Beantwoord

Interactieve tv op iMac geeft bij starten van video een foutmelding (403-10146)

  • 16 February 2019
  • 6 reacties
  • 430 keer bekeken

Ik gebruik firefox, tot vandaag werkte alles goed. Op iPad en iPhone werkt het ook nog steeds.
Vandaag interactieve televisie geïnstalleerd. Werkt ook prima.
Ik heb als remedie Chrome geïnstalleerd: zelfde melding.
Ik heb Mojave, maar dat was tot vandaag geen probleem. De enige verandering is installatie van interactieve tv voor TV. Aansluiting is via DVS.
Wat kan ik nog doen?
icon

Beste antwoord door Keeswis 21 February 2019, 18:15

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Kees, welkom op het forum! Dit kan een administratief probleem zijn in het abonnement. Ik ga dat voor je nakijken. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd?
Ik heb mijn profiel aangepast. Misschien voor alle duidelijkheid de 20e gaat mijn abonnement in. Maar ruim een week heb ik alle gegevens gekregen voor interactieve tv (abonneenummer en pincode) en heb op mijn iMac tv kunnen kijken. Maar ik ben nieuwsgierig naar het vervolg. Het vreemde is dat ook de iMac van mijn echtgenote ook dezelfde foutcode genereert.
Reputatie 7
Badge +28
Dank!

Het 403 gedeelte in de foutmelding staat voor "Niet de juiste rechten". Er wordt een controle gedaan of het abonnementsnummer bestaat en of de inloggegevens goed zijn. Dat is het geval. Vervolgens wordt er gecontroleerd of de dienst "ITV Online" actief is. Onder een abonnementsnummer worden verschillende diensten gekoppeld . Bijvoorbeeld de programmagids, ITV Online, specifieke zenderpakketten of het opnemenpakket. Tijdens de aanvraag van een abonnement worden deze diensten stuk voor stuk geactiveerd tot alles op de opleverdatum actief is. Voor de opleverdatum kan het zijn dat er al wat functies werken en andere nog niet. Vaak wordt alles tegelijk afgerond op de opleverdatum.

Waarom het niet werkt is niet het grootste mysterie, pas op de 20e zijn we klaar met alle diensten activeren en dan werkt Interactieve TV volledig. Waarom het wel heeft gewerkt is me een groot raadsel. Ik kan helaas nog geen oplospartij aansturen omdat die zullen vragen de opleverdatum af te wachten. Dat lijkt me dan ook het beste. Woensdag zal alles werken, ik ga ervan uit dat je via de TV wel kunt blijven kijken. Zenderpakketten bestellen, opnames maken (misschien) en -blijkbaar- ITV Online zullen nog een paar dagen moeten wachten.

Geen verklaring dus maar ik verwacht ook geen verdere problemen met de oplevering. Vanaf woensdag werkt alles.
Met dank. Het blijft een raadsel. Gelukkig maar toch nog onduidelijkheid ondanks de enen en de nullen.
Ik wacht de 20e rustig af. Nogmaals dank voor inzicht in dit probleem!!
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Keeswis, de 20e is inmiddels voorbij. Werkt alles nu zoals het hoort?
Hoi Joran.
Alles werkt nu naar behoren. Dat deed het zelfs al de dag er na. Dus nu ook de zenders die bij mijn abonnement horen. Tevreden!
Bedankt Joran!

Reageer