Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Vraag

Interactieve tv via mesh router (TPLink Deco M5) ipv via netwerk kabel?

• Deelnemer
  • 4 reacties
Beste allemaal,
Mijn schoonouders willen van digitenne af en willen interactieve tv, geen probleem opzich, alleen willen en kunnen ze geen kabel trekken tussen de experiabox en de settop box, dus ik dacht om de TPLink Deco M5 te gebruiken.
Kan dit? Of ziet de experiabox dit alleen als internet en geeft hij dan geen tv signaal door?
Hoor graag wat de mogelijkheden zijn.

8 Reacties

Reputatie 6
Dat gaat niet werken.
Het allerbeste blijft het trekken van een kabel, maar als dat dan echt niet kan/gewenst is, dan is een "draadloze" verbindingsset het alternatief.
Reputatie 6
Badge +26
wjb schreef:

Dat gaat niet werken.
Het allerbeste blijft het trekken van een kabel, maar als dat dan echt niet kan/gewenst is, dan is een "draadloze" verbindingsset het alternatief.

Waarom zou dit niet kunnen? Als die TP Link Decos in AP mode staan zijn ze in feite een soort straalverbinding met accesspoint. De vraag is alleen even hoe die Deco's met IGMP om gaan.
Ja precies wat Robin zegt...ze fungeren dan ipv de kabel...eigenlijk precies hetzelfde als de draadloze verbindingsset
Reputatie 6
Op de V8 en V9 worden de IGMP TV streams weggehouden van de wifi. Ik verwacht eigenlijk dat in één van de komende firmware updates dit ook zal gaan gelden voor de V10.
Op de V10 heb ik in de een TV ontvanger via wifi aangesloten m.b.v. een Netgear WNCE2001 en dat werkt inderdaad.
Het zorgt echter ook voor een aanzienlijke belasting van de wifi en als de verbinding even wat minder is, heb je haperingen te pakken.

Netgear WNCE2001:

Even als aanvulling, ik heb de powerline adapters reeds uitgeprobeerd maar stopcontacten zitten niet op dezelfde stop...
Weer een aanvulling, ik wil de deco per kabel aansluiten oo de experia box ennde ander deco per kabel aan de settop box...daartussen gebruik ik de deco wifi...dus niet de wifi van de experia!
Reputatie 6
In principe zou dat moeten werken, maar het prijskaartje vind ik persoonlijk wel enorm en ik denk ook dat succes niet vanzelfsprekend is.
Is er niet een electriciteitsbuis waar op dit moment een telefoonsnoer doorheen loopt. Zo ja, vervang die dan door een netwerkkabel. Succes verzekerd.
2 van de 3 decos heb ik over na onze eigen verhuizing, vandaar dat ik mn schoonouders wil helpen.
Woning is van rond de 1980, hebben niet overal randaarde en meterkast is om te huilen...een kabel trekken zou verschrikkelijk veel moeite kosten en is op dit moment geen optie.
In mijn ogen is de draadloze verbindingsset hetzelfde als de deco, alleen gaat de ene over het stroomnet en de andere over wifi.

Reageer