Beantwoord

Interactieve TV - ontvanger doet het niet (software upload)

  • 12 January 2019
  • 17 reacties
  • 3186 keer bekeken

Onze TV-ontvanger moet een software update uitvoeren maar blijft altijd hangen op 20%. Ik heb de ontvanger en de experia box al diverse aan- en uitgeschakeld, resets doorgevoerd, maar niets werkt. Is hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door W. Swart 27 January 2019, 11:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +9
tGoede avond W .swart wel kom op het forum. Wat voor decoder bezit u als het nog een oude decoder is dan kun u ze omruilen voor een nieuwe model U kunt 0800 0402 gratis bellen
Bedankt voor de reactie. Maar helaas... dat hebben we al gedaan. Toen werkte alles even twee dagen. Ineens was dan weer die software update bezig en stopte bij 20%.
Reputatie 7
Badge +22
Beste @W. Swart,

Wat vervelend dat de tv ontvanger het niet doet, zou je eens een harde reset kunnen uitvoeren? Hopelijk werkt dit, mocht dit nou niet werken, dan ben ik bang dat er een nieuwe tv ontvanger nodig is. Maar dit is wel vreemd dat die niet verder gaat bij 20%. 🤔
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @W. Swart, Is het je gelukt om de ontvanger te resetten met de tip van Dennis? Anders horen we het graag en helpen we je graag verder. 🙂
Hallo,

Nee, helaas is het niet gelukt. Harde reset gedaan, meer dan één keer zelfs.
Reputatie 7
Badge +19
Dat is jammer @W. Swart, Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)Zou je ook het serienummer van de betreffende ontvanger willen toevoegen aan het forumprofiel? Het serienummer staat achterop de ontvanger bij s/n en kun je vermelden onder opmerkingen. Dan ga ik uitzoeken hoe we dit kunnen fixen 🙂
Dank voor je reactie @Marina_ Ik heb nu alles ingevuld.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @W. Swart, Ik heb de ontvanger vanaf hier nog eens een reset gegeven. Als hij weer vastloopt, dan zou er een foutcode uit moeten komen. Kun je aangeven welke dit is?
Nee, er stond en staat geen foutcode. Ik heb gisteren de ontvanger nog een keer herstart (stekker eruit, 30 seconden wachten, opnieuw opstarten). Hij is toen naar 21% gegaan en weer daar blijven hangen.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor je reactie, W. Swart. Marina is er vandaag niet waardoor ik even reageer. Ik heb twee vragen voor je. Je geeft aan geen foutcode te zien, wat zie je wel op het scherm op het moment dat hij blijft hangen? En, hoe is de tv ontvanger aangesloten op de Experia Box, rechtstreeks met een kabel, of zit er een apparaat tussen? Zoals bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset of een swtich?
De ontvanger is met een originele kabel van kpn met de experia box verbonden.

Reputatie 7
Badge +30
Dank je! Dan lijkt er toch iets met de ontvanger aan de hand. Ik heb een nieuwe aangevraagd. Deze wordt vrijdagmiddag bezorgd op het servicepunt bij de Cigo in de buurt. Je krijgt een sms met meer info daarover. Lever de oude ontvanger met stroomkabel daar in, (zet het retouradres en het ordernummer uit de sms op de doos) dan krijg je de nieuwe mee terug. Laat je weten of het daarmee opgelost is?

Retouradres:
KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn
Prima, bedankt voor de hulp zover. Wel vreemd aangezien we pas geleden al een nieuwe gehad hebben. Ik zal melden of alles goed werkt.

Vriendelijke groet,

Wouter Swart
Reputatie 7
Badge +30
Heb je de ontvanger kunnen wisselen, Wouter? Werkt het met de nieuwe wel weer goed?
Reputatie 7
Badge +22
Prima, bedankt voor de hulp zover. Wel vreemd aangezien we pas geleden al een nieuwe gehad hebben. Ik zal melden of alles goed werkt.

Vriendelijke groet,

Wouter Swart

Beste @W. Swart,

We wilde nog even weten of alles weer werkt, hopelijk werkt alles weer en blijft ie niet op de 21% hangen. 😉
Hallo,

Ja inderdaad. Alles werkt nu goed. Ik wilde even een tijdje afwachten hoe het nieuwe apparaat werkt omdat bij de eerste wisseling de problemen na enkele dagen weer begonnen.

Bedankt voor de hulp en snelle service!
Reputatie 7
Badge +22
Hallo,

Ik wilde even een tijdje afwachten hoe het nieuwe apparaat werkt omdat bij de eerste wisseling de problemen na enkele dagen weer begonnen.

Bedankt voor de hulp en snelle service!

Top! Dan wachten we nog even af. 😉