Beantwoord

Interactieve tv stottert bij terugkijken,na pauze en bij opnames

  • 19 januari 2019
  • 43 reacties
  • 422 keer bekeken

Goedenavond,

Wij hebben nu al tijdje last van dat onze opnames, nadat we live tv op pauze hebben gezet of dat we terugkijken dat het beeld stottert en het geluid doorloopt.

We hebben de itv kastjes al omgewisseld, al herstart, al de software opnieuw geladen zoals in een ander topic gemeld, router herstart. Maar niks mag baten.

Wat kunnen we nog doen?
Kastje is bedraad aangesloten.
icon

Beste antwoord door Lindabekkema 23 januari 2019, 18:53

Monteur vandaag langs geweest, storing speelde eerst niet, stresstest uitgevoerd, tweede tv aan gezet met opname terugkijken en toen was het er weer, modem was al vervangen, maar dat was niet de oplossing.
Toen het glasvezel kastje vernieuwd naar nieuwste model, daarna was het over!

Zit nu een opname terug te kijken, en het loopt gewoon weer goed!

Top en snel geregeld!
Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
Ook dat is een interessant gegeven.
Als dit fenomeen zich alleen 's avonds voordoet, dan duidt dit wellicht op een capaciteitsprobleem in het netwerk van KPN.

Die snelheid past overigens bij het 100/10Mbps abonnement.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Lindabekkema, Wat rot dat het probleem weer terug is. Begrijpelijk dat je een beetje boos bent en het wel gehad hebt. Ik wil nogmaals een monteur langs laten komen en zal erbij aangeven dat alles in huis al eens is gecontroleerd en benadrukken om eens te kijken of de oorzaak te vinden is in de centrale. Kun je en aantal momenten doorgeven deze en volgende week wanneer er een monteur kan langskomen?
Reputatie 7
Badge +19
Bij deze ingepland Linda, hopelijk vindt de monteur de oorzaak.
Reputatie 7
Badge +19
Linda, zojuist geprobeerd om je telefonisch te bereiken. Helaas niet gelukt. Werkt alles nu naar behoren na het bezoek van de monteur?
Reputatie 7
En hoe gaat dat stotteren?
Is dat dat het kijken een tijdje goed gaat en dan een kort hikje en weer een tijdje goed en weer een kort hikje enz. of betreft het echt een langere tijd achter elkaar stotteren?
Reputatie 7
Hmmm, ...
Hoe zijn de TV ontvangers op de Experia Box aangesloten?
- Rechtstreeks
- Via een switch
- Via een "draadloze" verbindingsset

Als via een switch, van welke merk en type?

Wat is de snelheid van jouw Internetverbinding?
Reputatie 7
Die speedtest heb je zo te zien via wifi gedaan.
Doe die ook eens via https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC.

Welk type TV ontvangers gebruik je eigenlijk?
Reputatie 7
En wat is dan tijdens dat stotteren het resultaat van een meting via https://kpn-itns.speedtestcustom.com vanaf een bekabeld aangesloten PC?
Reputatie 7
An sich prima waarden en niet direct een indicatie dat er een capaciteitsprobleem zou zijn.
Toch heeft het daar alle schijn aangezien het fenomeen zich met name 's avonds voordoet.
Kan je ook eens bij buren informeren of zij een soortgelijke ervaring hebben?
Reputatie 7
Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren en zich om dit topic zal bekommeren.
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb voor nu weer een afspraak met de monteur ingeland op woensdag 6-02 tussen 15.00 en 17.00 🙂 Hopelijk wordt dit keer het probleem wel gevonden in huis of in de centrale. Houd je ons in dit topic op de hoogte?
Reputatie 7
Badge +19
Wat jammer dat het nog niet is opgelost. Wel geruststellend dat het probleem in behandeling is bij mijn collega's. Ze zullen vast hun uiterste best doen om een oplossing te zoeken. Helaas nog even afwachten dus. Als ik nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +19
Hi Linda, welkom hier. Naar aanleiding van je bericht in het andere topic pak ik het hier verder op. Je hebt al van alles gedaan zie ik. Als ik het goed zie heb jij nu de Experiabox V8 en glasvezel thuis. Zou je willen proberen om het glasvezelkastje naar je Experiabox 10 seconden stroomloos te maken en daarna voor de zekerheid ook de Experiabox opnieuw opstarten?
Reputatie 7
Badge +19
Met glasvezel zou je dit probleem niet moeten hebben. Het gekke is dat ik je Experiabox vanaf hier niet kan benaderen. Zou je als laatste deze nog willen resetten met een tandenstoker? Resetknopje indrukken tot de box opnieuw gaat opstarten. Anders kom ik vrij snel uit op een monteur.
Reputatie 7
Badge +19
Bj deze gedaan!

Ik heb het al eens eerder gehoord dat jullie de modem niet konden bereiken...


Nog steeds dezelfde problemen? Anders ga ik een andere modem bestellen om het om te ruilen of een monteur voor je aansturen die alles even goed nakijkt, dit gezien het al een tijdje speelt en ook op een ander adres. .
Reputatie 7
Badge +19
Duidelijk. Dan bestel ik een monteur voor je. Zou het dinsdag of woensdag kunnen?Je kunt uit onderstaande slots kiezen:

08:00 - 10:00
10:00 - 12:00
12:00 - 14:00
14:00 - 16:00
15:00 - 17:00
17:00 - 19:00
Reputatie 7
Badge +19
Laat het ons weten 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Ow was jij dat πŸ™‚ ik was even aan het eten.
Maar we zijn nu weer aan het terugkijken vanaf de tvgids, nog geen stotter gehad!
Gaat dus top!


Dat was ik inderdaad, hehe. Fijn om te lezen. Laat me gerust weten of ik nog iets voor je kan doen.
Betreft een lange tijd achter elkaar stotteren. Helaas...
De ontvangers zijn allebei rechtstreeks bekabeld aan gesloten.

Heb beneden een switch van 3com gehad ooit van kpn, maar als ik die er tussenuit haal blijft het probleem.

Snelheid geen idee heb het pakket snel, met glasvezel.

We hadden dit probleem ook op ons vorige adres. Het is dus mee verhuist πŸ˜•. We zijn 3 maanden gelden verhuist in hetzelfde gebied/woonplaats/postcodegebied
Type switch 3 com 3cfsu05
5 poorts

En de snelheidtest.

Ga ik even regelen!

Maar nu lijkt terugkijken geen problemen meer te geven, ik kijk het nog even aan wat het vanmiddag/vanavond doet. Heb even hetzelfde programma als gisteravond getest voor de kids.

We gebruiken de arcadyan hmb2260

Je hoort van mij
Helaas, probleem is er weer bij terugkijken...😐 stottert weer, en dan loopt het beeld weer even door...en dan stottert het weer na een minuut.

Reageer