Beantwoord

Interactievetv.nl loopt steeds vast

  • 6 May 2019
  • 7 reacties
  • 268 keer bekeken

Aangezien het tv-signaal het niet meer doet, ben ik aangewezen op interactievetv.nl. Het probleem is dat die steeds vastloopt. Soms doet 'ie het een half uurtje, maar dan moet die steeds opnieuw opgestart worden, om er na paar seconden weer uit te vallen.

De app heb ik al een paar jaar op m'n iPad staan, maar die heeft het nog nooit goed gedaan.

Is dit normaal of zou die het gewoon goed moeten doen?
icon

Beste antwoord door MarcRs 12 May 2019, 13:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Hallo @MarcRs welkom.

Om maar met de deur in huis te vallen: dat is niet normaal en zou gewoon vlekkeloos moeten werken.

Welke ontvanger heb je? Het type staat er wel ergens op. Misschien heb je oude die even omgeruild moet worden.

Omdat je de app al een paar jaar op de ipad heb staan raad ik je aan deze even te deïnstalleren en vervolgens opnieuw te installeren. Wellicht dat je nog met een oude versie werkt die niet meer wordt bijgewerkt.
Reputatie 7
Badge +25
Hi @MarcRs, welkom hier. Ik ben het met @Giant2000 eens. Wat is er met het "tv-signaal" aan de hand? Kan ik daarin iets betekenen?

https://www.interactievetv.nl/ zou wel gewoon moeten werken. Welk browser + versie gebruik je? Krijg je ook een foutmelding te zien of iets dergelijks? Zou je eens een speedtest willen doen zodra je dat ervaart?

De huidige iTV app is net een jaar oud, dus als die iTV app er al jaren op staat, heb je waarschijnlijk nog de oude versie. Je kan dan inderdaad het beste de nieuwe downloaden. Er moet wel op z'n minst iOS 10 op die iPad staan trouwens.
Giant en Paul, dank voor jullie antwoord.

Vorige week heeft KPN nieuwe kabels toegezegd, waarschijnlijk is het internetsignaal van de aansluiting naar het modem te zwak, waardoor het tv-signaal niet binnenkomt. Op mijn tv-scherm zie ik "zender niet beschikbaar". Bovendien is het internet langzaam, al kan ik daar nog mee leven.

Ik dacht even vooruit te kunnen met de KPN-itv-app en www.interactievetv.nl. Mijn iPad draait op iOS 12.2 en mijn macbook draait op MacOS High Sierra, met Safari 12.0 als internetbrowser. Maar beide lopen na een kort moment vast. Aan mijn apparatuur kan het niet liggen.

Net nog gebeld met KPN over het langzame internet. De medewerker gaf aan dat mijn internet heel langzaam is, daarvoor komt iemand langs. En over paar weken komt iemand die bij zo'n internetkast in de buurt iets instelt o.i.d. De speedtest geeft aan dat ik een downloadsnelheid heb van 1,2 en een uploadsnelheid van 0,5. Ik heb er geen verstand van, maar het lijkt me niet goed.

Ik wacht dat even af, wellicht dat de nieuwe kabels helpen alles weer fixen. En zeker als de monteur over paar weken komt. 👍🏽👍🏿👍
Reputatie 7
Badge +16
Dat is inderdaad wel heel erg weinig.
Reputatie 7
Badge +25
Giant en Paul, dank voor jullie antwoord.

Vorige week heeft KPN nieuwe kabels toegezegd, waarschijnlijk is het internetsignaal van de aansluiting naar het modem te zwak, waardoor het tv-signaal niet binnenkomt. Op mijn tv-scherm zie ik "zender niet beschikbaar". Bovendien is het internet langzaam, al kan ik daar nog mee leven.

Ik dacht even vooruit te kunnen met de KPN-itv-app en www.interactievetv.nl. Mijn iPad draait op iOS 12.2 en mijn macbook draait op MacOS High Sierra, met Safari 12.0 als internetbrowser. Maar beide lopen na een kort moment vast. Aan mijn apparatuur kan het niet liggen.

Net nog gebeld met KPN over het langzame internet. De medewerker gaf aan dat mijn internet heel langzaam is, daarvoor komt iemand langs. En over paar weken komt iemand die bij zo'n internetkast in de buurt iets instelt o.i.d. De speedtest geeft aan dat ik een downloadsnelheid heb van 1,2 en een uploadsnelheid van 0,5. Ik heb er geen verstand van, maar het lijkt me niet goed.

Ik wacht dat even af, wellicht dat de nieuwe kabels helpen alles weer fixen. En zeker als de monteur over paar weken komt. 👍🏽👍🏿👍

Oké, dus als ik het goed begrijp loopt alles, en zijn de oplospartijen aangestuurd. Dat is belangrijk natuurlijk.

Het ligt sowieso niet aan je apparatuur. Als jij 1,2 Mb/s haalt dan is dat de oorzaak voor het niet kunnen kijken van iTV Online. Het is gewoonweg te weinig...

Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat het vooral weten.
Ik heb inmiddels nieuwe kabels ontvangen en een monteur heeft iets in zo'n wijkcentrale opnieuw ingesteld. Daar lag het dus aan. Dan is het logisch dat niets het meer deed.

Tv doet het weer, de tv-app/interactievetv.nl ook (hoewel nog niet optimaal), en het internet is sneller. Netjes opgelost 💪🏽.

Over een paar weken komt een monteur langs weer iets aanpassen in zo'n wijkcentrale. Dan wordt het internet helemaal pijlsnel.

Dank voor de hulp en feedback.
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb inmiddels nieuwe kabels ontvangen en een monteur heeft iets in zo'n wijkcentrale opnieuw ingesteld. Daar lag het dus aan. Dan is het logisch dat niets het meer deed.

Tv doet het weer, de tv-app/interactievetv.nl ook (hoewel nog niet optimaal), en het internet is sneller. Netjes opgelost 💪🏽.

Over een paar weken komt een monteur langs weer iets aanpassen in zo'n wijkcentrale. Dan wordt het internet helemaal pijlsnel.

Dank voor de hulp en feedback.

Top, dank voor het laten weten!