Beantwoord

Interactieve TV, zender niet beschikbaar.

• 10 oktober 2018
  • 5 reacties
  • 128 keer bekeken

De laatste weken krijgen we de mededeling in beeld dat de zender niet beschikbaar is. Ontvanger is bekabeld aangesloten op de experiabox en er zijn geen storingen in de buurt.
Heen en weer zappen helpt soms even, soms blijven beeld en geluid haperen, soms komt er geen nieuw beeld. Zowel experiabox als ontvanger gereset (stekkers er uit, minuutjes wachten, eerst de experiabox en dan de ontvanger weer aan). ook al de software van de ontvanger vernieuwd, via menu. Het probleem blijft terugkomen.
icon

Beste antwoord door Lfransh 15 oktober 2018, 12:27

Beste Marina,
Ik heb afgezien van het inkorten van de kabel, omdat ik geen tang heb om een nieuwe connector te monteren. Wat ik gedaan heb is de kabel als het ware doorgeschoven en het laatste deel, waar ik een knik vernoed, rond gelegd, en vast gezet, zodat het punt met de knik niet meer beweegt.
Dit lijkt tot nu toe geholpen te hebben. Als de problemen toch terugkomen, dan is er een andere oorzaak en laat ik weer van me horen.
Groet en dank voor de tip; van de kabel.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedenavond Lfransh, Vervelend probleem. Heb je de kabel al eens gecontroleerd aan beide kanten van de ethernetkabel of deze goed aangesloten en onbeschadigd is? Ik zou je een nieuwe kabel kunnen sturen om het te testen. Ook ben ik benieuwd welke versie tv-ontvanger je in gebruik hebt en welk modem. Zou je dit kunnen toelichten? Zou je daarnaast ook jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw Forum profiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf)
Beste Marina,
Dank voor je reactie.
De ethernetkabel die ik gebruik is wat langer dan de standaardkabel die bij de installatieset was. Het kan zijn dat er een knik in gekomen is gedurende het gebruik. Als dat zo is ga ik de kabel korter maken of vervangen en is het probleem hopelijk verholpen. De mededeling over het niet beschikbaar zijn van zenders kwam heel onregelmatig; de ene avond geen enkel probleem, de volgende avond bij zowel live kijken als bij programma gemist.
De ontvanger die ik gebruik is de Arris VIP 2952 V2, , de Experiabox is de ZTE V10 H369A.
Ik zal in mijn profiel mijn gegevens aanvullen.
Mocht het nodig zijn dan laat ik weer iets van me horen.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Lfransh, Ik ben benieuwd of het korter maken of het vervangen van de kabel het probleem verhelpt 🙂 Mocht dit niet het geval zijn, zoek je dan weer contact? Dan kijken we uiteraard een andere oplossing.
Beste Marina,
Ik heb afgezien van het inkorten van de kabel, omdat ik geen tang heb om een nieuwe connector te monteren. Wat ik gedaan heb is de kabel als het ware doorgeschoven en het laatste deel, waar ik een knik vernoed, rond gelegd, en vast gezet, zodat het punt met de knik niet meer beweegt.
Dit lijkt tot nu toe geholpen te hebben. Als de problemen toch terugkomen, dan is er een andere oorzaak en laat ik weer van me horen.
Groet en dank voor de tip; van de kabel.
Reputatie 7
Badge +19
Wat fijn dat het geholpen heeft 😃 Hopelijk is het niet nodig, maar we kijken als het probleem toch terugkomt naar een andere oplossing. Ik wens je een fijne dag Lfransh. 🙂

Reageer