Vraag

Interactieve tv met DVS200 werkt niet goed

  • 7 January 2019
  • 21 reacties
  • 358 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Mijn configuratie: Expedia-box Arcadyan V8, draadloze verbinding m.b.v. DVS200-adapters en Arcadyan HMB2260 TV-ontvanger. Adapters zijn rechtstreeks aangesloten op 230V contactdoos. Met mijn gloednieuwe Sony HD TV krijg ik nu de melding “Signaal wordt niet ondersteund. Check uitgang van uw TV-toestel” op het scherm. Na het uit- en opnieuw aanzetten van het toestel is er wel beeld (en geluid).

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @Brons222 , welkom terug! Ik twijfel een beetje: is het nu opgelost, of moet je steeds je tv uit- en aanzetten?
Reputatie 1
Badge
Hallo Marcia,
Het probleem doet zich nog dagelijks voor.
Reputatie 7
Badge +30
Wat vervelend! Heb je al eens geprobeerd de DVS opnieuw te koppelen? Op onze website vind je nog een aantal stappen om de storing te verhelpen. Wil je die ook eens bij langs lopen? Ik ben benieuwd of het daarvan beter wordt. Heb je de mogelijkheid om je tv bekabeld aan te sluiten? Het is zo zonde om met zo'n fijne televisie gebruik te maken van apparatuur die de kwaliteit niet ten goede komt.
Reputatie 1
Badge
Die stappen heb ik al bewandeld, helaas zonder resultaat. Ik kan wel een utp-kabel aanleggen van Expedia-box naar TV, maar ik kan deze niet onzichtbaar wegwerken (hetgeen mij dan vreselijk zal storen). Gisteravond heb ik de beeldscherminstelling van de TV op 'SD' gezet om te kijken wat dit oplost. Overigens koop je daar geen HD-TV voor. Ik begin langzamerhand behoorlijk spijt van de keuze voor glasvezel te krijgen.
Reputatie 7
Badge +30
Sorry, wat lost de omzetting naar SD op?
Reputatie 1
Badge
Helaas weer het bericht "Zender niet beschikbaar .............". Alleen verschenen er nu enige seconden blokjes in het beeld en werd het beeld (en geluid) daarna weer normaal.
Reputatie 7
Badge +30
Sorry, wat lost de omzetting naar SD op?
Waarschijnlijk niet veel, maar dat is een van de stappen die je doorloopt in het linkje wat ik stuurde.

@Brons222 dan weet je wel meteen of het aan de DVS ligt of niet. Ik verwacht dat het 'm daar in zit. Als je alles al geprobeerd hebt, is het het overwegen waard om een nieuwe DVS aan te schaffen. Deze kan je binnen 14 dagen retourneren, dus mocht het daar niet beter van worden, stuur je het weer terug.
Reputatie 1
Badge
Dan lijkt mij, door de mogelijkheid van retourneren, de aanschaf van 2X DVS1200 het proberen waard. Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 7
Badge +30
Geen probleem! Laat je nog even weten of het opgelost is?
Reputatie 1
Badge
Toch nog even verder gevraagd: is vervanging van de Arcadyan V8 door een V10 ook een potentiele oplossing?
Reputatie 7
Badge +30
Als we het hebben over snelheden hoger dan 100 Mbit/s, gaat het zeker wel een verschil maken. Maar vooralsnog verwacht ik dat het verschil te verwaarlozen is. Ik kan ook niet zomaar een V10 sturen. We kunnen een modemwissel aanvragen bij een defect modem en volgens mij is er met je modem niets aan de hand. De kans is aannemelijk dat je dan een V10A krijgt en dat lijkt me op dit moment niet per se de beste keuze. Laten we eerst de nieuwe DVS even afwachten en vanuit daar verder kijken.
Reputatie 7
Badge +6
@Brons222
Had je ook al een software update geprobeerd voor de dvs200 via de volgende link
https://www.kpn.com/faq/16214/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xNTQ3MTI1Njg2L2dlbi8xNTQ3MTI1Njg2L3NpZC9mVTN2dCU3RUF4NlhDbyU3RWFHZVBFWExkWSU3RWkza3dySnA0RDRuc1J2RDd5Wm0xemZSMGVsZ3Y5ZkpiYk82M21OSHVnSGtXa2pfVFFBZVF0JTdFbThXX2l2YzRsZ2QwM19iTWoybHpxalN0Mk1IVmJ4T1N2ZGRCOVFabjlhdyUyMSUyMQ==
Reputatie 1
Badge
Die hebt ik uitgevoerd, maar geeft niet het gewenste resultaat
Reputatie 1
Badge
Mijn dochter bleek soortgelijke problemen te hebben gehad, maar deze waren na installatie van Experia V9 i.c.m. DVS1200 nog niet opgelost. KPN-monteur heeft toen stekkerdoos onderin in de meterkast gelegd en hierop het glasvezelmodem en de Experia-box aangesloten. De stekker van de stekkerdoos heeft hij ingeplugd in de DVS1200. Haar problemen zijn verholpen. Alsvorens DVS1200 te bestellen, ga ik deze situatie nabootsen in mijn meterkast. Indien het probleem blijft, zal ik de DVS1200's aanschaffen.
Reputatie 7
Badge +30
Helemaal goed. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het me dan weten.
Reputatie 1
Badge
Uit voorzorg afgelopen weekeinde DVS 1200's besteld en vandaag ontvangen. Nog niet geïnstalleerd, want ........ het probleem heeft zich, sinds aanpassing met wandcontactdozen/stopcontacten/stekkers in de meterkast, niet weer voorgedaan. Bij veranderende omstandigheden meld ik mij weer.
Reputatie 1
Badge
Ha, ha😠post nog niet geplaatst of melding “Signaal wordt niet ondersteund. Check uitgang van uw TV-toestel” verschijnt weer. Alsnog de DVS 1200's geïnstalleerd. Wordt vervolgd.
Reputatie 7
Badge +30
Zal je net zien natuurlijk! Jammer, maar helaas. Ik ben heel benieuwd of het met de DVS 1200 wel beter gaat de aankomende dagen!
Reputatie 1
Badge
Nieuwe DVSen geïnstalleerd en opnieuw de melding “Signaal wordt niet ondersteund. Check uitgang van uw TV-toestel”. Nu weet ik het niet meer. Ik word hier wel een beetje moedeloos van.
Reputatie 1
Badge
De DVS1200's losten het probleem dus ook niet op. Ik heb ze geretourneerd. Maar ja, alles weer terugdraaien lost de problemen ook niet op. Ik wil nu de verbinding -provisorisch- aanleggen m.b.v. bekabeling, zodat ik een DVS-loze verbinding krijg en kan vaststellen of hier het probleem zit. Maar.... wat voor kabel heb ik nodig en hoe sluit ik deze aan. Alvast bedankt voor de reactie.
Reputatie 7
Badge +30
Sorry voor de late reactie! Ik heb je bericht van de 16e over het hoofd gezien. Heel jammer dat dit het probleem niet oploste.. Je hebt dan een netwerk- of ook wel UTP kabel nodig. We adviseren een Cat6, maar 5E is ook prima.