Sticky

Interactieve tv afstandsbediening kapot

• 15 november 2012
  • 6069 reacties
  • 687148 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +11
  • Oud Moderator
  • 1032 reacties

Hallo! Leuk dat je meer wilt weten over het gebruik van je afstandsbediening. Dit handige witte zendertje helpt jou vanaf de bank genieten van de beste tv-momenten. Ben je hier op dit topic terecht gekomen omdat je afstandsbediening niet meer werkt? Reageert 'ie niet meer op knoppen of is er iets kapot? Bekijk hieronder de veelvoorkomende oorzaken én oplossingen.

1) Reageert de afstandsbediening helemaal niet? Haal de batterijen uit je afstandsbediening en stop ze er opnieuw in. Werkt het nog steeds niet? Vervang de batterijen eens door nieuwe.

2) Doen de volume en stand-by knop het niet meer? Ga naar afstandsbediening instellen voor de stappen, of lees hieronder verder. Werkt dit niet, probeer dan een andere code in de lijst.

3) Reageert de afstandsbediening niet goed of heel traag? Verwijder mogelijke storingsbronnen in de buurt van je tv en/of tv-ontvanger. Denk aan een LED- of spaarlamp of Ambi-light op je tv. Deze kunnen het signaal verstoren dat de afstandsbediening naar de tv-ontvanger zendt.

Werkt bovenstaande niet?

Bestel dan eenvoudig en snel een nieuwe KPN afstandsbediening via de onlinetool, door in te loggen met je KPN ID.

Wil je iets weten over het instellen van de afstandsbediening en het bedienen van de tv-ontvanger en/of de televisie, lees dan hieronder verder.

8be59129-01f6-4c1d-9c5d-8128adf18459.jpg

Je afstandsbediening koppelen met de TV
Met de Interactieve TV afstandsbediening kun je, behalve de tv-ontvanger, ook je televisie bedienen. Je kunt de volgende TV-functies bedienen;

• Televisie op stand-by zetten of van stand-by afhalen
• Volume bedienen (het geluid van de televisie harder of zachter zetten)
• Geluid uitzetten (stil of mute)
• Inputkanaal veranderen (HDMI 1, HDMI 2, AV1 etc..)

Om dit allemaal met de iTV-afstandsbediening te kunnen doen, moet je deze eerst koppelen met je televisie. Hoe je dit doet hangt af van welke afstandsbediening en merk tv je hebt. Volg hiervoor de stappen op onze site: Afstandsbediening instellen of koppelen. Begin met het 'Selecteren' van de juiste afstandsbediening. Vul daarna het merk van je televisie in en klik op 'Zoek'. Je krijgt dan een aantal codes te zien met daaronder wat je hiermee moet doen. Als je heel veel codes te zien krijgt kun je het zoekresultaat verfijnen door ook het modelnummer in te vullen.

Codes voor jouw merk televisie
De meeste televisies zijn moeiteloos te koppelen aan de iTV-afstandsbediening. Gebruik bij voorkeur de eerste driecijferige code die bij je tv-fabrikant past. Werkt dat niet? Ga dan het rijtje af dat voor jouw type tv worden weergegeven. De codes vind je op onze website. Mocht het met een code niet volledig werken, probeer dan een andere. Of herhaal het instellen met dezelfde code.

Als het met de driecijferige codes niet lukt, dan kun je ook nog snelcode 20 proberen. Dit gaat als volgt:

• Druk 5 seconden op menu totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee keer knippert.
  • Voer de snelcode in
  • Het rode lampje knippert 2x en blijft dan branden
  • Richt de afstandsbediening op de tv en druk op de knop tv (linksboven) totdat de tv uitgaat. Dit kan 5 tot 40 seconden duren.
  • Zodra de tv uitgaat, laat de knop direct los! De code is dan gevonden en de tv wordt gekoppeld.
  • Test de afstandsbediening of alle knoppen (tv, volume, mute en source (vierkant met pijl)) werken

Ondanks de grote hoeveelheid aan codes kan het voorkomen dat het niet lukt om de afstandsbediening in te stellen. In dat geval is er helaas geen andere optie dan twee afstandsbedieningen gebruiken. Wel worden de codes af en toe geüpdatete. Controleer dan ook af en toe onze website of er niet een nieuwe code voor jouw tv is bijgekomen.

Kan ik nog meer met de afstandsbediening?
Jazeker! Interactieve tv van KPN heeft zoveel mogelijkheden. Zo kun je met de afstandsbediening je favoriete tv-programma laten pauzeren, en weer starten als je de lege glazen en chips hebt aangevuld 😉 Ook kan je met een van de gekleurde regenboogknopjes 'Terugkijken' via het 'Menu'. Nieuwsgierig wat je allemaal nog meer kunt? Kijk op: Tips & tricks voor je iTV afstandsbediening op KPN Beleef!

Vragen?
Heb je een vraag? Of lukt het je niet om een nieuwe afstandsbediening te bestellen, laat het hier onder in de comments weten! We helpen je graag 🙂

6069 reacties

Super, bedankt! 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @GrietjeJ, ik heb een nieuwe voor je besteld. :) 

Hallo KPN,

Onze afstandsbediening werkt helaas niet meer naar behoren. Wil bijvoorbeeld niet meer terug van radio naar TV en zo nog een aantal dingen. Ik probeer een nieuwe aan te vragen, maar de website blijft maar laden. Kunnen wij een nieuwe afstandsbediening ontvangen?

Met vriendelijke groet,

Grietje 

Reputatie 7
Badge +17

@JolandaSK  Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik zie dat je het Internet en TV abonnement hebt gekoppeld aan jouw KPN ID. Vreemd dat je een foutmelding te zien krijgt. Je ontvangt zo een privébericht.

Dag @Alex_P 

bedankt voor deze snelle reactie!

ik heb inmiddels mijn huisnummer, postcode en woonplaats toegevoegd.

ik hoor graag of jullie nog meer informatie nodig hebben.

groet jolanda

Reputatie 7
Badge +19

Dag, na jaren trouwe dienst is onze KPN afstandsbediening helaas kapot.

de batterijen vervangen heeft geen nut meer want hij valt door veel gebruik uit elkaar.

ik heb via bovenstaande link geprobeerd een nieuwe afstandsbediening aan te vragen maar ik krijg steeds een foutmelding wanneer ik inlog met mijn kpn id. Vandaar dus even een berichtje in dit topic, hoe kan ik een nieuwe afstandsbediening aanvragen?

ik hoor het graag.

Hartelijke groet jolanda

Hi @JolandaSK, dit kan via ons. Zou je je postcode en huisnummer willen toevoegen aan je profiel

@Tassie88 Welke foutmelding krijg je precies te zien? 

Ik krijg idd ook een foutmelding.

Heel vreemd

Dag, na jaren trouwe dienst is onze KPN afstandsbediening helaas kapot.

de batterijen vervangen heeft geen nut meer want hij valt door veel gebruik uit elkaar.

ik heb via bovenstaande link geprobeerd een nieuwe afstandsbediening aan te vragen maar ik krijg steeds een foutmelding wanneer ik inlog met mijn kpn id. Vandaar dus even een berichtje in dit topic, hoe kan ik een nieuwe afstandsbediening aanvragen?

ik hoor het graag.

Hartelijke groet jolanda

Reputatie 7
Badge +20

@Brie1968, je kan via onze website een nieuwe aanvragen :smile:

Werkt bovenstaande niet?

Bestel dan eenvoudig en snel een nieuwe KPN afstandsbediening via de onlinetool, door in te loggen met je KPN ID.

Badge

Beste Kpn,

De afstandsbediening werkt helaas niet meer, is kapot.

Gelukkig hebben we 2 kastjes, maar erg lastig naar boven en benden :)

Hoe gaat dit in zijn werk voor een nieuwe ?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Hallo @Pinopower Wat is er precies mis mee? Wil je de batterijen eens vervangen en 'm opnieuw koppelen? Als dat niet helpt krijg je een nieuwe van mij. Wil je je klantnummer nog even in je Forum Profiel zetten? Ik lees het graag!  

Onze afstandbediening beneden is kapot,de 1 en 4 werken niet meer.die van boven reageert ook slecht.hoe kan ik aan een nieuwe afstandbediening komen ?sinds 2 weken 2 nieuwe ontvangers omdat de oude steeds vast liepen.nu beginnen de afstandsbedieningen aan hun eind te komen.

(De ontvangers werken trouwens weer perfect)

Mvg,

Jos

Er komt een nieuwe naar je toe, @Jve. 

Helaas is onze afstandsbediening gesneuveld. Waar kan ik een nieuwe kopen/krijgen?

Ha @Brie1968 Als ‘ie echt kapot is krijg je een nieuwe van me. Wat is er mis mee? Heb je de batterijen al vervangen en / of 'm opnieuw gekoppeld? 

Goedenavond, 

De rechter bovenkant van de afstandsbediening werkt niet meer, er gaan steeds meer knoppen aan de rechterkant van de afstandsbediening weigeren. Kan ik de afstandbediening om ruilen of moet er een nieuwe gekocht worden? 
bedankt, 

Hallo @Szeel Dat klinkt alsof er inderdaad een nieuwe moet komen. Er komt eentje naar je toe! 

Goede avond , ik heb 2 kastjes met daarbij 2 afstandsbedieningen 1 oude die ik al heb sinds ik klant werd bij kpn heb die werkt helemaal niet meer. En eentje die ik enige tijd geleden nieuw had ontvangen en bij deze werken een aantal knoppen helemaal niet zoals nummer 4 en een aantal de geluids knoppen en missen tevens 2 gekleurde knoppen ( de groene en gele ) vermoedelijk door mijn zoontje verwijderd. De kastjes werken prima. Graag zou ik bij voorkeur 2 nieuwe of anders in ieder geval 1 nieuwe afstandsbediening ontvangen. 

Gr samantha 

Ha @Sam2018 Ik heb je een nieuwe opgestuurd. Zou je de andere, die je eerder dit jaar hebt gekregen, eerst eens opnieuw willen koppelen? 

Mijn afstandsbediening is defect ik ben klant bij KPN Als ik een nieuwe wil bestellen kost dit mij 15 euro en daarboven op nog verzendkosten klopt dit

Als ‘ie echt defect is, kan ik je kosteloos een nieuwe toesturen @Kraaij . Wat is er precies mee aan de hand? Heb je de batterijen al eens vervangen en wil proberen of opnieuw koppelen het probleem oplost? Als dit niet helpt: zou je dan jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Goedendag na een verjaardag met 2 kinderen van 2 jaar blijkt de afstandbediening het niet overleefd te hebben. Waar kan ik een nieuwe bestellen?

Partner heeft het tv en internet afgesloten dus daarom heb ik zijn klantennummer toegevoegd op het profiel, weet niet of dat makkelijker is?

Mvg kellyB

Hi @KellyB Ik ga je voor deze keer kosteloos een nieuwe toesturen. Maar als je twee persoons-sloopbedrijfje zich bij de volgende verjaardag weer misdraagt verhalen we de kosten op hun. ;-) 

Beste KPN, ik heb naar aanleiding van een admin vorige week mijn gegevens ingevuld om een nieuwe afstandsbediening te ontvangen, wat zijn hierin de volgende stappen, welke tijdslijn moet ik aanhouden?

Mvg,

Hallo @Afrijh De volgende stap is dat ik dan een nieuwe voor je bestel. Dat heb ik zojuist gedaan. Ik ga er vanuit dat ‘ie morgen of overmorgen via de post bij je wordt bezorgd. 

Hij is helaas echt kapot heb ook nieuwe batterij geprobeerd maar helaas hij doet het nog steeds niet.  Mvg bri1968

Reputatie 6
Badge +9

@Gerrit74 Grappig.. Of de tv-ontvanger heeft het klepje van de ab vernield of de tv-ontvanger reageert niet meer goed op de afstandsbediening. Het is natuurlijk belangrijk dat we in beide gevallen de nieuwe ab voorzien van een veilig leefklimaat. Omdat het nakijken van de ontvanger off-topic is, stuur ik je even een privébericht. Zodra je de nieuwe ab getest hebt, kunnen we de tv-ontvanger onder de loep nemen.    

Hallo,ik zou graag een nieuwe afstanbediening willen ontvangen.

Klepje van de batterijen is kapot,en hij wekt niet meer goed.

Hallo,is gelukt hoor met de afstandbediening, ben alleen bang dat het aan mijn tv ontvanger ligt...:no_mouth:

Dank voor de snelle reacties....

Reputatie 7
Badge +15

Hey @Gerrit74, wat RBxx zegt. Je kunt tegenwoordig heel eenvoudig en snel online een nieuwe ab aanvragen :) succes!  

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @Gerrit74 

Tegenwoordig is het mogelijk om zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening te bestellen via de KPN website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID.

Zorg dat je in MijnKPN je Internet en TV abonnement hebt gekoppeld aan jouw KPN ID. Als dit niet het geval is krijg je een foutboodschap te zien. 

Hallo,ik zou graag een nieuwe afstanbediening willen ontvangen.

Klepje van de batterijen is kapot,en hij wekt niet meer goed.

Bij voorbaat dank, 

Mvg

Reputatie 7
Badge +18

Hoi, @Henk2012 . @Paul_  heeft correct gehandeld maar het is ergens bij de logistiek misgegaan. Ik heb een nieuwe poging gedaan. Ik ga er van uit dat het deze keer goed komt. Excuses voor het ongemak. 

Hoi KPN,

@Paul_ heeft naar mij 9 dagen geleden een  nieuwe afstandbediening opgestuurd maar tot op heden heb ik niks ontvangen, zou dit nageken kunnen worden.

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +15

Hey @Manuela1990, super irritant dat het koppelen niet lukt. Gelukkig is de ander ab wel goed gegaan, maar die heeft een andere koppelmethode dan de witte met zwarte achterkant. Zou je onderstaande willen doorlopen: 

Let op! Het koppelen van de nieuwe ab met je tv is net even wat anders dan de vorige afstandsbediening. Bij stap 2 wil het wel eens misgaan waardoor de koppeling niet voltooit. En heeft daarom misschien wel meerdere pogingen nodig om te succesvol te koppelen. 

Stappen voor het koppelen van de afstandsbediening: 

Stap 2. Druk 5 seconden op de Source-knop en voer gelijktijdig het nummer (1 voor Samsung)van de snelcode in, totdat het bovenste lampje op de afstandsbediening rood brandt.

Stap 3. Druk op de FastForWard-knop (FFWD).

@Erik_ ik weet hoe deze gekoppeld moet worden want 1 afstandsbieding is zonder problemen gelukt maar de andere niet! En een nieuwe aanvragen via jullie website lukt ook niet, graag ontvang ik toch een nieuwe afstandsbediening van jullie

Reputatie 7
Badge +28

@Bertus54, we hebben op 3 januari een afstandsbediening voor je verzonden. Ik zie hier dat deze gepland staat om vandaag bij je bezorgd te worden. Wil je dat nog even afwachten? Als hij nou niet komt, probeer dan via de nieuwe servicetool op de website zelf een aan te vragen. 

@Manuela1990, dit model heeft een andere koppelmethode dan de helemaal witte afstandsbediening. Volg de stappen op onze website voor dit model, dan zou het moeten lukken. Let erop dat het indrukken van de source knop gelijktijdig gebeurt met het indrukken van de snelcode. 

Beste,

aantal dagen geleden aangegeven dat mijn afstandsbediening kapot is. U vroeg mij om mijn gegevens aan te vullen, hetgeen ik gedaan heb. Daarna bericht dat er een nieuw afstandbediening toe gezonden zou worden. Daarna niks meer…

komt er een nieuwe aan of moet ik weer een melding maken?

groet 

Bert Punter.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @R. Netten. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het niet lukt om een nieuwe afstandsbediening aan te vragen. Ik heb het zojuist getest en bij mij werkt het wel. Zou je het willen proberen in een andere browser? Heb je jouw Internet en TV abonnement al gekoppeld aan jouw KPN ID? Als dit niet het geval is krijg je inderdaad een foutcode te zien. Laat je ons weten of het gelukt is?

Mijn afstandbediening is stuk via nieuwe afstandsbediening bestellen(gratis) via KPN ID geeft dan foutmelding kan alleen bestellen tegen betaling. Dus..…

Reputatie 7
Badge +28

Hallo iedereen!

Als je een defecte afstandsbediening voor interactieve tv hebt, loop dan de stappen uit het startbericht door. Krijg je 'm niet aan de praat, dan kan je via onze website een nieuwe afstandsbediening aanvragen door in te loggen met je KPN ID. Kom je er niet uit, laat het gerust hieronder weten!

Ik heb zojuist me pakket aangesloten, beneden werkt alles en boven ook alleen krijg ik 1 afstandsbediening de witte met zwarte achterkant niet gekoppeld met de tv. Bij beide tv’s lukt het niet en allebei Samsung. De andere afstandsbediening kreeg ik zonder problemen gekoppeld. Ik heb het tv kastje met behulp van de helpdesk al helemaal opnieuw opgestart maar helaas zonder resultaat.. de link om een nieuwe afstandsbediening aan te vragen via kpnid krijg ik steeds een foutmelding.. 

Ik zou graag een nieuwe afstandsbediening ontvangen

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Reageer