Beantwoord

Interactieve TV zappen naar kanaal blijft hangen

• 19 oktober 2018
  • 13 reacties
  • 316 keer bekeken

Badge
Bij het kiezen van een nieuwe zender blijft de adapter van onze interactieve tv "hangen". Dwz bij het kiezen van bijvoorbeeld zender 3, blijft hij het nummer 3 herhalen, 33, 333, 3333. Als je een zender verder wilt blijft hij "doorbladeren".
Het ligt niet aan de afstandsbediening, want deze hebben we al gewisseld.
Wat nu te doen?
Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door PeterG 20 oktober 2018, 13:19

In het bericht net voor jouw, @huistijger: Arris 😉

Tienie:
Zet de tv-ontvanger even 1 minuut (of langer) uit met de schakelaar aan de achterzijde.
Helpt dat niet dan ook een softwarereset.
Menu > instellingen (ok-knop) > 2 x op gele knop drukken: beide opties op ja selecteren > inst. bewaren selecteren en op ok-knop drukken. Proces duurt ca. 7 minuten.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Het ligt niet aan de afstandsbediening, want deze hebben we al gewisseld.Het lampje op de afst.bed. gaat dus direct uit als je de cijfertoets los laat (?) neem ik aan.

Welke ontvanger heb je? Motorola, Arris, Arcadyan?
Badge
Arris
Het ligt niet aan de afstandsbediening.....heb er meerdere op uitgeprobeerd, zelfde probleem..
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @Tienie
Lastig is dat voor je.
Helaas antwoord je niet op de belangrijke vraag van PeterG welke TV-ontvanger je hebt.
(dat kastje wat jij "adapter van onze interactieve tv"noemt)
Meestal staat het aan de onderkant, maar vaak staat er ook wel een nummer boven op b.v. 2260 of zoiets.
Wil je dat nog even vermelden?
Reputatie 7
In het bericht net voor jouw, @huistijger: Arris 😉

Tienie:
Zet de tv-ontvanger even 1 minuut (of langer) uit met de schakelaar aan de achterzijde.
Helpt dat niet dan ook een softwarereset.
Menu > instellingen (ok-knop) > 2 x op gele knop drukken: beide opties op ja selecteren > inst. bewaren selecteren en op ok-knop drukken. Proces duurt ca. 7 minuten.
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Tienie, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat het cijfer steeds blijft hangen, en je hierdoor heel veel moeite moet doen om op het juiste kanaal te komen! Dat is uiteraard niet de bedoeling! Ik zie dat er al wat tips zijn gegevens, ik ben voornamelijk benieuwd of het euvel is opgelost na het uitschakelen van de tv-ontvanger of dat er een reset aan te pas is gekomen. En dan natuurlijk ook, of die reset heeft geholpen.

Ik hoor dus graag of we je hier nog verder mee kunnen helpen!
Badge
Goedemorgen Tienie, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat lastig dat het cijfer steeds blijft hangen, en je hierdoor heel veel moeite moet doen om op het juiste kanaal te komen! Dat is uiteraard niet de bedoeling! Ik zie dat er al wat tips zijn gegevens, ik ben voornamelijk benieuwd of het euvel is opgelost na het uitschakelen van de tv-ontvanger of dat er een reset aan te pas is gekomen. En dan natuurlijk ook, of die reset heeft geholpen.

Ik hoor dus graag of we je hier nog verder mee kunnen helpen!

Ik heb dit alles al meerdere malen geprobeerd....helaas blijft het hetzelfde.....
Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen Tienie, helaas! Dan gaan we verder kijken. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met postcode + huisnummer, naam en klantnummer? Dan ga ik het een en ander in het systeem controleren en kijken of de tv-ontvanger of misschien de afstandsbediening wel aan vervanging toe is.
Badge
Ik heb mijn gegevens aangevuld!
Bedankt voor de hulp!!
Reputatie 7
Badge +20
Dankjewel voor je snelle reactie! Ik zie allereerst dat je 2 tv-ontvangers hebt. Zou je de afstandsbediening eens kunnen ruilen, met die van de andere tv-ontvanger? Om te kijken of deze wisseltruc ervoor zorgt dat beide goed werken, het probleem mee verhuist naar de andere ontvanger (dus aan de afstandsbediening ligt) óf het probleem op locatie blijft (en het dus aan de tv-ontvanger ligt).
Badge
Hallo Suzanne,

Had ik al eerder geprobeerd, heeft geen zin.
Het ligt denk ik echt aan de ontvanger....
Badge
Het gaat trouwens om Motorola vip1853.
Niet de Arris....
Reputatie 7
Het gaat trouwens om Motorola vip1853.
Niet de Arris....
Holy moly, dazz een oudje.
Die kun je omruilen via Apparatuur wisselen.
Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond Tienie, oke bedankt voor je terugkoppeling!

Peter heeft je al de juiste link gegeven om de tv-ontvanger om te ruilen. Dat lijkt me in dit geval de juiste volgende stap! Wanneer de tv-ontvanger (motorola) is vervangen door een nieuwere variant, hoor ik graag of dit het probleem heeft opgelost! Zo niet, dan gaan we alsnog verder kijken. Wil je me op de hoogte houden? 😉

Reageer