Beantwoord

interactieve TV stoort enorm, netflix niet. Hoe kan dat?

• 7 maart 2017
  • 18 reacties
  • 1311 keer bekeken

De gewone tv zenders storen enorm. Beeld blijft hangen, geluid ook. Als ik netflix via hetzelfde kastje kijk is er helemaal geen storing. Waar kan de TV storing door komen?
icon

Beste antwoord door Paul_ 27 maart 2017, 10:52

We hebben de draadloze verbindingsset vervangen. Die werkte niet zoals het hoort. Ik ben benieuwd of dit de problemen heeft opgelost. :)Beste Paul,

De nieuwe set is geïnstalleerd en alles werkt nu weer zoals het hoort. Bedankt voor alle moeite.

Dat is precies wat ik wilde "horen". Graag gedaan. 🙂 Als er nog eens iets is dan weet je ons te vinden!
Bekijk origineel

18 reacties

Ik heb op 2 tv’s verbonden met dvs (linksys 1000 mbps) ook problemen met haperend beeld. Speedtest levert ong 25 mb down en 6 up aan. Mijn abo is 200/200 maar rechtsteeks op expedia krijg ik 200/30. Wifi loopt via een linksys velop systeem en werkt perfect maar deze ondersteund volgens mij geen interactieve tv. Gewoon live tv werkt daar wel goed op. Wie heeft nog ideeen?
Reputatie 7
Badge +24
We hebben de draadloze verbindingsset vervangen. Die werkte niet zoals het hoort. Ik ben benieuwd of dit de problemen heeft opgelost. :)Beste Paul,

De nieuwe set is geïnstalleerd en alles werkt nu weer zoals het hoort. Bedankt voor alle moeite.

Dat is precies wat ik wilde "horen". Graag gedaan. 🙂 Als er nog eens iets is dan weet je ons te vinden!
Beste Paul,

Reputatie 7
Badge +24
We hebben de draadloze verbindingsset vervangen. Die werkte niet zoals het hoort. Ik ben benieuwd of dit de problemen heeft opgelost. 🙂
Ik heb je privébericht ook beantwoord Paul
Beste Paul,

Ik heb geen andere apparatuur eraan hangen. Ik gebruik hoofdzakelijk de wifi voor gsm en laptop. Aan de glasvezel hangt verder alleen de tv nog via de draadloze set.
Reputatie 7
Badge +24
Sorry voor de late reactie Reinoud! Voortbordurend op Robin zijn verhaal: heb je nog meer apparatuur in jouw netwerk zoals extra routers/wifi-repeaters of iets dergelijks?

Die speedtest is wel redelijk beperkt als je het aan mij vraagt. Al helemaal als de wifi zoveel beter is. Reageer je op mijn privébericht? Dan kijk ik hier ook het één en ander na.
vergelijk speedtest wifi: 60 mbit/s upload en 60 mbit/s download.
ik heb speedtest gedaan: upload 6 mbit/sec, download 13 mbit/sec. dat is heel langzaam.
de draadloze set is er een met 3 lampjes. alle lampjes knipperen (wel groen).
De andere dingen die Paul_ noemde moet ik straks nog proberen.
@RobinFlikkema, ik begrijp niet veel van je antwoord. Unicast, multicast, IGMP zeggen mij helemaal niets.
Het vreemde is dat de tv en het kastje er al langer staan. Voorheen was er niets aan de hand en nu wel al een tijdje. Tv kijken is echt niet leuk meer.
Reputatie 7
Badge +30
Welke andere netwerk apparaten heb je?

Netflix is namelijk Unicast terwijl TV multicast is via IGMP. Het kan zomaar zijn dat een ander apparaat zoals een WiFi repeater iets met IGMP streams doet.
Reputatie 7
Badge +24
Prima, ik ben benieuwd naar je bevindingen! 🙂
Vanavond ben ik weer thuis, dan kan ik het verder uitzoeken. Alvast bedankt voor de hulp.
Reputatie 7
Badge +24
Bedankt voor je privébericht Reinoud! Mijn meting zegt ook dat het signaal op 1 van de ontvangers(beneden) niet helemaal lekker is. Nu moeten we erachter komen waardoor het komt.

9 van de 10 keer is het die "draadloze" adapter. Heb je de mogelijkheid om het direct met een kabel te testen? Of eventueel een speedtest te doen door een laptop aan te sluiten op de kabel die nu in de tv-ontvanger zit? Welk type draadloze adapter gebruik je? Hier vind je hulp met storingen in de draadloze set.
Beste,

De TV en de aansluiting is er trouwens al een hele tijd. Eerder niet deze problemen gehad.

Onze TV is aangesloten via een draadloze adapter in het stopcontact. De glasvezel komt in de meterkast binnen en daar is de experiabox aangesloten.

Beste Paul_ ik beantwoord je vragen in het privébericht.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Reinoud, welkom. Goed dat je hier het probleem meldt. Ik ben ook benieuwd naar de vraag die Henk stelt. Je ziet heel vaak dat het probleem in de bekabeling zit namelijk. Welk type tv-ontvanger heb je? Ik meet ook graag de lijn voor je door om hier het één en ander uit te sluiten. Reageer je op mijn privébericht?
Reputatie 7
Dag @reinoud1976, welkom op het forum!

Hoe heb jij je ontvanger(s) met de ExperiaBox verbonden, rechtstreeks, via een switch (of router wellicht) en/of via een DVS (powerline adapter) of wellicht op een nog andere manier?

Reageer