Beantwoord

interactieve tv te traag

  • 4 December 2020
  • 21 reacties
  • 1045 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag, sinds een paar weken reageren onze tv kastjes heel traag. Ik heb ze allebei opnieuw opgestart maar nog kun je tussen het zappen bij wijze koffie zetten. Hebben jullie nog meer tips?

icon

Beste antwoord door wjb 4 December 2020, 16:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7

Hebben jullie nog meer tips?

Dit topic (klik) volgen en hopen dat KPN haar belofte nakomt en volgende week een firmware update uitrolt die dit issue zal gaan verhelpen.

Reputatie 1

Ik wacht af, wij betalen genoeg om irritatievrij te kunnen zappen en te kunnen kijken 

Reputatie 7

wij betalen genoeg om irritatievrij te kunnen zappen en te kunnen kijken 

Daar geef ik je volkomen gelijk in.

Reputatie 7
Badge +20

@elefante1  Welke KPN IPTV ontvanger heb je?

Heb je ook de volledige reset gedaan?

Dus terug na fabrieksinstelllingen?

Zie hier. 

Reputatie 1

@joop2011 raak ik de instellingen niet kwijt?

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011 raak ik de instellingen niet kwijt?

 

Nee die raak je niet kwijt. Staan in de cloud, dus worden allemaal weer goed gezet.

 

Maar welke KPN IPTV ontvanger heb je? 

 

Reputatie 1

@joop2011 Het is de Arcadyan model HMB2260. Productiedatum 4-9-2013.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dit is op zich een goede decoder.

Heb je de harde reset (terug na fabrieksinstellingen) gedaan.

Meestal help dat het beste.

 

Hoe is hij aangesloten op de Experiabox?

Welke Experiabox heb je?

 

Reputatie 1

@joop2011 hij is bekabeld aangesloten. Heb de harde reset op beide apparaten gedaan, ben hem nog aan het uitproberen maar ben nog niet tevreden. het duurt mij nog te lang.

Reputatie 7
Badge +20

Ze zijn traag begrijp ik.

Dat probleem heeft KPN gevonden en ze zijn een update aan het uitrollen. 

Reputatie 7

...ze zijn een update aan het uitrollen. 

Die ondertussen ook al weer teruggedraaid is omdat daarmee tot twee keer toe de ITV back-end platgelegd werd.

Reputatie 1

Ik (en denk vele met mij)wordt hier moe van. Ik hoop dat kpn snel met een oplossing en compensatie komt en dan niet in de vorm van een gratis film

Reputatie 7
Badge +20

Ik (en denk vele met mij)wordt hier moe van. Ik hoop dat kpn snel met een oplossing en compensatie komt en dan niet in de vorm van een gratis film

 

Dat is het grootste nadeel van de moderne apparatuur.

Niet alleen KPN heeft hier last van.

Dit geld bijna voor alles wat je hebt, zelfs je mobiele telefoon.

Bij Windows 10 is verleden jaar ook een update teruggedraaid, wegens grote problemen. 

Bij Ziggo had ik destijds (10 jaar geleden) hele grote problemen met de Humax 5200C.  Na heel erg veel updates draaide die pas goed. 

En zo kan je een hele lange lijst maken met producten die van begin of na een update niet meer goed werkte. 

 

Ik ben het wel met je eens, dat een tegemoetkoming van KPN op zijn plaats is. 

 

Ik zie dat deze topic al 2 weken open staat, maar interactieve tv is nog steeds traag.

 

Is er al zicht op wanneer er een oplossing komt?

Reputatie 1

@FamHagen ik vraag het mij ook af. Heb al een tijdje niet gereageerd maar gisteren was een topdag. We hebben uit ergenis tegen 18.00 uur besloten om de tv maar uit te doen. Wat was die traag. Dus ik hoop dat er snel verbetering komt

Reputatie 7
Badge +17

Er wordt gewerkt aan een oplossing. Ik raad jullie aan om onderstaande topic te volgen:

In dit topic melden wij wanneer een nieuwe update beschikbaar komt om de problemen te verhelpen.

Reputatie 1

@Denise_ Dit staat in de topic 

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen.

Betekent dit dat de werking van mijn Arcadyan het hoogste Is wat ik kan verwachten? Want de uitrol hiervan Is klaar en ik heb nog problemen.  Denk niet dat dit de bedoeling is :confused:

Badge +19

De uitrol voor het oplossen van het huidige probleem met de ontvangers gebeurt dit jaar niet meer. Je hebt het nu over een eerdere update.

Reputatie 1

@Joep1965 Joep,  @Denise_refereert in haar reactie naar een topic, zij komt met de optie om daar naar te kijken.  Daar staat duidelijk in dat de Arcadyan klaar Is, staat zelfs met dikbedrukte letters. Als het over een eerdere updaten gaat moet ze daar niet naar refereren.  Maar goed ik sta open voor een decoder die het wel goed doet 

Reputatie 7
Badge +20

Ga in de gegeven link van de moderator na de laatste pagina (200 geloof ik) en daar kan je de voortgang zien. 

Ze hadden beter een nieuwe topic hiervoor kunnen maken, was duidelijker geweest. 

Reputatie 7
Badge +17

@Denise_ Dit staat in de topic 

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen.

Betekent dit dat de werking van mijn Arcadyan het hoogste Is wat ik kan verwachten? Want de uitrol hiervan Is klaar en ik heb nog problemen.  Denk niet dat dit de bedoeling is :confused:

Dit specifieke stukje heeft betrekking tot de uitrol van het nieuwe TV menu. Als je iets naar beneden scrollt zie je dat er na deze grote uitrol nog een aantal kleinere updates zijn uitgevoerd. Hier staat ook het volgende:

10/12: HTML release 4.111.212 > teruggedraaid 11/12! 

De update tegen de traagheid van de tv-ontvanger waar iedereen op zit te wachten zal dit jaar niet meer worden uitgerold. Nieuwe datum is nog niet bekend, maar het is zeker dat het in 2020 niet meer gaat gebeuren. Zodra we wel een datum hebben zullen we dat hier natuurlijk laten weten.

De update van 10 december had de traagheid moeten verhelpen, maar dat is helaas niet gelukt. De update is teruggedraaid omdat deze voor andere problemen zorgde. Er zal dit jaar geen nieuwe update meer komen, maar zodra we weten wanneer deze wel komt, dan zullen we dat in onderstaande topic vermelden.

Â