Beantwoord

Interactieve tv buitenland

• 18 maart 2017
  • 8 reacties
  • 5742 keer bekeken

Waarom kan ik in het buitenland (Italië) geen gebruik maken van interactieve tv van KPN en ook niet van Fox Sports (de go app)? Ik kan via mijn abonnement 10 gb aan data opmaken en onbeperkt nellen en sms-en maar voetbal kijken lukt mij niet.
icon

Beste antwoord door Henk2304 19 maart 2017, 13:53

Welkom op onze forum. Dit heeft allemaal met rechten te maken. KPN moet het binnen Nederland houden. KPN mag niet over de grens opereren. Dus in het buitenland kun je geen gebruik maken van KPN interactieve TV. Ik hoop hiermee je vraag beantwoordt te hebben.
Het kan wel, maar dan moet je een VPN instellen. Ik heb een maand geleden, via de VPN op mijn thuis server, in Lapland gewoon tv kunnen kijken op m'n tablet. Ik heb daarbij de tablet via een HDMI-kabel ook nog aangesloten op de tv in ons appartement. Via zo'n VPN maakt een tablet onderdeel uit van je thuisnetwerk in Nederland en daardoor gelden de beperkingen m.b.t. rechten niet.

Admin: Dennis' antwoord als quote hieraan toegevoegd i.v.m. zo volledig mogelijk gemarkeerd antwoord
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Goedenavond Nailwood,

Welkom op onze forum. Dit heeft allemaal met rechten te maken. KPN moet het binnen Nederland houden. KPN mag niet over de grens opereren. Dus in het buitenland kun je geen gebruik maken van KPN interactieve TV. Ik hoop hiermee je vraag beantwoordt te hebben.
Reputatie 7
Het kan wel, maar dan moet je een VPN instellen. Ik heb een maand geleden, via de VPN op mijn thuis server, in Lapland gewoon tv kunnen kijken op m'n tablet. Ik heb daarbij de tablet via een HDMI-kabel ook nog aangesloten op de tv in ons appartement. Via zo'n VPN maakt een tablet onderdeel uit van je thuisnetwerk in Nederland en daardoor gelden de beperkingen m.b.t. rechten niet.

Admin: Dennis' antwoord als quote hieraan toegevoegd i.v.m. zo volledig mogelijk gemarkeerd antwoord
Even een aanvulling op DennisSchreve.
Dit heeft allemaal met rechten te maken.

De Europese Commissie is wel met regels bezig om geoblocking tegen te gaan. Nu is het zo dat content aanbieders uit gaan van de fysieke lokatie van iemand. Dus als jij in -zeg- Spanje op vakantie bent dan mag veel nederlandse content niet worden aangeboden. De EC wil dat een halt toe roepen.

Op Tweakers ben ik een artikeltje tegen gekomen daarover: https://tweakers.net/nieuws/121013/eu-bereikt-akkoord-over-toegang-tot-online-diensten-op-reis.html
Reputatie 7
Badge +18
De Europese Commissie is wel met regels bezig om geoblocking tegen te gaan. Nu is het zo dat content aanbieders uit gaan van de fysieke lokatie van iemand. Dus als jij in -zeg- Spanje op vakantie bent dan mag veel nederlandse content niet worden aangeboden. De EC wil dat een halt toe roepen.

Op Tweakers ben ik een artikeltje tegen gekomen daarover: https://tweakers.net/nieuws/121013/eu-bereikt-akkoord-over-toegang-tot-online-diensten-op-reis.html
Dat zou wel heel mooi zijn als dit wordt doorgebroken. 😳
Beste Allemaal
Ik vind dat kpn meer duidelijkheid moet bieden gezien hun status in het buitenland .
Het zal toch niet zo zijn , dat ze hun netwerken verhuren zodat er voor eigen gebruik weinig overblijfd.
Altijd waren ze de gevestigde orde .
Waarschijlijk moet ik noodgedwongen naar een andere provider (wat de kpn volgens mij ook niet uitmaakt)
Ik heb 2 simkaartjes waar ik in nederland geen problemen heb .
Voor de vakaniegangers die in de buurt zijn van Ancona Italie.
Stel je teloon in op alleen 3G , dan is er iets minder ergenis .
Vergeef me de taalfoutjes
Reputatie 7
Badge +18
Vergeef me de taalfoutjesGeef niet @Rino, je kunt je vorige bericht "Bewerken" door op die 3 stipjes te klikken, dan gaat er een venstertje open, en daar staat: "bewerken".

😇
Reputatie 7
De Europese Commissie is wel met regels bezig om geoblocking tegen te gaan.
...

Op Tweakers ben ik een artikeltje tegen gekomen daarover:
Dat gebeurt dus niet eerder dan 2018.

Reageer