Beantwoord

Interactieve TV kijken via een Smart TV

  • 2 January 2019
  • 4 reacties
  • 394 keer bekeken

Ik heb het probleem dat ik op mijn zolderverdieping geen kabel kan leggen voor interactieve TV. Mijn WiFi verbinding is uitstekend.

Ik wil dit oplossen door mijn oude TV te vervangen en een Smart TV te kopen. Is mijn probleem opgelost als ik een Smart TV waarop internetmogelijkheden zit koop? Kan ik dan de site https://interactievetv.nl/ benaderen en gebruik maken van mijn abonnement?

Ik lees graag of iemand hier ervaring mee heeft en of het dan goed werkt.
icon

Beste antwoord door PeterG 2 January 2019, 18:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Als je Google Chrome gebruikt (als we het over een laptop hebben) kun je het met een Chromecast(stick) naar je tv streamen. Die gaat in een hdmi poort van je tv.

Verder kun je internet naar boven 'brengen' zonder internetkabel te trekken door bv gebruik te maken van een draadloze verbindingsset.
@PeterG bedankt voor je reactie. Ik ben niet zo bekend met het streamen vanaf laptop en/of tablet. Ik neem aan dat je op die momenten geen andere programma's op je laptop kan gebruiken.

De draadloze verbindingsset heb ik samen met de monteur geprobeerd. Die poging is helaas mislukt. Dat was niet stabiel en gaf storingen op de TV in de woonkamer. Met tussenkomst van de set konden wij de opnames niet bekijken.

Als het alleen mogelijk is met chromecast ga ik mij daar verder in verdiepen wat de voor- en nadelen zijn. Ik had stille hoop het op te kunnen lossen met de internetmogelijkheden op een smart TV. Dat zou de ideale oplossing zijn. Wie weet komt dat in de (nabije) toekomst nog.
Per alinea.

Ligt aan de rekenkracht van je pc. Maar als je een tv-programma streamt kijk je m.i. dat op je pc (of via Chromecast op je tv) dan nog iets anders te doen.

Het komt weinig voor maar wel dat soms interactieve mogelijkheden, zoals de opnames, niet goed gaan via DVS. Een kabel hoef je maar één keer te trekken/leggen: veel plezier; stabiele verbinding.

Op een televisie kijken zonder tv ontvanger maar wel via wifi kan alleen v.a. met Chromecast i.c.m. laptop/smarphone/tablet.
KPN heeft geen app voor smart tv. Ook nog geen plannen op dit moment had ik begrepen.

TV kijken via een app op smart tv kan alleen met de app van Canaldigitaal (geen schotelabo nodig) of NLziet. (De NLZIET app is beschikbaar op toestellen van Samsung, LG, Philips en op Panasonic Smart tv’s) bron .
Reputatie 7
Badge +24
Hi Roland, welkom hier. Peter legt dit uitstekend uit. Naar mijn mening is een kabel trekken ook altijd de beste optie. Mocht dat echt niet kunnen zou ik ook voor de Chromecast gaan als je WiFi daar uitstekend is, werkt erg makkelijk en snel.