Beantwoord

interactieve tv hapert

  • 29 September 2019
  • 10 reacties
  • 1693 keer bekeken

Hallo,
Sinds een tijdje hebben we een haperend beeld via de interactieve TV. Ik heb de Mediabox bekabeld aangesloten.
Wat ik al gedaan heb is:
-Bekabeling omgewisseld en vernieuwd
-HDMI kabel gewisseld
-Experiabox type9 gereset, fabrieksinstellingen ed.
-Mediabox gereset, fabrieksinstellingen ed.

Allekabels inmiddels als een keer vervangen en gewisseld maar zonder resultaat.
Snelheid van het internet via de kabel 100-120down, 140-150up
Wifi snelheid gaat heen en weer tussen de 40 en 50mb download, en 40 en 50 upload.
Raar is dus ook het verschil tussen download en upload.

Daarnaast, als ik via de Mediabox naar Netflix kijk via kanaal 200 heb ik wel gewoon vloeiend beeld.

Kunnen jullie mij helpen met mijn problemen?

Gr. Bojan
icon

Beste antwoord door bojanvwijk 7 October 2019, 10:54

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo@bojanvwijk Welkom hier op het KPN Forum en dank voor je uitgebreide omschrijving. Je haalt in elk geval een keurige snelheid. Speelt dit enkel met de tv-ontvanger? Internet is zelf verder wel stabiel? Ik zal alles doormeten, waarbij ik waarschijnlijk nog wel een keer je Experia Box zal moeten terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Is dat akkoord?
Ha @Bart_ . Bedankt voor je bericht. De downloadsnelheid varieert nogal. Maar echt wegvallen doet hij niet echt naar mijn weten.
Ik heb gisteren ook de diagnose gedaan en die gaf 'goed'. Uiteraard mag jij van mij alles doormeten.
Ik hoor het wel en alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
Prima, @bojanvwijk Ga ik doen. Je hebt dus enkel problemen met je tv-ontvanger? Dat een wifi-verbinding varieert in snelheid vind ik niet heel gek en als je internet verder goed werkt lijkt me daar niets mis mee. Dat haperende beeld wil ik wel graag onderzoeken. Ik zal je tv-ontvanger vanaf hier resetten; hou er even rekening mee dat je Netflix-accountgegevens opnieuw moet invoeren.
Ha @Bart_ . Ja klopt, alleen de tv ontvanger en dan ook alleen de televisie. Want als ik via kanaal 200 naar Netflix ga, dus via het tv kastje dan gaat het beeld wel soepel
Reputatie 7
Badge +20
Ha @bojanvwijk Ik heb je ontvanger en verbinding doorgemeten. Er komt wel iets uit naar voren, dus een achterliggende afdeling vol met technische mensen gaan er verder naar kijken. Er zal contact met je worden opgenomen. Natuurlijk hoor ik graag hoe het verder gaat!
Ha @Bart_ inmiddels contact gehad via de telefoon. Er ligt een nieuwe experiabox klaar voor me. Ga ik zo ophalen, dus hopen dat dat werkt.
Badge +19
Stuur de v9 nog niet terug voor je zeker weet dat het aan je modem ligt. Met een beetje geluk krijg je de v10. De v10A is nogal een probleemgeval.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @bojanvwijk Hoe is het nu? Is alles gelukt met het omruilen van de Experia Box? En werkt alles nu weer goed?
@Bart_ alles lijkt voorlopig weer naar behoren te werken. In eerste instantie zou er een monteur komen omdat het tv kastje zichzelf niet meer installeerde maar na nogmaals te proberen werkt alles weer naar behoren.
Reputatie 7
Badge +20
Fijn om te horen, @bojanvwijk Dan ga ik er graag vanuit dat alles nu in orde blijft. Laat het vooral weten als je weer ergens tegenaan loopt.

Reageer