Beantwoord

interactieve tv met of zonder opname "kastje"

Toon eerste bericht

65 reacties

Reputatie 1
Badge
Google biedt via de Playstore de mogelijkheid om abonnementen te laten lopen.
Misschien wel een idee voor in de toekomst?

Oei, die is wel heel erg out of the box, maar jij snapt het dus 🙂 Gaat KPN vast (ook) niet willen
Reputatie 7
Google biedt via de Playstore de mogelijkheid om abonnementen te laten lopen.
Misschien wel een idee voor in de toekomst?

En wie gaat dat betalen, jij of verwacht je dat KPN die kosten voor haar rekening zal nemen.

Bron.

De eerste 12 maanden 30% en daarna blijvend 15% afdragen aan Google, dat lijkt me persoonlijk geen goed idee.

Hetzelfde model zie je bij Apple ook, dus ik denk ook niet dat er snel een app voor Apple TV zal komen.

Nee, de app moet dus gratis zijn en het betaalmodel moet op de schop, anders wordt het gewoon te kostbaar.
Reputatie 3
Badge +1
Het was maar een suggestie, hoeft niet gelijk zo geïrriteerd te zijn.
Maar goed, wat niet is kan nog komen, ofwel via Google, ofwel hoe sommige andere apps het doen (namelijk via hunzelf a la Netflix en NLZiet).
Reputatie 7
Het was maar een suggestie, hoeft niet gelijk zo geïrriteerd te zijn.
Ik ben ook niet geïrriteerd hoor, ik probeer alleen duidelijk te maken dat het verstandig is om iets dieper in de materie te duiken om tot een weloverwogen conclusie te komen.
Reputatie 3
Badge +1
Hoe dan ook, de mogelijkheid voor KPN bestaat om dit als abonnement aan te bieden (wat ik neem aan nu ook al het geval is met Spotify).
Hoeft niet per se via Apple/Google, maar kan ook via KPN zelf (wat ook een stuk logischer zou zijn, Netflix heeft het namelijk ook afgekapt om het te doen via Apple bijv.).
Reputatie 6
Nou, ik zie op dit moment totaal geen heil in “lineaire on-demand abonnementsdiensten van derden” via KPN als distributeur. Mocht KPN dit wel willen, zullen ze hun eigen verdienmodel moeten aanpassen. Dat is eerlijker richting hun eigen klanten. En zit er geen extra verdiener tussen. Want ik ben niet van plan om zoveel extra te gaan betalen omdat er een select groepje is die dat wel zou willen bekijken op dezelfde wijze.

In de huidige tijd heeft het gros van de mensen die in bezit van de huidige abonnementsvormen zijn, hier toch geen behoefte aan,...
Reputatie 7
Hoe dan ook, de mogelijkheid voor KPN bestaat om dit als abonnement aan te bieden (wat ik neem aan nu ook al het geval is met Spotify).
De Spotify app is gratis en 30% van 0 is nog steeds 0, het Spotify abonnement wordt niet via het Apple of Google kanaal aangeboden.

Hoeft niet per se via Apple/Google, maar kan ook via KPN zelf (wat ook een stuk logischer zou zijn, Netflix heeft het namelijk ook afgekapt om het te doen via Apple bijv.).
Precies en dat bedoel ik dus, maar dan moet je dus wel je betaalmodel aanpassen.
Nu wordt voor elke TV ontvanger een bedrag van €5,- in rekening gebracht, maar waar KPN dan naar toe zal zal moeten is een prijs per simultane stream. Dan is nogal een verandering en die is niet van vandaag op morgen te realiseren.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik zou graag zien dat we van de TV ontvangers af zouden kunnen, maar ik zie ook dat er wel het één en ander bij komt kijken om dat te realiseren. En als ik dan de trends en adaptiviteit van KPN in ogenschouw neem, dan is het maar zo 2025 voordat er iets veranderd is.
Reputatie 1
Badge
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/4638336/kunnen-we-door-televisie-demand-nog-napraten-bij-de-koffieautomaat

Als de druk maar groot genoeg wordt en men door krijgt dat mensen anders naar content kijken, wordt elk business model vloeibaar..
Reputatie 3
Badge +1
@wbj
Dat van het Spotify abonnement wist ik dat het niet via Apple/Google word aangeboden, vandaar ik het aanhaal als voorbeeld.

En is wat je bedoelt met per simultane stream betalen wat ik in gedachten had?
Dat was namelijk een abonnement in de vorm van toegang tot de hypothetische app, waarbij je dus 5€ betaald per toegangsaccount.
Als dat inderdaad zo is, snap ik inderdaad dat het niet even zo simpel te realiseren valt, maar het zou wel iets zijn wat in principe te bekijken valt, aangezien het produceren en inkopen van de tv kastjes toch ook een kostenplaatje moet hebben voor KPN.
Reputatie 7
Als dat inderdaad zo is, snap ik inderdaad dat het niet even zo simpel te realiseren valt, maar het zou wel iets zijn wat in principe te bekijken valt, aangezien het produceren en inkopen van de tv kastjes toch ook een kostenplaatje moet hebben voor KPN.
Natuurlijk is het iets dat bekeken moet worden, maar dat moet je wel in zijn geheel bekijken en vanuit heel veel verschillende gezichtspunten.
De productiekosten van de TV ontvangers zullen wellicht omlaag gaan, maar welke extra investeringen zijn benodigd in het netwerk en centrale infrastructuur?
Wat zijn de risico's van het gebruik van apparatuur en software van derden om de TV streams af te leveren?
Hoe houd ik grip op de beveiliging van de content (DRM), iets waar de contentproviders zo op hameren?
Hoe zit het met in-app aankopen van films in het on-demand gedeelte, moet daar 30% over afgedragen worden?
Wat als een update van Android niet goed verloopt, wie kan ik dan aanspreken om de verstoring van de eigen dienstverlening te minimaliseren?
En zo zijn er nog vele vele andere vraagstukken.
Reputatie 1
Badge
Ja, er is wel wat uit te zoeken en te regelen. Maar NLziet heeft ook al een business model met meerdere omroepen (ook niet makkelijk) en daar zit KPN toch niet eens meer tussen.
Reputatie 3
Badge +1
Vraagstukken waar, uiteindelijk, allemaal een antwoord op kan worden gevonden.

Ik vindt het gewoon vervelend dat de techniek om dit te ondersteunen al bestaat, maar dat het van de providers kant relatief weinig aan is gedaan om ook maar iets dichterbij een alternatief te komen voor settopboxen.
Deze topic over Movistar+, een provider uit Spanje, die tv kijken via IPTV ondersteund (al is het niet echt gebruiksvriendelijk), is een voorbeeld van wat zou kunnen.
Ik zie dan, in verband met gebruiksvriendelijk, toch een app waarvoor ik zou betalen per maand.
Zou me ook in staat stellen om mijn eigen hardware (in de vorm van Android TV/Apple TV/Smart TV) te gebruiken in plaats van bruikleen hardware.
Reputatie 1
Badge
Inderdaad, in de tijd van Windows Media Center was er al veel geknutsel met IPTV, Technisch allemaal mogelijk.
Lijkt vooral dat het niet gewenst is IPV dat het niet kan of moeilijk is.
Wachten dus blijkbaar op content provider l die een disruptie model direct naar de consument brengt, zoals Cheddar.tv in de US
Reputatie 1
Badge
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-maakt-komst-naar-android-tv-en-apple-tv-stapje-dichterbij/

Het gaat toch van start, bij Ziggo dan voorlopig
Reputatie 1
Badge
En goed nieuws voor KPN nu al:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-troeft-ziggo-af-interactieve-tv-met-app-direct-op-smart-tv/

Nog alleen voor Samsung en niet voor het meer standaard AndroidTV, maar begin is er.
Vast ook nog wel wat aan te merken op de stream kwaliteit op een 55 Inch TV, maar wie weet kunnen we ooit zonder dat kastje, hangt vooral af van wat er allemaal mogelijk wordt en hoe makkelijk het werkt vanuit je TV menu, maar een dedicated afstandsbediening minder is ook wat waard

Reageer