Beantwoord

Interactieve TV, Terugkijken niet meer mogelijk

  • 1 July 2020
  • 8 reacties
  • 187 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Sinds vandaag merken wij dat het terugkijken van programma’s (alle zenders) niet meer mogelijk is. Wij zien wij een groen icoon en er wordt geladen, maar hierna houd het op. 

Ik heb een vermoeden dat het komt door een DNS maar dit wil ik even uitsluiten. Want:

Mijn netwerk setup is de Experia V10A, hierop staat DHCP AAN, maar ik gebruik mijn eigen DNS. Deze DNS wordt gehost door mijn Raspberry Pi i.c.m. PiHole, de DNS die daarop geconfigureerd is, is Cloudfare DNS en een DNS van NordVPN. Voor al mijn netwerkclienten betekend dit dat we reclame vrij kunnen internetten en dit is ideaal. Ik hoef op de PC/Laptops/Tablets dan geen aparte DNS te configureren.

Is het mogelijk dat hierdoor interactieve TV niet werkt? Ik heb in de settings van PiHole gekeken en alle aanvragen van KPN worden goedgekeurd

 

 

icon

Beste antwoord door PascalVDH 6 July 2020, 09:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat zou kunnen. Dan moet je op de Experiabox de dns even terug zetten naar standaard. Dan weet je het snel genoeg.

Dat zou kunnen. Dan moet je op de Experiabox de dns even terug zetten naar standaard. Dan weet je het snel genoeg.

Dit zou dus inhouden dat je bij KPN altijd gebonden bent aan de eigen DNS van KPN en je niks kan wijzigen. Dat zou echt erg slecht zijn als dit de reden zou zijn. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @PascalVDH, welkom! Het advies van Nick is inderdaad een goeie. In dit topic wordt e.e.a. uitgelegd over de Cloudflare DNS. Totaal ander probleem, maar het antwoord komt wel een beetje op hetzelfde neer!

Beste @PascalVDH, welkom! Het advies van Nick is inderdaad een goeie. In dit topic wordt e.e.a. uitgelegd over de Cloudflare DNS. Totaal ander probleem, maar het antwoord komt wel een beetje op hetzelfde neer!

Goedemorgen Marcia, 

Ik heb afgelopen weekend een beetje zitten “klieren”  met mijn setup. Het is voor mij noodzakelijk om enkele functionaliteiten van PiHole te hebben binnen mijn netwerk, maar ook om de boel zo eenvoudig als mogelijk te houden. Ik heb nu alles voor elkaar i.c.m. PiHole en om heel eerlijk te zijn weet ik nog steeds niet wat het issue was. Ik heb nu de DNS van mijn Raspi als DNS bij het modem staan, zelfs de DHCP server is van de Raspi en alles werkt als een zonnetje. Enige verschil is de Cloudfare DNS, ik heb nu een GoogleDNS staan en een Quad9 DNS met DNSSEC. 

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt pihole niet als dhcp server laten functioneren, want je kunt de dhcp van de v10a niet uit zetten voor zover ik weet. En 2 dhcp servers in 1 netwerk geeft problemen. 

Je kunt pihole niet als dhcp server laten functioneren, want je kunt de dhcp van de v10a niet uit zetten voor zover ik weet. En 2 dhcp servers in 1 netwerk geeft problemen. 

 

Er staat onder LAN_DHCP de optie om DHCP uit te schakelen, dat heb ik gewoon gedaan en lijkt te functioneren.  Zelfs de TVBox (Wij hebben zo een bizar klein formaat kast) lijkt keurig een IP te krijgen en te functioneren. Ik zal eens kijken om DHCP weer te laten regelen door de Experia te regelen.

Je kunt pihole niet als dhcp server laten functioneren, want je kunt de dhcp van de v10a niet uit zetten voor zover ik weet. En 2 dhcp servers in 1 netwerk geeft problemen. 

 

Er staat onder LAN_DHCP de optie om DHCP uit te schakelen, dat heb ik gewoon gedaan en lijkt te functioneren.  Zelfs de TVBox (Wij hebben zo een bizar klein formaat kast) lijkt keurig een IP te krijgen en te functioneren. Ik zal eens kijken om DHCP weer te laten regelen door de Experia te regelen.

Net getest, ik zie geen noemenswaardig verschil, dus DHCP is door Experia nu geregeld. 

 

Reputatie 7

Dat klinkt goed @PascalVDH, door het "klieren” (zoals je het zelf noemde) is het toch gelukt begrijp ik :slight_smile: Dat is fijn, je kunt nu ook weer terugkijken en de PiHole doet ook alles nog wat je die wilt laten doen?