Beantwoord

Interactieve TV zappen erg traag

  • 14 July 2019
  • 11 reacties
  • 1916 keer bekeken

Hoi,

Sinds ongeveer 1,5 week gaat het wisselen van zender ontzettend traag. Dit duurt minimaal 15 sec met zwart beeld met haperend geluid. We hebben al van alles geprobeerd maar niks schijnt te helpen.
We hebben onze Motorola ontvanger vervangen voor een arris ontvanger, nieuwe software geinstaleerd, terug gezet naar fabrieksinstellingen (en opnieuw de nieuwe software geinstalleerd), de experia box gerest en naar fabrieksinstellingen terug gezet. Maar tot op heden nog steeds geen enkele verbetering.

Heeft iemand hier een oplossing voor, want dit is niet meer te doen?

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Annette Gerrits
icon

Beste antwoord door Jatrumeerlo 2 August 2019, 23:27

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Jatrumeerlo Dat vind ik erg bijzonder om te lezen: een nieuwe ontvanger zou vanzelfsprekend beter moeten werken. Je hebt in mijn optiek ook al het meeste gedaan dat je kunt doen om de ontvanger goed te laten werken. Laten we verder kijken: is dit de enige ontvanger in huis, of heb je er nog één staan? Zo ja, ervaar je daar dan dezelfde problemen mee? En wat gebeurt er als je ze omwisselt? Hoe heb je de betreffende ontvanger trouwens aangesloten? Is dat rechtstreeks met een kabel, of maak je gebruik van een Draadloze Verbindingsset?

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Hoi Bart,

De problemen begonnen initeel met de motorola ontvanger, dit is de enige andere ontvanger die we thuis hebben en deze levert dus geen verschil op. De ontvanger is aangesloten via een draadloze verbindings set.

Ik heb de gegevens in het profiel aangevuld.

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +20
Ok, dank je wel. Ik wil twee dingen met je checken. Wat gebeurt er als je de Draadloze Verbindingsset er tussenuit haalt en de ontvanger rechtstreeks en bekabeld aansluit op de Experia Box? Wat ook wil weten: staan er dingen als LED-lampen, spaarlampen of dat soort zaken vlakbij de tv-ontvanger? Dat kan een storingsbron zijn. Of wellicht staat de ontvanger in een kastje met een glazen deurtje ervoor?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Jatrumeerlo Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd in dit topic. Ik hoop dat dit is omdat het probleem inmiddels is verholpen. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen dan lees ik het graag.
Hoi Bart,

Ivm vakantie heeft het iets langer geduurd voor ik kon testen. Met de kabel direct aan de experia box is hij helaas nog steeds net zo traag als met de draadloze verbindings set. De ontvanger staat in een open kastje dus zonder (glazen) deurtjes. Ook staan er geen spaar of LED lampen in de buurt (ook geen tussen de verbindings set en de experia box)

Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Annette
Reputatie 7
Badge +20
Dag Annette, wat bijzonder. Ik durf je dan oprecht niet te zeggen wat er dan mis is, omdat in de basis allemaal goed lijkt. Je zit op glasvezel, zie ik, en je verbinding zal verder dik in orde zijn. Of heb je ook haperingen in je internetverbinding opgemerkt? Check ook even, heel flauw maar wel noodzakelijk, of de kabels verder overal goed in zitten. Als dat allemaal werkt kijken we verder, uiteraard.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Jatrumeerlo Is het nog gelukt om het één en ander na te lopen? Het enige dat ik me daarnaast nog kan bedenken is dat ik je een andere afstandsbediening opstuur. Zou je ook een willen checken of het beter gaat als je de batterijen in de afstandsbediening vervangt?
Hi Bart,

We hebben alles nog een keer nagelopen en alle kabels zitten goed. We hebben ook de baterijen van de afstandsbediening en de afstandsbedining zelf vervangen voor een nieuwe die we nog hadden liggen. We hebben ook getest of het probleem niet in de televisie zelf zat door met een andere tv tetesten, maar ook daar hebben we het zelfde probleem!

We hebben verder geen omderbrekingen in het internet opgemerkt.

Groetjes Annette
Reputatie 7
Badge +20
Het wordt nu wel een echt bijzondere puzzel, @Jatrumeerlo , maar we geven niet op.

Voor de zekerheid: wil je een bekabelde speedtest doen, zodat we zeker weten dat je verbinding ok is? Ik verwacht daar geen bijzonderheden, omdat je op glasvezel zit, maar dan hebben we dat ook gecheckt. Verder: wil je eens proberen om de ontvanger en de tv wat verder uit elkaar te zetten? Soms stoort het onderling wel eens. En, ik heb het al min of meer gevraagd, is er de laatste tijd iets veranderd qua apparatuur thuis?
Hoi Bart, om de een of andere mysterieuze reden is het probleem sinds gister opgelost! Hij zapt nu weer als vanouds, zonder dat we er iets aan gedaan hebben. Misschien dat KPN toch ergens iets geupdate heeft achter de schermen of zo?

Voor nu is het probleem dus verholpen zonder de oorzaak te hebben gevonden. Mocht het probleem weer terug keren dan hoor je weer van mij!

Heel erg bedankt voor alle mogelijke oplossingen die je hebt aangedragen, wie weet komen ze ooit een keer weer van pas :)

Met vriendelijke groet,
Annette
Reputatie 7
Badge +20
Dag @Jatrumeerlo Dat is heel mooi nieuws om te lezen. Ik heb niet het idee dat er iets veranderd is op de achtergrond en waar het wel aanligt durf ik je zo niet te zeggen. Laat het weten als je nog eens ergens tegen aanloopt!

Reageer