Interactive TV: Foutcode 14

• 3 juli 2014
  • 5 reacties
  • 5104 keer bekeken

Beste mensen, 

Bij het installatie van de 2de tv decoder, geeft het een foutcode aan. De eerste is mooi gelukts, alleen dus de tweede die de storing geeft. Ik heb de V9 Modem(witte) en als het goed is zou ik direct bedraad kunnen aansluiten, heb ik ook gedaan nu. 

Op internet heb ik een aantal oplossing zitten lezen. Ik heb op dit moment de decoder geprobeerd te resetten, maar dat lukt ook weer niet. Zodra ik erop druk, springt die over naar de tweede installatie procuduren. Ik heb de modem uit en aan gedaan, ter wijze van de KPN site zelf. En de alle drie de poorten geprobeerd. De Ip staat op 10.x.x en voor de rest staan alle instelling ook goed. 

Tenzij ik het fout heb dat ik meerdere interactive tv's erop kan aansluiten, weet ik ook niet wat de oplossing kan zijn. Alle decoders waren erbij gelevered, en werd mij verteld dat het wel gewoon kon. 

5 reacties

Het doet nu wat raars, het start zichzelf weer opnieuw telkens bij de foutcode 14.

Reputatie 7
Badge +16
Foutcode 14: Software ophalen is mislukt
Inderdaad, de software ophalen is mislukt. Ik heb de decorder nu in poort 3 van de modem gedaan, maar dat helpt dus ook niet. 

Reputatie 4
Badge +9
Hallo YousriOualkadi, 

Welkom op het forum! Jammer dat niet meteen beide ontvangers zich goed lieten installeren. Dit heeft niet direct iets te maken met de poort waarop je de ontvanger aansluit. In eerste instantie heb je er goed aan gedaan om de ontvanger even van de stroom af te halen en het opnieuw te proberen. Als het dan nog niet lukt, zijn er een aantal andere mogelijkheden. 

Als je op deze pagina kiest voor 'Foutcode 14' worden de stappen uitgelegd (met plaatjes er bij). Zou je dit eens willen uitproberen? Als het niet lukt, lees ik het graag en help ik je verder! 

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn, KPN Webcare.

Reputatie 7
Badge +8
je kan via mijnkpn zien of je een extra itv kan activeren

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/15282

resetten kan wat tricky zijn, doe dat op de lijn waarop de eerste box wel werkt (koppel die af en sluit je probleembox aan op ether en hdmi) , bij start onder optie "software verwijderen", via MEMU of bij de nieuwere met de groene knop lang ingedrukt houden.

Reageer