Sticky

Interactieve tv afstandsbediening kapot

• 15 november 2012
  • 6299 reacties
  • 708971 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +11
  • Oud Moderator
  • 1032 reacties

Ben je hier op dit topic terecht gekomen omdat je afstandsbediening niet meer werkt? Reageert hij niet meer op knoppen of is er iets kapot? Bekijk hieronder de veelvoorkomende oorzaken én oplossingen.

1) Reageert de afstandsbediening helemaal niet? Controleer of er bovenaan de afstandsbediening lampjes gaan branden als je op knopjes drukt. Zo nee, haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Werkt het nog steeds niet? Vervang de batterijen eens door nieuwe. Branden er wel lampjes, herstart je tv ontvanger een keer.

2) Doen de volume en stand-by knop het niet meer? Ga naar afstandsbediening instellen voor de stappen, of lees hieronder verder. Werkt dit niet, probeer dan een andere code in de lijst.

3) Reageert de afstandsbediening niet goed of heel traag? Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of tv-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de tv-ontvanger zendt.

Werkt bovenstaande niet?

Bestel dan eenvoudig en snel een nieuwe KPN afstandsbediening via de onlinetool, door in te loggen met je KPN ID.

Wil je iets weten over het instellen van de afstandsbediening en het bedienen van de tv-ontvanger en/of de televisie, lees dan hieronder verder.

Je afstandsbediening koppelen met de TV
Met de Interactieve TV afstandsbediening kun je, behalve de tv-ontvanger, ook je televisie bedienen. Je kunt de volgende TV-functies bedienen;

• Televisie op stand-by zetten of van stand-by afhalen
• Volume bedienen (het geluid van de televisie harder of zachter zetten)
• Geluid uitzetten (stil of mute)
• Inputkanaal veranderen (HDMI 1, HDMI 2, AV1 etc..)

Om dit allemaal met de iTV-afstandsbediening te kunnen doen, moet je deze eerst koppelen met je televisie. Hoe je dit doet hangt af van welke afstandsbediening en merk tv je hebt. Volg hiervoor de stappen op onze site: Afstandsbediening instellen of koppelen. Begin met het 'Selecteren' van de juiste afstandsbediening. Vul daarna het merk van je televisie in en klik op 'Zoek'. Je krijgt dan een aantal codes te zien met daaronder wat je hiermee moet doen. Als je heel veel codes te zien krijgt kun je het zoekresultaat verfijnen door ook het modelnummer in te vullen.

De meeste televisies zijn moeiteloos te koppelen aan de iTV-afstandsbediening. Gebruik bij voorkeur de eerste driecijferige code die bij je tv-fabrikant past. Werkt dat niet? Ga dan het rijtje af dat voor jouw type tv worden weergegeven. Mocht het met een code niet volledig werken, probeer dan een andere. Of herhaal het instellen met dezelfde code.

Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook nog snelcode 20 proberen. Dit gaat als volgt:

• Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  • Voer de snelcode in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Ondanks de grote hoeveelheid aan codes kan het voorkomen dat het niet lukt om de afstandsbediening in te stellen. In dat geval is er helaas geen andere optie dan twee afstandsbedieningen gebruiken. Wel worden de codes af en toe geüpdatete. Controleer dan ook af en toe onze website of er niet een nieuwe code voor jouw tv is bijgekomen.

Kan ik nog meer met de afstandsbediening?
Jazeker! Interactieve tv van KPN heeft zoveel mogelijkheden. Zo kun je met de afstandsbediening je favoriete tv-programma laten pauzeren, en weer starten als je de lege glazen en chips hebt aangevuld 😉 Ook kan je met een van de gekleurde regenboogknopjes 'Terugkijken' via het 'Menu'. Nieuwsgierig wat je allemaal nog meer kunt? Kijk op: Tips & tricks voor je iTV afstandsbediening op KPN Beleef!

Vragen?
Heb je een vraag? Of lukt het je niet om een nieuwe afstandsbediening te bestellen, laat het hier onder in de comments weten! We helpen je graag 🙂

6299 reacties

Hallo kpn,

Mijn tv kastje is kapot gegaan. Hij doet het nog wel maar het klepje is kapot en kan niet meer vast worden gezet. Vind het gevaarlijk met de kinderen die zitten nu aan de batterijen.

Met vr groet

Andre en Mandy Rijnsburger
Goedenavond @MrHead en @pvandendungen, voor jullie zijn de afstandsbedieningen onderweg :)

@pet0r, in het systeem staat er al een nieuwe ab is aangevraagd vandaag. Je ontvangt deze binnen 2-3 werkdagen. Als je nog vragen hebt, let me know!

@Peter Ramsteijn, Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan stuur ik je een nieuwe afstandsbediening.
Peter Ramsteijn heeft gegevens toegevoegd aan forumprofiel.
Wanneer kan ik het vervangend exemplaar verwachten.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Andreman, Ik heb een nieuw klepje aangevraagd voor je afstandsbediening. Wel zo fijn dat de batterijen veilig achter een klepje zit.

@Peter Ramsteijn, Zojuist een vervangend exemplaar aangevraagd. Ik ga ervan uit dat je hem vrijdag in huis hebt met de post.
Mijn afstandsbedieningen zijn stuk ik heb meerdere kastjes ook voor boven in totaal 3 afstandsbedieningen die alle 3 niet meer werken
nieuwe batterijen en opnieuw geprogrammeerd maar niets helpt

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Goedenavond,

Na jaren van trouwe dienst geeft ook onze afstandsbediening de geest. Behuizing en enkele knoppen werken niet meer. Graag zouden ook wij een nieuw exemplaar ontvangen.

Bij voorbaat hartelijk dank,

Fam. Postma
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @D. Postma, Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan regel ik een nieuwe afstandsbediening voor je!
Gedaan en bedankt!
Hallo,

de afstandsbediening van de woonkamer is defect. De aan/uit knop werkt niet meer. De rest werkt wel gewoon. We moeten nu steeds de ontvanger aan/uit zetten met de afstandsbediening van de slaapkamer. Zouden jullie een nieuwe kunnen opsturen?

hartelijk dank!!
Bedankt voor de snelle reactie! De volgende dag een nieuwe afstandsbediening met de post ontvangen. Iedereen weer blij!!!!
we hebben een afstandbediening waarvan de doorspoelknop en de aan/uit knop van de decoder niet meer werken en sinds vandaag doet ie helemaal niks meer , heb de batterijen vernieuwd ,maar hij doet niks meer,ik zou graag een nieuwe afstandbediening krijgen is dat mogelijk?
Mijn afstandsbediening is kapot. Kan ik een nieuwe aanvragen?
Badge
Sinds gisteren werkt de afstandsbediening niet meer ,het begon met het indrukken van kanaalnummer dan gaf hij dubbele nummers.
Halve dag later helemaal niets meer.
Batterijen vervangen....niets
Modem opnieuw opgestart.....niets
Afstandsbediening heeft de geest gegeven.

Kan ik een nieuwe krijgen??😥😥
Reputatie 7
Badge +28
@Miss_liekje, excuses voor de late reactie! Er is een afstandsbediening onderweg 🙂

@Mariekezy, @Viking335, dit geldt ook voor jullie. De afstandsbediening ligt binnen twee werkdagen in de brievenbus.

@bianca50, ik stuur je graag eentje op, maar dan heb ik je gegevens nodig 🙂 Vul je forumprofiel in, en laat hier in het topic weten als je dit gedaan hebt.
Badge
Hartelijk dank voor de snelle service,ben ook niet anders gewend van jullie,zijn al sinds 2006 bij jullie en zijn erg blij met KPN.
Hebben KPN compleet en gaan de 18e over op glasvezel.

Spannend allemaal😀
Reputatie 7
Badge +28
Hartelijk dank voor de snelle service,ben ook niet anders gewend van jullie,zijn al sinds 2006 bij jullie en zijn erg blij met KPN.
Hebben KPN compleet en gaan de 18e over op glasvezel.

Spannend allemaal😀

Leuk! Daar ga je veel profijt van hebben. En, graag gedaan 🙂
hallo Erik , ik heb mijn gegevens bijgewerkt dus zou graag een nieuwe afstand bediening ontvangen als dat mogelijk is

admin: @bianca50 Je had een nieuw topic aangemaakt voor je antwoord. Dat hoeft niet 🙂 Je mag gewoon in dit topic reageren.
Reputatie 7
Badge +20
@bianca50 Ik zie in mijn systeem dat een collega gisteravond al een nieuwe afstandbediening heeft opgestuurd.
Gaat het om twee defecte afstandsbedieningen? Anders stel ik voor dat we eerst afwachten tot deze bij je door de bus valt.
Laat je me weten of er behoefte is aan een tweede ?
Beste kpn

3 weken geleden heb is mij een nieuwe afstandsbediening belooft. Echter heb ik nog niks ontvangen. Die van mij is kapot en zou graag een nieuwe willen hebben. Gegevens xxxxxx

Hoor graag van u
Groet daan

Admin: gegevens verwijderd ( en in profiel gezet ) ivm privacy
Reputatie 7
Badge +20
Hoi @Dmollink . Welkom op het forum! Wat jammer dat die belofte niet is waargemaakt. Ik zie in ons systeem ook geen zending en vrees dat er iets is misgegaan.
Ik heb zojuist een nieuwe afstandbediening gestuurd. Je krijgt daar straks ook een SMS'je van. Ik ga er van uit dat het deze keer goed gaat.
Hallo! Leuk dat je meer wilt weten over het gebruik van je afstandsbediening. Dit handige witte zendertje helpt jou vanaf de bank genieten van de beste tv-momenten. Ben je hier op dit topic terecht gekomen omdat je afstandsbediening niet meer werkt? Reageert 'ie niet meer op knoppen of is er iets kapot? Bekijk hieronder de veelvoorkomende oorzaken én oplossingen.

1) Reageert de afstandsbediening helemaal niet? Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Werkt het nog steeds niet? Vervang de batterijen eens door nieuwe.

2) Doen de volume en stand-by knop het niet meer? Ga naar afstandsbediening instellen voor de stappen, of lees hieronder verder. Werkt dit niet, probeer dan een andere code in de lijst.

3) Reageert de afstandsbediening niet goed of heel traag? Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of tv-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de tv-ontvanger zendt.

Wil je iets weten over het instellen van de afstandsbediening en het bedienen van de tv-ontvanger en/of de televisie, lees dan hieronder verder.

Je afstandsbediening koppelen met de TV

Met de Interactieve TV afstandsbediening kun je, behalve de tv-ontvanger, ook je televisie bedienen. Je kunt de volgende TV-functies bedienen;

• Televisie op stand-by zetten of van stand-by afhalen
• Volume bedienen (het geluid van de televisie harder of zachter zetten)
• Geluid uitzetten (stil of mute)
• Inputkanaal veranderen (HDMI 1, HDMI 2, AV1 etc..)

Om dit allemaal met de iTV-afstandsbediening te kunnen doen, moet je deze eerst koppelen met je televisie. Hoe je dit doet hangt af van welke afstandsbediening en merk tv je hebt. Volg hiervoor de stappen op onze site: Afstandsbediening instellen of koppelen. Begin met het 'Selecteren' van de juiste afstandsbediening. Vul daarna het merk van je televisie in en klik op 'Zoek'. Je krijgt dan een aantal codes te zien met daaronder wat je hiermee moet doen. Als je heel veel codes te zien krijgt kun je het zoekresultaat verfijnen door ook het modelnummer in te vullen.

Codes voor jouw merk televisie

De meeste televisies zijn moeiteloos te koppelen aan de iTV-afstandsbediening. Gebruik bij voorkeur de eerste driecijferige code die bij je tv-fabrikant past. Werkt dat niet? Ga dan het rijtje af dat voor jouw type tv worden weergegeven. De codes vind je op onze website. Mocht het met een code niet volledig werken, probeer dan een andere. Of herhaal het instellen met dezelfde code.

Ondanks de grote hoeveelheid aan codes kan het voorkomen dat het niet lukt om de afstandsbediening in te stellen. In dat geval is er helaas geen andere optie dan twee afstandsbedieningen gebruiken. Wel worden de codes af en toe geüpdatete. Controleer dan ook af en toe onze website of er niet een nieuwe code voor jouw tv is bijgekomen.

Kan ik nog meer met de afstandsbediening?

Jazeker! Interactieve tv van KPN heeft zoveel mogelijkheden. Zo kun je met de afstandsbediening je favoriete tv-programma laten pauzeren, en weer starten als je de lege glazen en chips hebt aangevuld 😉 Ook kan je met een van de gekleurde regenboogknopjes 'Terugkijken' via het 'Menu'. Nieuwsgierig wat je allemaal nog meer kunt? Kijk op: Tips & tricks voor je iTV afstandsbediening op KPN Beleef!

Vragen?

Heb je een vraag? Of werkt je afstandsbediening nog steeds niet, ondanks bovenstaande oplossingen? Vul dan jouw forumprofiel aan met; postcode, huisnummer en naamcontractant en laat het hier onder in de comments weten! We helpen je graag :)

We hebben het allemaal geprobeerd maar hij doet het gewoon niet meer. Hij reageerde altijd al heel slecht en nu is het klaar denk ik. Hoe kom ik aan de goeie nieuwe?

Gr
S
Reputatie 7
Badge +20
@Ejsamw : Goed dat je alles geprobeerd hebt. Als dat het probleem niet oplost krijg je gewoon een nieuwe. Ik heb er zojuist eentje opgestuurd. Die valt binnenkort door de bus! Fijne avond.
@Ejsamw : Goed dat je alles geprobeerd hebt. Als dat het probleem niet oplost krijg je gewoon een nieuwe. Ik heb er zojuist eentje opgestuurd. Die valt binnenkort door de bus! Fijne avond.
Dat is echt super, bedankt!
Wij hebben twee kastjes van KPN in huis. Nadat de eerste afstandbediening het, ook na een batterij wissel, niet meer deed, werkt nu ook de tweede afstandbediening niet meer naar behoren. Kan ik twee nieuwe afstandbedieningen ontvangen?

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Reputatie 7
Badge +28
Ha @KarinSe, welkom! Zeker kan dat. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat het even weten wanneer je dat gedaan hebt. We sturen je dan twee nieuwe toe.

Reageer