Beantwoord

interactieveTV en Itvonline werken niet (goed)

• 25 augustus 2018
  • 9 reacties
  • 212 keer bekeken

De zomer is TV-kijken op een MacBookPro beperkt tot slechts drie zenders. NPO 1, 2 en 3. De commerciële zenders zoals RTL4 zijn niet te ontvangen.
Ik heb dit al meerdere malen bij KNP gemeld. Maar er gebeurd helemaal niets.
Schandalig.😡
Maar ik mag wel elke maand het volledige abonnementsgeld betalen.
KPN biedt niet wat het beloofd en daarom vind ik dat ik recht heb op compensatie.
Want in de zomer wil je niet alleen in je huiskamer tv kunnen kijken, maar ook op je terras of balkon.
Vandaar, mijn dat ik vraag om compensatie.
icon

Beste antwoord door Vikash 31 augustus 2018, 22:38

Goedenavond @pcduck, Bart is de aankomende dagen op vakantie. Ik zal je hierin verder helpen. Wat vervelend dat je door een slechte wifi verbinding geen gebruik kan maken van iTV online op de MacbookPro. Zoals huistijger al aangeeft is het niet mogelijk om hiervoor een compensatie te krijgen. Natuurlijk ga ik je wel verder helpen op een zo goed mogelijke wifi verbinding te krijgen.

Volgens mijn systeem is er een online vragenlijst per email naar jou verstuurt. KPN heeft jou geselecteerd voor de actie "Doe het Zelf WiFi verbetering" Indien je deze mail niet hebt ontvangen of de link niet meer werkt kan je met het linkje dat ik in een privébericht naar je verstuurt heb alsnog mee doen met deze actie . Als je deze vragen lijst invult zal er een gepaste oplossing geboden worden. ILaat je ons weten of je hiermee geholpen bent?😉
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Dag Pcduck. Ik vind het in de eerste plaats erg jammer voor je dat je niet alle zenders lijkt te kunnen zien, via je MacBook. Ik vind het in de tweede plaats ook wat vreemd. Als er iets met een verbinding niet zou kloppen dan zou je helemaal niets zien. Laten we de situatie even bij langs lopen.

Kun je de volgende vragen beantwoorden?
Hoe kijk je precies tv via je Macbook, is dat via een draadloze verbindingsset of via Wi-Fi?
Welke browser gebruik je? Wij raden Chrome aan.
Gebruik je de app, of kijk je via de site: interactievetv.nl of itvonline.nl?
Dag Bart,

Ik zag nu pas je mail in mijn KPN mailbox. Daarom ook nu pas mijn reactie.
1. Ik kijk op mijn MacbookPro altijd via Wi-Fi TV.
2. Ik gebruik doorgaans Safari als browser. Maar heb ook Chrome op de MacBookPro geïnstalleerd en geprobeerd om TV te kijken.
3. De vraag over de App begrijp ik niet. Want u moet weten dat er voor een MacBookPro (dus ook niet voor een iMac) geen app bestaat. Dus kan ik alleen maar via een van de door u genoemde websites kijken.

Ik bezit ook een iPhone (SE). Daarop heb ik de app KPN iTV geïnstalleerd en daarmee zijn de commerciële zenders wel te bekijken. Ik weet dat het zo ook werkt op een iPad.
Alleen op de Mac en MacBookPro werkte het niet. Er is geen app en via de websites interactievetv.nl of itvonline.nl zijn de commerciële zenders niet te bekijken.
Althans tot gisteren niet.

Maar vanaf vandaag lukt het via Chrome wel.

Nu Safari nog.

Mvg John
Reputatie 7
Badge +18
Hallo @pcduck
Dat kan kloppen, sinds gisteren is de nieuwe ITV-site in de lucht gegaan.
Deze werkt (nog) niet op Safari
Hier wordt hard aan gewerkt.
Dus zolang even Chrome gebruiken.

En Bart was even in de war met IOS en macOS
Inderdaad voor macOS is er geen app.
? bedankt voor de reacties.

Maar nu mijn vraag over de compensatie.
Daar heb ik nog geen reactie op gehad!☹
Reputatie 7
Badge +18
Daar ga ik niet over pcduck, maar ik denk niet dat je kans maakt.
TV kijken wordt ondersteund via de TV-ontvanger, via wifi niet, dat is een gratis extra-tje, dus je kunt geen compensatie krijgen voor iets waar je niet voor betaald.
Maar nogmaals dat maak ik niet uit, misschien is webcare wat schappelijker dan ik ben. 🐱
Bedankt dat je de moeite neemt om te reageren.
Inhoudelijk vind ik je reactie zwak.
Kasje-muurverhaal.
Niet echt klantvriendelijk. ?
En, ik heb een alles-in-een-abonnement.
Dus, ik betaal voor alles. Ook voor de WiFi.
In deze wereld is niets gratis. ?

Tja, als KPN klantgericht en klantvriendelijk was zou webcare mij hierover actief over benaderen.
Maar van die kant is het oorverdovend stil. ?

Mvg John
Reputatie 7
Badge +18
Webcare gaat ook zeker reageren hoor..
Maar ik ben ook maar gewoon klant net als jij.
Dus wat ik zeg geeft de Lommert ook geen geld op. 🐱
Wacht maar even rustig af, ze reageren binnenkort heus wel.
Ow. Dat jij ook alleen klant bent wist ik niet.
Dan helemaal bedankt voor de moeite.

Mvg John
Reputatie 7
Badge +16
Goedenavond @pcduck, Bart is de aankomende dagen op vakantie. Ik zal je hierin verder helpen. Wat vervelend dat je door een slechte wifi verbinding geen gebruik kan maken van iTV online op de MacbookPro. Zoals huistijger al aangeeft is het niet mogelijk om hiervoor een compensatie te krijgen. Natuurlijk ga ik je wel verder helpen op een zo goed mogelijke wifi verbinding te krijgen.

Volgens mijn systeem is er een online vragenlijst per email naar jou verstuurt. KPN heeft jou geselecteerd voor de actie "Doe het Zelf WiFi verbetering" Indien je deze mail niet hebt ontvangen of de link niet meer werkt kan je met het linkje dat ik in een privébericht naar je verstuurt heb alsnog mee doen met deze actie . Als je deze vragen lijst invult zal er een gepaste oplossing geboden worden. ILaat je ons weten of je hiermee geholpen bent?😉

Reageer