Beantwoord

Interactive TV via een router

  • 9 January 2019
  • 3 reacties
  • 4271 keer bekeken

Hallo,

VRAAG 1 | Omdat ik boven op mijn zolderkamer niet zo goed wifi bereik had heb ik een draad getrokken naar boven en er een router op aangesloten. Nu werkt bijvoorbeeld mijn laptop en PS4 allemaal goed op dit nieuwe netwerk. Nu wilde ik een kastje van kpn (interactieve tv) op deze router aansluiten. Zodra ik dit deed had de tv geen ontvangst. Als ik de router er tussenuit haal dan heeft de tv wel ontvangst. (directe verbinding met experia box) Moet ik iets van poorten openen op mijn router of moet ik een extra splitter kopen, zodat ik mijn router hou en dus ook een vaste lijn vanuit de experia box heb?

VRAAG 2 | Ik heb sindskort een router aangesloten op mijn experiabox, zodat ik wifi bereik had boven. Nu heb ik dus 2 verschillende netwerken, experia box en de router. Kan ik ervoor zorgen dat dit samen 1 netwerk wordt?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 10 January 2019, 21:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 3
Badge
1) Je zult hier een een switch tussen kunnen plaatsen, dan kun je alles aansluiten.
2) als de router dit ondersteun kun deze in brigde mode zetten, een andere optie is om hier een access point aan te sluiten inplaats van een router, dan heb je een netwerk.
Reputatie 7
Badge +30
Welkom, Rene! De kortste klap is de router vervangen door een switch, zorg dat dit er wel een is die IGMP snooping ondersteunt i.v.m. de tv. We verkopen zelf deze in onze webshop. Goed model, niet duur.

Dan, voor wifi boven, kun je de router weer op de switch aansluiten. Kijk dan of de router een access point modus heeft, dan blijft het, zoals labrag ook al zegt, hetzelfde netwerk. Als dat niet kan, kun je beter een los access point kopen.

Ik had een vergelijkbaar probleem. De draad van de Experia box ging naar een andere router (TP Link) in de kelder. Vandaar naar de TV ontvanger en vervolgens naar de TV. Ik kon wel TV-programna's kijken maar ik kon geen opnames bekijken en ook geen uitzendingen terugkijken.

 

In de TP Link router heb ik een aantal instellingen aangepast voor het doorgeven van IP TV en nu werkt het perfect. Geen switch nodig.