Beantwoord

Interactieve TV na installatie slimme meter Stad in.

  • 21 February 2019
  • 3 reacties
  • 495 keer bekeken

Vorige week hebben wij van Stedin nieuwe, slimme meters gekregen. Sinds deze week hebben we problemen met interactieve tv. Wij gebruiken al een aantal jaren dezelfde hardware en tot deze week zonder problemen. KPN heeft een netwerkkabel opgestuurd. Dan doet de storing van haperend en stilstaand beeld zich niet voor maar dat is geen optie om permanent te gebruiken. Ik wil beste een nieuwe dvs aanschaffen maar wie garandeert mij dat het dan wel werkt? De rest werkt allemaal wel. Zelfs netflix. Vandaar mijn twijfel.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 February 2019, 17:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi Taapken, welkom op het forum! Gezien het met een netwerkkabel wel werkt, ben ik geneigd om de oorzaak toch rondom de draadloze set te zoeken. Deze zijn gevoelig voor veranderingen en verstoringen in het elektriciteitsnetwerk. Het nu hebben van een slimme meter is daar wel een goed voorbeeld van. Ik heb een paar aanvullende vragen voor je. Wil je die beantwoorden? Dan gaan we op zoek naar een oplossing.

Hoeveel draadloze adapters gebruik je in totaal, en welk type is het, Devolo 200+ of 650, of een ander merk?

Een slimme meter zit over het algemeen in je meterkast, staat je Experia Box daar ook? Zijn de draadloze set en de Experia Box en de slimme meter allemaal aangesloten op hetzelfde stopcontact?
En, bij de tv, hoe zitten de apparaten (tv, ontvanger en draadloze adapter) daar op het stopcontact aangesloten?
Erik, bedankt voor je reactie.
Alles zit idd in de meterkast. Ik gebruik 3x devolo 650. 1x in de meterkast voor het uitgaande signaal van de expedia v10 en 2x elders in huis voor de ontvangst van de tv ontvanger. Alles lijkt op 1 stopcontact te zitten maar wel zoals voorgeschreven. Dus dvs650 in het stopcontact en daar dan een verlengsnoer in. Ik hoop dat je hier iets mee kunt. Gr. Aad.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Aad. Wil je eens de adapters opnieuw koppelen? Vaak helpt dit als de verbinding niet meer optimaal is. Hoe je dat doet vind je in dit topic.

Vul ook je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik hier nog even verder.