Vraag

Interactieve TV kijken op computer

  • 3 March 2019
  • 20 reacties
  • 550 keer bekeken

Computer een HP met 64 GB RAM.
Nvidia Geforce GTX 1050 Ti
Twee schijven , 223 GB en 447 GB SSD.
Tijdens TV kijken op mijn computer valt het beeld soms stil, er verschijnt dan een draaiend wieltje
en dat blijft maar draaien met een stilstand beeld. Krijg het niet anders aan de praat dan opnieuw opstarten.
Wat is er aan de hand. Aan de computer kan het niet liggen , snel en opslag genoeg.
Alle kabels zijn Cat. 7. modem is V10 van KPN met een verdeler die meer dan 1000 Mbps aan kan.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Hoi! Dat klinkt inderdaad behoorlijk snel. Welke browser gebruik jij? Kun je eens op meerdere browsers proberen? Daar ben ik allereerst wel benieuwd naar.
Maakt niet uit welke browser. Had ik ook al geprobeerd.
Google Chrome, Opera, Edge en Mozilla Firefox.
Het vreemde is dat het vaker voorkomt bij National Geographics (NAT Geo HD) dan bij de "Nederlandse zenders".
Dat is wel bizar. Het gaat dus om een bekabeld aangesloten pc? Heb je toevallig nog een laptop liggen die ook even (tijdelijk) bedraad kunt aansluiten? Gewoon om te checken of er misschien in het modem of bij de doorgifte van het signaal iets mis gaat.
Geheel bekabeld aangesloten PC.
Glasvezel.
Op de laptop en nog een andere PC ( HPZ420) komt het ook voor.
Ik vermoed dat KPN deze zenders ( Geographic en nog en paar andere) ophaalt via Ziggo.
Want de meeste NPO zenders , muziek en commerciele zenders komen goed door.
Ik red me er wel mee maar ben toch erg nieuwsgierig waar het aan ligt.
Laat ook regelmatig testen door KPN , speedsnelheid , Wifi kanaal etc.
Via KPN heb ik een abonnement van 500/500 Mbit/S. Snelheden worden ook bijna gehaald
Download 512.1 en upload 453.0.
Bij welke zenders (en liefst programma's + tijdstippen) ervaar je het nog meer, @Witteraaf ? Ik herken het niet maar wil het best voor je laten onderzoeken. De streams zouden, uiteraard, storingsvrij moeten zijn. Dan heb ik wel meer informatie nodig om door te sturen 🙂
modem is V10 van KPN met een verdeler die meer dan 1000 Mbps aan kan.
Verdeler? Je bedoelt een switch? Welke? Ondersteunt die IGMP Snooping?
Eminent EM4441 R2 5 poorts.

Op nagenoeg alle zenders loopt het wel goed behalve NAT Geo Wild HD. Tijdstippen maakt niet uit kan elk ogenblik gebeuren.

Zelf heb ik ook nog wat gevonden maar misschien heeft dat er niets mee te maken.
Bij het openingsscherm van KPN ITv is een optie ; beeldkwaliteit
Hij geeft dan 3 opties , laag 1.5 uur per GB , gemiddeld 30 minuten per GB en hoge kwaliteit 20 minuten per GB. Het zegt me niks. Hij stond bij mij op hoog , heb nu eens veranderd naar laag. kijken hoe dat bevalt.
Ben ik ook benieuwd naar! Als de storingen blijven ga ik het doorsturen naar onze content managers.
Ben toch nog even benieuwd wat die 3 opties betekenen.
hoge kwaliteit 20 minuten per GB ?????????????????? Wat zegt dit nu ?
Goede vraag! Ik vermoed dat het een verschil in bitrate is. Maar ga het voor de zekerheid navragen!
En wat ik nog vergeten ben. Net kreeg ik bij het opstarten een boodschap en die heb ik wel vaker gehad. Je komt er dan helemaal niet meer in.
Something went wrong detecting the start of the provided MPEG-DASH stream.
Goeie aanvulling! Dit lijkt me nuttige info. Ik ga het aankaarten bij de technische dienst.
Komt het probleem nog steeds voor, @Witteraaf ?
Ja probleem is er nog steeds zelfs met aansluiting van een nieuwe Switch Netgear GS 105E.
Het meeste bij NAT Geo HD. NPO zendersr e.d gaan redelijk goed.
Videoland kan ik wel goed ontvangen. Probleemloos.

Ik kan natuurlijk wel kijken op mijn TV in de huiskamer maar daar kijkt mijn vrouw en interesses verschillen nog wel eens.
Mijns inziens moet de oorzaak gezocht worden binnen MPEG-Dash stream.
Hoe en wat weet ik niet maar volgens mij zit in dat hele gedoe in het stream gebeuren.
Ik heb de foutmelding letterlijk doorgestuurd naar de ontwikkelaars en hoop spoedig een verklaring/oplossing te hebben!
Mooi zo, is kijken of er garen op de klos komt.
Het kan toch niet zo zijn dat ik de enigste ben.
Binnen Telfort circuleert ook iets over dit onderwerp.
(Telfort ook KPN ?)
Ah, goed dat jij mij daar op attendeert. Zo te zien heeft @Alex_P dit ook aangekaart in dit topic en ik zal hem vragen of er al iets nieuws te melden is! Dat topic is immers al wel een paar maanden oud! Verder hoop ik ook snel terug te lezen van mijn contact bij development.
Al nieuws van het front ?
Helaas. Ik heb er een herinnering achteraan gestuurd. Zoals je in het topic van Alex kunt lezen is er toen gezegd dat er onderzoek gedaan gaat worden. Ik heb helaas geen idee wat de uitkomst is. Ik blijf er voor je achteraan jagen!