Beantwoord

Interactieve TV op computer met een Linux distro

  • 13 January 2019
  • 43 reacties
  • 10108 keer bekeken

Maandenlang werkte Interactieve TV prima op mijn Linux zoals Mint, Manjaro en Sparky. En sinds enkele dagen alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen. Bij andere zenders de standaard boodschap " error during license server request ". Widevine is ingeschakeld en actief.. Logisch hoe heb ik anders in die maanden kunnen ontvangen. Wie heeft hetzelfde probleem?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 15 January 2019, 11:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

43 reacties

Heel vervelend. Ook bij mij in Chrome noch Firefox geen mogelijkheid om opnames terug te kijken.

Als je het als KPN aanbiedt zorg dan ook dat het overal werkt. Betaal ik daar de volle mep voor? :rage:

Is KPN nog van plan iets te betekenen in de aanpak van  dit probleem te doen of beperkt de inspanning zich tot Windows?

Denk dat KPN niet veel kan doen dan melding maken dat hun klanten met Linux (Theoretisch 1,5%?) momenteel even zonder stream zitten. Het is een issue waar Ziggo gebruikers ook last van hebben en mogelijk wereldwijd.
Op de Widevine website is kenbaar gemaakt dat Linux geen VMP ondersteunt en dit is wel door Widevine onlangs ingevoerd.
https://www.widevine.com/news
scroll naar > Browser CDM - Verified Media Path
… txt txt … 
qte: Windows and Mac OS X platforms support VMP by default.
Desktop Linux platform does not support VMP by default.
Note: The override must be enabled to issue a license to a Linux desktop.
unqte
Ik heb al geprobeert dit met zgn Agent Switch Linux om te zetten naar Windows en Mac maar daar trapt het niet in. Kennelijk is dat al “hard” vastgelegd in Libwidevinecmd.so

 

Denk dat KPN niet veel kan doen dan melding maken dat hun klanten met Linux (Theoretisch 1,5%?) momenteel even zonder stream zitten. Het is een issue waar Ziggo gebruikers ook last van hebben en mogelijk wereldwijd.

Volgens mij zijn KPN en Ziggo content providers danwel proxies, i.i.g. zijn ze volgens mij bij machte om aanpassingen te doen.

Netflix werkt wel gewoon, Disney ook lees ik.

Netflix werkt, HBOGo werkt, Amazon Prime Video werkt, F1TV werkt. KPN en Ziggo niet. Alles hebben DRM. Getting tired of you greedy bastards.

Arch linux met chromium-widevine 1:4.10.1610.0-1.

Well, by now this is already a laziness problem. It has been pretty much a month with this broken.

KPN clearly doesn’t care if the platform is broken for a group of users. Only when it finally becomes broken to every single user they will realize they need to do something about it, because by then, they will be violating the law.

Now is just “their fault”.

They are just being really lazy. Shame on you KPN! 

Sucks bigtime... Op mijn linux box (via xs4all) werkt het ook niet meer.

Als dit niet opgelost gaat worden dan maar eens gaan rondkijken naar een andere provider...

Voor wie t nog niet had meegekregen. Dit probleem speelt bij zowel ziggo als kpn op het moment. En bij UPC ook in andere landen in de EU iig.

Reputatie 7
Badge +30

 

Omdat we nu drie topics hebben hierover plaats ik dit bericht even in alle drie:

Dit is super irritant, dus ik snap dat jullie graag een oplossing willen. Vanwege het feit dat het hier gaat om verschillende browsers en verschillende Linux distro's waarbij allemaal de persistent state van de Widevine DRM op false blijft staan verwacht ik dat dit een issue is van Widevine zelf. En dan ook door hen opgelost moet worden. Desalniettemin heb ik dit ook doorgegeven aan onze iTV mensen en wordt er gekeken of er iets is dat wij kunnen doen. Als dat zo is, kom ik dat hier aangeven.

 

Ik heb een, korte, update hierover vanuit KPN. Er wordt door de iTV ontwikkelaars gekeken naar een andere oplossing om alsnog DRM content (alles behalve NPO 1-3) te kunnen afspelen op Linux. Maar dit is een ingewikkeld iets. Er is op dit moment dan ook nog niet aan te geven of we hier een andere oplossing voor kunnen vinden en wanneer je dan weer via Linux iTV Online zou kunnen kijken (los van NPO 1 t/m 3). 

 

Als er verdere updates zijn vanuit KPN kom ik er op terug.

Reputatie 1

+1 snel een oplossing zou mooi zijn!

Reputatie 7
Badge +25

Hi all. Zouden jullie kunnen/willen testen of de iTV website weer werkt via Linux?

Reputatie 1

Hier werkt het weer! (met ubuntu + firefox) dank!

Reputatie 7
Badge +24

Bij Manjaro doet die het ook weer :thumbsup:

Het werkt voor mij op ArchLinux met Firefox, maar de applicatie geeft kleine fouten, een specifiek is dat de modus volledig scherm niet langer dan een paar seconden werkt. (Dat is waar op Windows en Linux)

Maar werken weer in de venstermodus is al mooi iderdaad.

Reputatie 7
Badge +30

Top, dank voor jullie reacties en feedback. Spectro, ik geef je melding door.

Reputatie 1

Hi all. Zouden jullie kunnen/willen testen of de iTV website weer werkt via Linux?


Ik ben blij. Op Ubuntu 18.04 LTS kan ik weer naar Ziggo golf kijken. Alles doet het weer

Tijdje niet gecontroleerd.
Doe dat meestal als een nieuwe versie van de browser beschikbaar is.
Vandaag laatste update van Chrome (Versie 80.0.3987.132 (Officiële build) (64-bits)) op Linux Mint.
Inderdaad weer beeld zoals vanouds. Weet alleen niet of het aan deze browserversie (error blob reader?) ligt of aan een “ingreep” bij KPN 8 dagen geleden.

 

Mooi man dat ze dit hebben opgelost. Even kijken hoe lang ik nog aan Ziggo vast zit. :-)