Beantwoord

Interactieve tv icm HMB2260

• 17 maart 2015
  • 7 reacties
  • 1920 keer bekeken

Na 10-15 jaar overgestapt naar KPN Glasvezel, Vooralsnog terleurstellend. Interactieve tv werkt niet.

De HMB2260 blijft hangen tijdens het laden van het menu. Het laatste blokje blijft geel. Van alles al geprobeerd. reset, andere utp kabel gebruikt. 2de ontvanger aangesloten maar deze geeft ook zelfde probleem.

Interactieve tv heeft 2x gewerkt, rond 17:00 lukt het laden wel en een keer 's nachts. Alleen op prime-time/'s avonds lukt het niet meer. 

Internet en telefonie geven geen issue. Experiabox V9, Helpdesk@Ede weet het ook niet.

Iemand suggestie of heeft hetzelfde probleem ?

icon

Beste antwoord door wnsatnl 24 maart 2015, 19:51

Goed nieuws Interactieve TV werkt. Kwaliteit is super met name vanaf kanaal 661 en verder , de zogenaamde HD Glasvezel kanalen met een bitrate van 12,75Mbit/s. Verschil met SD kanalen  is goed waarneembaar.  

Ook het doorzoeken van de TV-gids gaat goed en de tv-ontvanger blijft niet meer hangen.  

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Gaarne de klantenservice asap bellen en vraag naar een profiel reset/ verwijderen van de serienummers van je itv kastjes.

Wel van uitgaande dat je al een reset uitgevoerd heb met je itv-kastje (verwijderen van software), maar als je de klantenservice bel, nemen ze stap voor stap de stappen met je door

Ps.: laatste installatieblokje is je itv-kastje aanmelden bij kpn aan de hand van je abonneenummer en je pincode, ik ga ervanuit dat je niet zover komt om je abonneenummer en je pin in te voeren?
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag wnsatnl,

Vervelend dat je Interactieve TV niet werkt! Heb je de tv ontvangers ook, zoals johnny_c ook adviseerde, volgens de instructies op deze pagina gereset? Als dat het probleem niet verhelpt, ontvang ik graag je postcode, huisnummer, en de naam van de contractant in een privébericht. Zou je me voor de zekerheid ook de serienummers die onderop beide tv ontvangers staan kunnen sturen? Dan kan ik je snel verder helpen!

Met vriendelijke groet,

Koen

Afgelopen vrijdag nette monteur op bezoek gehad, heeft feitelijk niets kunnen doen paar keer gereset en uiteindelijk deed de ontvanger het beperkt. M.a.v. televisie kijken kan maar sommige menu opties lopen vast. Als ik naar bijv tv gids ga en ga zoeken loopt de ontvanger vast. Ook bij menu service wit scherm en/of loopt vast.

Laatste stand van zaken 21-03 20:00 , wederom geen Interactiev -tv op zaterdagavond nadat ik via de het menu-tv-gids zocht liep de decoder weer vast. Ontvanger ge-herstart en helaas blijft de ontvanger telkens hangen op laatste blokje. Wederom helpdesk gebeld en ontvanger laten verwijderen. Helaas helpt dit niets  na 6x  geprobeerd ( o.a.reset etc) lukt het niet. Uiteindelijk is de avond geeindigd met een foutmelding: onbekende ontstaan (-40408) 

Reputatie 6
Badge +12
Hoi wnsatnl,

Wat vervelend dat de storing aan blijft houden. 😞 Op verzoek van Koen heb ik je post in deze thread overgenomen. Uit eerdere communicatie zie ik dat de ontvangers zijn gereset, omgeruild in huis, nieuwe utp bekabeling is geprobeerd en dat een monteur is geweest maar het probleem met de HMB2260 blijft bestaan.

Helaas is er sinds 20 maart 2015 een storing gaande in Hengelo betreffende Interactieve TV. Hierdoor kunnen de diensten momenteel verstoord zijn. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing. Voor nu is helaas de verwachte eindtijd onbekend. Updates hierover kun je hier volgen. 

https://

Ik wil je trouwens bedanken voor de verbeterpunten hier gegeven. Deze zijn doorgezet naar de betreffende afdeling.

Nienke

Goed nieuws Interactieve TV werkt. Kwaliteit is super met name vanaf kanaal 661 en verder , de zogenaamde HD Glasvezel kanalen met een bitrate van 12,75Mbit/s. Verschil met SD kanalen  is goed waarneembaar.  

Ook het doorzoeken van de TV-gids gaat goed en de tv-ontvanger blijft niet meer hangen.  

Reputatie 6
Badge +12
Super! Goed om te lezen dat het weer goed werkt, wnsatnl. Bedankt voor het delen! :D

Nienke

Reputatie 7
Badge +18
Hoi,

Ik vind het zo'n fijne tv ontvangers, die HMB2260. Ik heb er 2. Ze zijn zo klein! So Cute!!! :D ;)

Reageer