Beantwoord

Interactieve TV foutcode 143

  • 14 January 2019
  • 9 reacties
  • 26049 keer bekeken

Hallo.
We hebben sinds een aantal weken een nieuwe experia box gekregen, omdat de andere te verouderd was volgens KPN. Alles is prima aangesloten en internet/tv/bellen werkt naar behoren. Totdat op een avond 2 weken geleden de interactieve tv midden in een programma bleef hangen. Een reboot leidde bij 10% (IP adres verkrijgen) tot een blauw scherm met foutcode 143. Ik had alles geprobeerd (een herstart van de experia box, tv, en het stappenplan op de site doorlopen), maar niks mocht baten. Omdat het laat op de avond was, besloot ik het te laten rusten tot de volgende dag, toen de tv opeens weer werkte.

Sindsdien is het nog 2x gebeurd, steeds frequenter en steeds loste het zichzelf op na een flinke tijd. Ik heb inmiddels de ethernet kabels vervangen, zonder resultaat. Zie ik nog iets over het hoofd?
icon

Beste antwoord door Marina_ 15 January 2019, 10:19

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @joppapen, Ik kan mij voorstellen dat de foutcode erg lastig is wanneer je deze steeds vaker te zien krijgt. De oorzaak van foutcode 143 is vaak: Een probleem met de Draadloze Verbindingsset of een ethernetkabel die kapot of niet goed aangesloten is. In de donkere maanden zal je hier in veel gevallen meer hinder van ondervinden, aangezien kerstverlichting (en dan met name LED verlichting) voor verstoring op het stroomnetwerk kan zorgen. En de Draadloze verbinding set zijn signaal via het stroomnet verstuurd. 

In deze gevallen kan het dus gebeuren dat je Foutcode 143 in beeld krijgt. Mocht je deze storing ervaren dan staat onderaan het topic van Paul een linkje over het oplossen van storingen met de Draadloze verbindingsset.

Mocht je er op deze manier nog niet uitkomen en  meer informatie willen over storingen en over servicetools om je hiermee te helpen, dan vind je hier de informatie over Foutcode 143 en het herstellen op onze website. 

*Admin* edit: 27-10-2021. Topic weer up-to-date gemaakt. 

Hallo Marina,
De foutcode heeft zichzelf zoals gewoonlijk vanmorgen opgelost. Ik hou je suggestie in gedachten voor de volgende keer en ik zal mijn gegevens toevoegen aan mijn profiel. Nu is het de vraag hoelang het zo goed zal gaan haha😅
Reputatie 7
Badge +19
Je kunt het rustig in de gaten houden, als het weer gebeurt kun je bovenstaande opties proberen. Als dat niet werkt, stuur je mij dan weer een bericht? Dan maak ik een meting om uit te zoeken wat er dan wel aan de hand is 🙂
Vanochtend was het weer zover, de foutcode 143. Er was niemand thuis dus ik heb de modem en het tv kastje beiden de hele dag uit de stroom gehad, maar nu ze er weer in zitten heeft dit geen effect gehad...
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @joppapen, Welkom terug. Jammer dat je de foutcode weer te zien krijgt. Je hebt het stroom van de kastjes gehaald, maar heb je nog iets gedaan met het advies wat ik je de vorige keer heb gegeven? Een reset kan ook nog helpen. Hoe je dit doet leggen we uit op deze pagina.
Hallo @Marina_ , ik heb de vorige keer de ethernetkabel in een andere poort geprobeerd zoals gesuggereerd, maar dit mocht niet baten. Ik heb nu de tv ontvanger gereset volgens het stappenplan en is het dus weer wachten tot het mis gaat..
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @joppapen, Zit er misschien nog andere apparatuur tussen het modem en de tv-ontvanger? Zo niet, dan hebben we alles we uitgesloten en wil ik een monteur langs laten komen. Kun je aangeven welke dagen/tijdstip het jou schikt?
Hallo, er zit geen andere apparatuur tussen. Als ik het goed op de site heb gezien, kost een monteur 50€? Dan wil ik er nog even mee wachten, mocht de reset gewerkt hebben.
Reputatie 7
Badge +19
We hebben via dit topic al heel wat uitgesloten, maar ik kan het jammer genoeg niet vanaf hier oplossen. De monteur kan bij je langs komen om uit te zoeken wat dan wel het probleem is. Dit brengt alleen kosten met zich mee wanneer het probleem is veroorzaakt door jezelf of iemand anders in huis, maar dat is voor zo ver ik lees niet het geval. Wat er wel aan de hand is, dat kan alleen de monteur nog uitzoeken. Mocht je je bedenken, laat je dan weten wanneer er een monteur kan langs komen?

Reageer