Sticky

Interactieve tv afstandsbediening kapot

  • 15 November 2012
  • 6686 reacties
  • 729324 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +11
  • Oud Moderator
  • 1032 reacties

Ben je hier op dit topic terecht gekomen omdat je afstandsbediening niet meer werkt? Reageert hij niet meer op knoppen of is er iets kapot? Bekijk hieronder de veelvoorkomende oorzaken én oplossingen.

1) Reageert de afstandsbediening helemaal niet? Controleer of er bovenaan de afstandsbediening lampjes gaan branden als je op knopjes drukt. Zo nee, haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Werkt het nog steeds niet? Vervang de batterijen eens door nieuwe. Branden er wel lampjes, herstart je tv ontvanger een keer.

2) Doen de volume en stand-by knop het niet meer? Ga naar afstandsbediening instellen voor de stappen, of lees hieronder verder. Werkt dit niet, probeer dan een andere code in de lijst.

3) Reageert de afstandsbediening niet goed of heel traag? Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of tv-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de tv-ontvanger zendt.

Werkt bovenstaande niet?

Bestel dan eenvoudig en snel een nieuwe KPN afstandsbediening via de onlinetool, door in te loggen met je KPN ID.

 


Wil je iets weten over het instellen van de afstandsbediening en het bedienen van de tv-ontvanger en/of de televisie, lees dan hieronder verder.

 


Je afstandsbediening koppelen met de TV
Met de Interactieve TV afstandsbediening kun je, behalve de tv-ontvanger, ook je televisie bedienen. Je kunt de volgende TV-functies bedienen;

• Televisie op stand-by zetten of van stand-by afhalen
• Volume bedienen (het geluid van de televisie harder of zachter zetten)
• Geluid uitzetten (stil of mute)
• Inputkanaal veranderen (HDMI 1, HDMI 2, AV1 etc..)

Om dit allemaal met de iTV-afstandsbediening te kunnen doen, moet je deze eerst koppelen met je televisie. Hoe je dit doet hangt af van welke afstandsbediening en merk tv je hebt. Volg hiervoor de stappen op onze site: Afstandsbediening instellen of koppelen. Begin met het 'Selecteren' van de juiste afstandsbediening. Vul daarna het merk van je televisie in en klik op 'Zoek'. Je krijgt dan een aantal codes te zien met daaronder wat je hiermee moet doen. Als je heel veel codes te zien krijgt kun je het zoekresultaat verfijnen door ook het modelnummer in te vullen.

De meeste televisies zijn moeiteloos te koppelen aan de iTV-afstandsbediening. Gebruik bij voorkeur de eerste driecijferige code die bij je tv-fabrikant past. Werkt dat niet? Ga dan het rijtje af dat voor jouw type tv worden weergegeven. Mocht het met een code niet volledig werken, probeer dan een andere. Of herhaal het instellen met dezelfde code.

Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook nog snelcode 20 proberen. Dit gaat als volgt:

  • Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  • Voer de snelcode in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Ondanks de grote hoeveelheid aan codes kan het voorkomen dat het niet lukt om de afstandsbediening in te stellen. In dat geval is er helaas geen andere optie dan twee afstandsbedieningen gebruiken. Wel worden de codes af en toe geüpdatete. Controleer dan ook af en toe onze website of er niet een nieuwe code voor jouw tv is bijgekomen.

Kan ik nog meer met de afstandsbediening?
Jazeker! Interactieve tv van KPN heeft zoveel mogelijkheden. Zo kun je met de afstandsbediening je favoriete tv-programma laten pauzeren, en weer starten als je de lege glazen en chips hebt aangevuld 😉 Ook kan je met een van de gekleurde regenboogknopjes 'Terugkijken' via het 'Menu'. Nieuwsgierig wat je allemaal nog meer kunt? Kijk op: Tips & tricks voor je iTV afstandsbediening op KPN Beleef!

Vragen?
Heb je een vraag? Of lukt het je niet om een nieuwe afstandsbediening te bestellen, laat het hier onder in de comments weten! We helpen je graag 🙂

 

 


6686 reacties

Mijn afstandbediening verliest de bluetooth verbinding met de Arris VIP5202.

2 keer gelukt om te koppelen, maar nu lukt het niet meer.

Als ik een nieuwe wil bestellen via de site, kan dat niet, en moet ik bellen.. 
Ga ik bellen, dan krijg ik uiteindelijk een SMS met een URL waar ik een nieuwe kan bestellen, en je raad het al, volgens die website moet ik bellen.. Dat schiet niet op.. Kan iemand me verder helpen?

 

Reputatie 7
Badge +10

Mijn afstandbediening verliest de bluetooth verbinding met de Arris VIP5202.

2 keer gelukt om te koppelen, maar nu lukt het niet meer.

Als ik een nieuwe wil bestellen via de site, kan dat niet, en moet ik bellen.. 
Ga ik bellen, dan krijg ik uiteindelijk een SMS met een URL waar ik een nieuwe kan bestellen, en je raad het al, volgens die website moet ik bellen.. Dat schiet niet op.. Kan iemand me verder helpen?

 


Goedemiddag @K Bytes, welkom op het forum!

Dat gaat niet helemaal zoals het zou moeten, je zit in een soort van loop. Mijn excuses voor het ongemak! Mooi dat je ons hier hebt gevonden. :relaxed:  Zou je jouw forumprofiel (privé) willen aanvullen met de volgende gegevens: postcode, huisnummer, naam + geboortedatum van de contracthouder en en (bij persoonlijke opmerkingen) de laatste 3 cijfers van je IBAN. 

Laat je het hier weten zodra je profiel is aangevuld? Dan kijken we met je mee.

Gedaan

Reputatie 7
Badge +17

Dank @K Bytes. Er is een nieuwe onderweg:blush:

Goedemorgen,

Onze afstand bediening is kapot, reageert heel traag en je moet 10x knopje indrukken voordat hij aan gaat etc.

dus zou graag een nieuwe afstandsbediening ontvangen.

 

Met vriendelijke groet,

Jurjen Rienstra

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Jurjen 90, er komt een nieuwe naar je toe. De nieuwe afstandsbediening komt met de reguliere post.

Hallo 

Ik krijg het maar niet voor elkaar om een nieuwe afstandsbediening te bestellen via jullie site. Ook via de chat krijg ik een sms met steeds dezelfde link om een afst.bediening die op een of andere manier niet bij mij werkt.

Is het mogelijk om via deze weg mij een nieuwe afstandsbediening toe te sturen.

Alvast bedankt

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Het gaat om zo'n afst.bediening

Reputatie 7
Badge +24

Hallo @JoskeUnitas58 ,

Zie je een foutmelding? 

Check de vetgedrukte tekst als je de foutmelding krijgt. 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID. Succes! 

De tool werkt niet in de “oude” versie van Edge. (wel in de nieuwe Edge Chromium).

Het icon van het oude Edge. En het icon van het nieuwe Edge Chromium.

Gebruik anders Firefox, Safari of Chrome.

Heb je jouw Internet- en TV-abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is, krijg je een foutcode te zien.

Hoe koppel je jouw producten aan jouw KPN ID? 

  • Ga dan bovenin naar ‘Producten’.
  • Vervolgens ‘producten toevoegen’. 

Laat je even weten of het aanvragen van een nieuwe afstandsbediening is gelukt? 

Tenzij je een Arris 5202 hebt, dan wil dat niet. In dat geval kan een moderator een nieuwe voor je aanvragen. Wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @JoskeUnitas58. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat Noordzee al heeft gereageerd op jouw vraag, waarvoor dank! Is het inmiddels al gelukt? Als het nog steeds niet lukt wil ik je vragen om jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter te laten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic. Dan zoeken wij voor je uit of wij een nieuwe kunnen toesturen. We horen graag van je!

Via de link onder aan dit bericht kan ik alleen een vip5205 afstandsbediening aanvragen via 08000402. Ik heb geen vip5205 afstandsbediening. Hoe vraag ik een nieuwe aan?

Ik heb het geprobeerd in Safari en Chrome

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/kapot/nieuwe-afstandsbediening-aanvragen.htm

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @remcopeters, wat onhandig dat het niet lukt om de juiste afstandsbediening online aan te vragen! Zou je eens je forumprofiel (privé) willen invullen met de volgende gegevens: postcode, huisnummer, naam + geboortedatum van de contracthouder en (bij persoonlijke opmerkingen) de laatste 3 cijfers van je IBAN. Dan ga ik voor je kijken of ik wel de juiste afstandsbediening voor je kan aanvragen.

Wil je het hier laten weten zodra je jouw profiel hebt ingevuld?

Hoi @Jose_ ik heb het profiel ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +10

Dank @remcopeters! Ik heb een nieuwe afstandsbediening voor jou besteld, deze zal binnen 2 à 3 werkdagen via de brievenbuspost bij jou thuis afgeleverd worden. Je ontvangt hiervan ter bevestiging een SMS. Fijne zondag! :blush:

Ik heb hetzelfde probleem, afstandsbediening kapot, maar een nieuwe aanvragen lukt niet omdat alleen gekozen kan worden voor vip5205 en die heb ik niet.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Mart_P! Goed om te zien dat je het forum hebt gevonden. Er zijn inderdaad wat problemen met de online tool waardoor het niet helemaal goed gaat. Er wordt aan gewerkt!

Ik heb nu voor jou een nieuwe afstandsbediening besteld, je ontvangt hem binnen 2-3 werkdagen in de brievenbus. Je krijgt een SMS ter bevestiging van de bestelling. :relaxed:

Hoe kan ik een nieuwe afstandsbediening krijgen voor de interactieve TV? Die van mij uit 2013 heeft de geest gegeven. Via de site lukt het niet want er dan kom ik bij de vraag: heeft u een VIP5202 tv-ontvanger? Verder niets en klick ik er op dan komt er een telefoonnummer. Als ik dat bel kom ik in een menu dat uiteindelijk een SMS stuurt met een link naar een site waar ik de nieuwe zou kunnen bestellen maar dat is de pagina met alleen de vraag heeft u een VIP5202 tv-ontvanger? Dus een “catch 22”, hoe kom ik nu aan een nwe afstandsbediening?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo KPN medewerkers,

Ik probeerde een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de zoals ik nu lees niet goed werkende online tool. Mijn afstandsbediening reageert heel slecht, maar doet nog wel iets gelukkig. Alle tips al doorgenomen ook de batterijen zijn vervangen, maar geen verbetering, het signaal komt slecht door bij zowel de TV als de ontvanger, alleen als je heel goed richt. In het verleden was dit wel anders kon je via een muur zelfs bedienen. Ik heb een HMB2260 TV-ontvanger.

Als het kan ontvang ik graag een nieuwe van jullie!

Alvast bedankt groetjes,

Thea

Hoi @JoskeUnitas58. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat Noordzee al heeft gereageerd op jouw vraag, waarvoor dank! Is het inmiddels al gelukt? Als het nog steeds niet lukt wil ik je vragen om jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter te laten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic. Dan zoeken wij voor je uit of wij een nieuwe kunnen toesturen. We horen graag van je!

Hoi Vikash 

Het is me helaas nog niet gelukt maar ik stuur nu een bericht naar het KPN Forum profiel

Reputatie 7
Badge +11

Fijn dat jij de tips al doorgenomen hebt en je profiel ingevuld hebt @TheaThea: ik heb bij deze een nieuwe afstandsbediening voor je aangevraagd. Ook voor jou geldt dat deze binnen 2-3 werkdagen binnen moet zijn: hopelijk houdt de huidige het nog even vol! :wink:

Reputatie 7
Badge +29

@JoskeUnitas58 ik zie nog niet dat je je profiel ingevuld hebt! Als je op het woord profiel klikt en daar in ieder geval je postcode, huisnummer en klantnummer invult en dan op opslaan klikt, kan ik het zien. Stuur hier dan nog even een berichtje, dan weet ik dat je dat gedaan hebt en stuur je een nieuwe toe.

Goedendag,

Via deze weg wil een aangeven dat mijn witte afstandsbediening (D3) defect is met witte achterkant.

De batterijen zijn al vervangen en de afstandsbediening is al verschillende keren opnieuw geprogrammeerd. Echter zonde succes.

Via de website kan geen nieuwe besteld worden, maar wordt je doorverwezen naar 0800-0402. Aleen als je op de VIP5202 'knop’ drukt. Deze tv ontvanger is echter niet van toepassing op mij. Ik heb een ouder type.

Bij 0800-0402 wordt je na een controle van 15 seconden terugverwezen naar ga.KPN/gratis AB, waarna je weer naar 0800-0402 wordt verwezen Wat een Drama.

Kan iemand mij helpen om een nieuwe afstandsbediening te krijgen?

Ik zit al ± 2uur op de website te puzzelen en wordt er helemaal dol van.

 

Met vriendelijke groet,

Erwinjk

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +20

Beste @erwinjk 

De klantenservice is gesloten, zie hieronder:

- maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur

- zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur

Op zon- en feestdagen zijn we gesloten voor overige vragen.

Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

Dan kan een KPN moderator jou een nieuwe afstandsbediening versturen.

Reputatie 7
Badge +29

@erwinjk dit ligt aan ons! We werken eraan het opgelost te krijgen. Voor nu heb ik je een nieuwe afstandsbediening gestuurd: binnen 2 werkdagen heb je 'm op de mat. Excuses voor het ongemak!

Reageer