Beantwoord

Interactieve TV, melding zender niet beschikbaar

• 2 november 2018
  • 3 reacties
  • 565 keer bekeken

Hallo,,

Sinds kort heb ik dat het beeld blijft hangen of mededeling "Zender niet beschikbaar' komt. Dan moet ik zappen wat vaak helpt, maar erg irritant is omdat dit veel gebeurt. Soms gaat het een tijdje goed en soms gebeurt het elke minuut.

Alles gecheckt:
  • bekabelde aansluiting via Wifi versterker van KPN
  • Alle kabels zitten goed
  • geen storingen in de buurt bekend op de website
Help?
icon

Beste antwoord door Susan_ 4 november 2018, 09:24

Goedemorgen Drent646, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wat enorm irritant dat je zo vaak deze melding in beeld krijgt, terwijl je gewoon televisie wil kijken. Ik begrijp dat je je hier aan kan gaan ergeren! Goed dat je al een aantal dingen hebt nagekeken, er zijn bepaalde stappen die je kan volgen bij deze melding. Allereerst een herstart van je Experia Box en daarna van je tv-ontvanger. Dat betekent voor de Experia Box even stroomloos maken voor 2 minuten en opnieuw opstarten. Voor de tv-ontvanger hem uitzetten, kabels even loshalen (onthouden waar ze zitten) voor 2 minuten, opnieuw aansluiten en aanzetten. In heel veel gevallen werkt dit al bij dit soort meldingen.

Mocht dit niet werken, kan je ook nog een reset van de tv-ontvanger uitvoeren, je gaat dan helemaal terug naar de fabrieksinstellingen en installeert de nieuwste software.

Wil je laten weten of dit geholpen heeft? Als dat namelijk niet zo is, moeten we nog even verder kijken naar een oplossing!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Drent646, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wat enorm irritant dat je zo vaak deze melding in beeld krijgt, terwijl je gewoon televisie wil kijken. Ik begrijp dat je je hier aan kan gaan ergeren! Goed dat je al een aantal dingen hebt nagekeken, er zijn bepaalde stappen die je kan volgen bij deze melding. Allereerst een herstart van je Experia Box en daarna van je tv-ontvanger. Dat betekent voor de Experia Box even stroomloos maken voor 2 minuten en opnieuw opstarten. Voor de tv-ontvanger hem uitzetten, kabels even loshalen (onthouden waar ze zitten) voor 2 minuten, opnieuw aansluiten en aanzetten. In heel veel gevallen werkt dit al bij dit soort meldingen.

Mocht dit niet werken, kan je ook nog een reset van de tv-ontvanger uitvoeren, je gaat dan helemaal terug naar de fabrieksinstellingen en installeert de nieuwste software.

Wil je laten weten of dit geholpen heeft? Als dat namelijk niet zo is, moeten we nog even verder kijken naar een oplossing!
Reputatie 2
Badge
Heb je de tv ontvanger rechtstreeks via de Experiabox aangesloten of via je wifi versterker ?
Reputatie 7
Badge +20
@Drent646, ik heb helaas nog geen reactie gehad. Is de melding inmiddels weg, en kan je weer soepel en wel televisie kijken zonder foutmeldingen?

Reageer