Beantwoord

interactievetv.nl werkt niet, refresh om de 20 sec noodzakelijk

• 25 juni 2018
  • 8 reacties
  • 412 keer bekeken

Bij ons hetzelfde, maar al een tijdje, lijkt erop dat het steeds erger wordt. Wij kijken vooral online via .interactievetv.nl, of via een app op android tablet of ipad..
Hij blijft bufferen. zelfs op mijn laptop (i7) die via ethernet kabel is aangesloten werkt het niet.
Wij hebben ook een glasvezel aansluiting. Als het zo blijft ga ik maar eens rond kijken naar een andere aanbieder op het glas.
icon

Beste antwoord door Erik_ 5 juli 2018, 13:44

Hoi Lozeman, welkom hier! Heel irritant als het steeds buffert bij het tv kijken. Je geeft aan dat je dit hebt als je via de website kijkt, maar ook via de app. Daarnaast geef je aan dat je een glasvezelverbinding hebt. Daarmee zou ik verwachten dat je bandbreedte in ieder geval voldoende is. Ik trek dan ook de beide ervaringen even uit elkaar.

Voor de volledigheid raad ik je toch aan om te controleren op je een goede wifi verbinding hebt op de plekken waar je normalter tv kijkt. De app is onlangs helemaal vernieuwd. Hierdoor stelt hij op bepaalde punten hogere eisen aan je apparaat dan voorheen. Ik ben dan ook benieuwd wat voor merk en type tablets je hebt.

Wat de website betreft, probeer eens www.itvonline.nl. In principe zijn beide gelijk, maar we zien in de praktijk soms toch verschil in ervaring. Dit geldt ook voor jou, Jeb. De websiteversie van interactieve tv is verder inderdaad niet ideaal. Het platform is verouderd en geeft daardoor makkelijker problemen. Het goede nieuws is echter dat we op dit moment een volledig nieuwe website bouwen die iets later dit jaar beschikbaar zal komen. Daarmee verwachten we een hele verbetering in kijkervaring.
Bekijk origineel

8 reacties

Zelfde probleem. Was enige alternatief nu tv app niet meer werkt op de ipad mini. Dus dan maar laptop buiten. Ook dit is geen oplossing.

De W10 app uit de store. Helaas ook hetzelfde verhaal. Verplicht binnen zitten.
Ik erger mij al geruime tijd aan de slechte kwaliteit van de interactievetv.nl oplossing van KPN om vanaf een niet andriod- of ios apparaat tv te kunnen kijken. Ik heb hier een 500/500 glasvezel verbinding liggen die zeer stabiel is maar toch lijkt het erop dat als het ook maar een beetje te druk wordt voor de site van KPN alle zenders haperen of hangen.
Kom eens met een goed alternatief, Ziggo kan het ook.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Lozeman, welkom hier! Heel irritant als het steeds buffert bij het tv kijken. Je geeft aan dat je dit hebt als je via de website kijkt, maar ook via de app. Daarnaast geef je aan dat je een glasvezelverbinding hebt. Daarmee zou ik verwachten dat je bandbreedte in ieder geval voldoende is. Ik trek dan ook de beide ervaringen even uit elkaar.

Voor de volledigheid raad ik je toch aan om te controleren op je een goede wifi verbinding hebt op de plekken waar je normalter tv kijkt. De app is onlangs helemaal vernieuwd. Hierdoor stelt hij op bepaalde punten hogere eisen aan je apparaat dan voorheen. Ik ben dan ook benieuwd wat voor merk en type tablets je hebt.

Wat de website betreft, probeer eens www.itvonline.nl. In principe zijn beide gelijk, maar we zien in de praktijk soms toch verschil in ervaring. Dit geldt ook voor jou, Jeb. De websiteversie van interactieve tv is verder inderdaad niet ideaal. Het platform is verouderd en geeft daardoor makkelijker problemen. Het goede nieuws is echter dat we op dit moment een volledig nieuwe website bouwen die iets later dit jaar beschikbaar zal komen. Daarmee verwachten we een hele verbetering in kijkervaring.
Beste Erik_,
Mijn wifi internet verbinding is prima, dat is op 5-6, afstand van de router.
youtube\npo.nl en andere sites geven geen problemen.
Wij hebben een Ipad air 1 en een Samsung Galaxy Tab S2, maar ook op een Samsung S8 gebeurd het ook.

De site itvonline.nl zal ik gaan proberen, ik gebruik eigenlijk altijd www.interactievetv.nl

Kan het niet aan de hardware / router van KPN liggen? Is dit een software issue?
Reputatie 7
Badge +27
Als je wel alle andere sites kunt benaderen, en apps probleemloos kunt gebruiken, dan is de kans extreem klein dat het aan de Experia Box zou liggen. De kans is dan veel groter dat het probleem zich concentreert op interactieve TV Online. En daarin trek ik dan de website en de app uit elkaar. Dit omdat bij de website issues vaker kunnen voorkomen omdat deze ouder is, en op korte termijn vervangen wordt. Met de nieuwe versie verwachten we geen problemen meer. Merk jij voor nu ook een verschil als je www.itvonline.nl gebruikt?

De app, daarentegen, is al nieuw. We zien dat deze over het algemeen goed werkt, maar hier en daar nog wat issues laat zien. Soms in combinatie met specifieke apparaten. Vandaar dat ik ook vroeg naar welke jullie hebben. Die zijn wat dat betreft in orde.

Daarom heb ik nog wat vervolgvragen,specifiek over de app:
- dat bufferen merk je dat op specifieke zenders, of bij allemaal?
- gebeurt het bufferen op bepaalde momenten op de dag, of de hele dag door?
- buffert hij alleen bij live tv, of ook bij opnames en on demand programma's?
Het kijken via de site www.itvonline.nl gaat inderdaad een stuk beter. Dan treedt het probleem eigenlijk niet meer op. bedankt voor de tip.
Nou dat was leuk zo lang het duurde. op de tablets en onze chromebook kunnen geen gebruik meer maken van de site omdat het scherm te klein is? Die melding krijg ik zelfs als ik de site in een venster open en deze kleiner maak dan een kwart van mijn scherm. Waarom wil kpn bepalen hoe ik naar itvonline kijk?
Reputatie 7
Badge +27
Welkom terug, Lozeman! We hebben sinds deze week een volledig nieuwe versie van de website. Die werkt, voor nu, in Chrome en Firefox. Met een Chromebook zou de nieuwe site dan ook moeten werken lijkt me, mits je daarop dan ook Chrome gebruikt. Gebruik in dat geval dan wel www.interactievetv.nl

Wat betreft de tablet, daarop kun je het beste gebruik maken van de iTV app, en niet de website. De website is niet gericht op kleine schermen.

Reageer