aanvragen: vandaar de foutmelding. Ik heb daarom bij deze een vervangende afstandsbediening aangevraagd: je ontvangt deze binnen 2 werkdagen per post.

Bedankt Shyrin, zijn we blij mee

Beste Kpn, 

de afstandsbediening werkt niet meer. Gepoogd met alle tips om een nieuwe te bestellen. Maar zelfs dat lukt niet ivm foutmeldingen en telkens teruggestuurd worden via de helpdesk en telefoonnummer naar dezelfde foutmelding. Zou ik er via deze weg een kunnen krijgen? 
mvg, Daan

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @DaanL96, tuurlijk kun je van ons een nieuwe krijgen. Als jij jouw profiel invult, dan stuur ik een nieuwe op! 

Hallo @DaanL96, tuurlijk kun je van ons een nieuwe krijgen. Als jij jouw profiel invult, dan stuur ik een nieuwe op! 

Beste jeroen, het profiel is ingevuld zojuist! Bedankt alvast :)

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @DaanL96, tuurlijk kun je van ons een nieuwe krijgen. Als jij jouw profiel invult, dan stuur ik een nieuwe op! 

Beste jeroen, het profiel is ingevuld zojuist! Bedankt alvast :)

Nieuwe komt jouw kant op per post. 

Reputatie 1
Badge +1

Helaas hier een Afstandsbediening die niet goed reageert. Een andere geleend om te testen en die werkt wel goed, kan zelf de andere kant op richten naar een muur. Ligt niet aan de batterijen die zijn ook reeds vervangen, maar lijkt er op dat de IR functie niet goed is van deze afstandsbediening.

Ik heb het geprobeerd via de Onlinetool om er een aan te vragen, maar krijg de volgende melding al enige tijd: Er is een fout opgetreden, probeer het later nog eens.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @MandersOnline

Wat lastig dat de servicetool niet werkt. Klopt het dat er morgen een monteur langs komt? De openstaande monteurs-bon blokkeert namelijk nieuwe logistieke aanvragen. Daarna zou de servicetool weer moeten werken. Als de tool dan nog niet werkt, laat het ons dan weten, als de bon op afgehandeld staat kunnen wij jou een nieuwe afstandsbediening toe sturen. 

Reputatie 1
Badge +1

Hoi @MandersOnline

Wat lastig dat de servicetool niet werkt. Klopt het dat er morgen een monteur langs komt? De openstaande monteurs-bon blokkeert namelijk nieuwe logistieke aanvragen. Daarna zou de servicetool weer moeten werken. Als de tool dan nog niet werkt, laat het ons dan weten, als de bon op afgehandeld staat kunnen wij jou een nieuwe afstandsbediening toe sturen. 

Beste Hanna_

Bedank dat je zo snel reageerde, dat er een monteur komt weet ik niet, krijg vaak wel een herinnering dat er een komt, dit heeft te maken met een storing waar ze al enige tijd mee bezig zijn. Kans is dus groot dat dit nog wel enige tijd kan duren. Ik wacht dan maar af tot ze hebben gevonden waar het probleem zit.

Mijn afstandsbediening functioneert niet naar behoren.

Ik moet 4 a 5 keer drukken op de pijltjes en de OK knop voor hij reageert. 

IK heb een Sony lcd tv met nro. KPL-40r470A.

Vriendeleijke groet

*admin: verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Mijn afstandsbediening functioneert niet naar behoren.

Hoi ​​​​@P F. Welkom op het KPN Forum. Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic. In het eerste bericht lees je welke stappen je kan doorlopen om het probleem te verhelpen. Als dit het probleem niet verhelpt kan je een nieuwe afstandsbediening aanvragen.  

Hi, 

Ik wil graag een nieuwe afstandsbediening aanvragen, maar als ik deze via de website probeer aan te vragen krijg ik een foutmelding. Kan ik ook telefonisch een nieuwe afstandsbediening aanvragen? 

Reputatie 7
Badge +10

Hey @M. Rooijen, welkom op het forum! :blush: Wat vreemd dat het niet lukt via de site. Heb je al een andere internetbrowser geprobeerd? Lukt het daarmee ook niet, dan kun je uiteraard met ons bellen voor een nieuwe afstandsbediening. Je kunt ons gratis bereiken op het nummer 0800 0402.

Hallo

Onze afstandsbediening werkt niet meer. geen lampje brandt niks.

Batterij vervangen werkt ook niet. De afstandsbediening van boven naar beneden gekoppeld maar daarvan werkt het volume nu niet meer. Probeer via de site een afstandsbediening te bestellen maar daar krijg je alleen maar foutmeldingen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @JB 76! Die zal dan inderdaad stuk zijn. Zou je als het via de website niet lukt je profiel in kunnen vullen zodat wij een nieuwe naar je kunnen sturen?

Reageer