Beantwoord

Interactieve tv mogelijk met wifi brigde? Mbt blokhut

• 24 augustus 2017
  • 2 reacties
  • 375 keer bekeken

Goedenavond,

Had snel even een vraag. Wij hebben een blokhut gebouwd in onze tuin. Hier komt een tv in, en zouden natuurlijk willen dat hier ook interactieve televisie opgekeken kon worden.

Nu heb ik begrepen dat je een ITV box kan huren van KPN die draadloos is. Tot zover is het nog duidelijk. Mijn vraag is als je nu een wifi bridge(/repeater) op je huidige router installeert. Zodat het bereik tot in de blokhut komt. Is het dan ook mogelijk om ITV te krijgen in de blokhut met hulp van de wifi bridge(/repeater) en de draadloze ontvanger? Of gaat dit totaal niet werken?

Hoop op jullie antwoord en alvast bedankt! Mvg
icon

Beste antwoord door joss1965 24 augustus 2017, 23:52

Alle iTV boxen van KPN krijgen signaal via een utp-kabel (netwerkkabel). Het 'draadloze' waar je het over hebt, heeft waarschijnlijk te maken met de mogelijkheid om (als het lastig is een utp-kabel te trekken) het ethernetsignaal via het stroomnet te laten lopen. Dat gaat via draadloze verbindingsets (DVS), ook wel homeplugs of powerline adapters genaamd, die je in het stopcontact steekt. Met een setje van die adapters kun je verbinding maken tussen je modem/router (utp-kabel van modem naar adapter 1) en de iTV box in je blokhut (utp-kabel van adapter 2 naar de box). Dan moeten beide ruimtes natuurlijk wel op dezelfde groepenkast zitten.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Alle iTV boxen van KPN krijgen signaal via een utp-kabel (netwerkkabel). Het 'draadloze' waar je het over hebt, heeft waarschijnlijk te maken met de mogelijkheid om (als het lastig is een utp-kabel te trekken) het ethernetsignaal via het stroomnet te laten lopen. Dat gaat via draadloze verbindingsets (DVS), ook wel homeplugs of powerline adapters genaamd, die je in het stopcontact steekt. Met een setje van die adapters kun je verbinding maken tussen je modem/router (utp-kabel van modem naar adapter 1) en de iTV box in je blokhut (utp-kabel van adapter 2 naar de box). Dan moeten beide ruimtes natuurlijk wel op dezelfde groepenkast zitten.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Milan, gaaf project! 🙂

Ik denk dat Joss het uitstekend uitlegt. We bieden geen TV-ontvangers die werken via Wifi. Een draadloze verbindingsset kan misschien werken, maar is erg afhankelijk van het stroomnetwerk. Als de blokhut een eigen stroomgroep heeft raad ik dit af.

Een ethernetkabel trekken is de beste optie en voorkomt een hoop klachten achteraf. Als het alleen om TV gaat is Digitenne overigens een stuk makkelijker. Dat biedt minder opties dan Interactieve TV, maar je hoeft er geen kabels voor te trekken. Als je al een Internet of Alles-in-1 abonnement hebt, betaal je alleen € 5 per maand voor de ontvanger.

Reageer