Vraag

interactievetv.nl en thuisnetwerk

• 6 maart 2017
  • 7 reacties
  • 253 keer bekeken

zoals anderen ook al wel eens hebben gemeld, heb ik ook op alle PC's in huis last van het fenomeen:
Er is geen verbinding met uw thuisnetwerk. U kunt dit programma alleen opnemen
Daarbij is dan een kort grafisch filmpje te zien met een heel irritante soundtrack.

Op Tablets en Phones werkt het allemaal prima, maar op Win10 laptops en pc's dus niet.
Ik zou verwachten dat indien het op de handhelds wel werkt er eigenlijk geen 'fout' in het netwerk zou kunnen zitten en dat het administratief ook zou moeten kloppen.
Kan iemand dit eens checken

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Waarschijnlijk is er een administratieve fout, waardoor je iTV abbonement niet aan je thuis adres is gekoppeld. Een KPN moderator kan dit herstellen 🙂
Reputatie 7
Badge +24
Hey @RGWbxm, welkom. Goed dat je het meldt. Dit klinkt inderdaad als een administratief probleem. De technische dienst moet dit kunnen oplossen. Daar heb ik wel wat extra gegevens voor nodig. Reageer je op mijn privébericht? Dan ga ik aan de slag.
OK Paul, bedankt alvast (PM gestuurd)
betekend dus dat de mobile devices op een andere manier connecten dan de laptop/desktops. Apart dat KPN dat zo doet. Lijken me toch dezelfde streams.
thnx anyway
Reputatie 7
Badge +24
Klopt, dat werkt wel wat anders omdat de mobile devices ook "onderweg" kunnen streamen. De exacte techniek erachter weet ik ook niet eerlijk gezegd. Ik heb de technische dienst aangestuurd. Doorgaans wordt dit snel opgelost. 🙂
contact gehad met Backoffice.
Zij gaven aan dat aangezien het op de handhelds wel werkte het toch aan mijn win10 installaties moest liggen.
Wat dat betreft even terug bij af.
Ik zal als ik tijd heb toch eens een kale installatie maken, als het dan niet werkt dan meld ik me wel weer.
Beste,
ik weet niet precies wat het probleem is, dat zal aan mij liggen haha. Maar ik had ook een probleem met het tv kijken via interactievetv.nl zowel op mn macbook als windows. Het probleem was dat de browser het "script" niet wou laden. Er kwam de adresbalk, helemaal rechts een schild icoontje te staan. Daar heb ik op geklikt en toegang gegeven voor het script en ik kon opeens wel via internet tv kijken.

Groeten Ivo
Reputatie 7
contact gehad met Backoffice.
Zij gaven aan dat aangezien het op de handhelds wel werkte het toch aan mijn win10 installaties moest liggen.
Wat dat betreft even terug bij af.
Ik zal als ik tijd heb toch eens een kale installatie maken, als het dan niet werkt dan meld ik me wel weer.
Als het geen administratief probleem is kan het ook nog te maken hebben met netwerkinstellingen. Controleer in het netwerkcentrum (Network and Sharing Center) of je Wi-FI-/ethernetadapter geconfigureerd is als particulier netwerk (private network) en vooral niet als openbaar netwerk (public network). Als je netwerk openbaar is werken zowel de iTVOnline app voor Windows 8/10, als de website niet, is mijn ervaring.

Reageer