Beantwoord

Internet aansluiting boven verdieping

  • 14 January 2020
  • 9 reacties
  • 626 keer bekeken

Hoi allemaal 

Ik zit er over te denken om van ziggo naar kpn over te stappen maar zit met het volgende probleem beneden heb ik een 4k toestel maar boven heb ik er 3 zonder internet aansluiting dus als ik boven 3 kastje krijg heb ik dus geen verbinding met die nieuwe kastjes van kpn nou kan ik ook natuurlijk gebruik maken van monteur maar die afstanden zijn best groot voor de bedrading enzo, of is daar een oplossing voor 

icon

Beste antwoord door Nick83 16 January 2020, 23:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Er zijn zogenaamde draadloze verbindingsets te koop. Die werken via het electriciteitsnetwerk. De ervaringen zijn wisselend. Ze zijn nogal gevoelig voor ruis op het electriciteitsmast.  Je kunt ze natuurlijk bestellen en indien het niet bevalt binnen 14 dagen terug sturen.  Je hebt er dan wel 4 nodig.Zelf zou ik in dit geval toch kabel trekken. https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437812/draadloze-verbindingsset-1200-3-adapters/?pageCount=1&pos=796

Er zijn zogenaamde draadloze verbindingsets te koop. Die werken via het electriciteitsnetwerk. De ervaringen zijn wisselend. Ze zijn nogal gevoelig voor ruis op het electriciteitsmast.  Je kunt ze natuurlijk bestellen en indien het niet bevalt binnen 14 dagen terug sturen.  Je hebt er dan wel 4 nodig.Zelf zou ik in dit geval toch kabel trekken. https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437812/draadloze-verbindingsset-1200-3-adapters/?pageCount=1&pos=796

Houdt er wel rekening mee dat op de plek van je Experiabox en op alle plekken waar je ze aansluit een vrije enkelvoudige stekkerdoos aanwezig moet zijn of dat je anders moet gaan werken met verlengsnoeren wat niet altijd brandveilig is. Hierover staat niets vermeld in de KPN documentie https://bvltool.nl/brandveilig-leven/verlengsnoeren/ 

Hoi @Ericsson . Welkom op het forum.

Goed dat je je aan het verdiepen bent in de mogelijkheden. Er zijn inderdaad draadloze verbinding sets. Mocht je boven ook 4k willen kijken, raad ik dat af. Dat is vragen om ellende. 

Zoals @Joep1965 aangeeft zijn de ervaringen wisselend. Ik wil je hierin niet ontmoedigen maar als er ook maar de kleinste mogelijkheid is om kabels te trekken wil ik dat aanraden. Dit is tevens zeer handig bij het  aansluiten van bedrade wifi versterkers om optimaal van draadloos internet te genieten. Zo sla je twee vliegen in één klap. 

Hoi bedankt voor de uitleg maar ik zie het probleem met het pakket alles in 1 van kpn voornamelijk met het tv kijken op de bovenverdieping als er ook 3 of 2 pers boven tv kijken ik zie het totaal plaatje even niet of snap het niet want er moeten dan best wat draden getrokken worden, en nou zal best die pers aan de telefoon zeggen dat regelt de monteur wel maar ik zie toch problemen.. 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe zijn de tv's nu aangesloten? Hoe word er nu tv gekeken? Het signaal van Ziggo komt ook niet uit de lucht vallen lijkt me...

Ja het zit zo beneden gaat er een coax kabel naar boven naar  onze slaapkamer en vanuit daar via 't spliter naar de andere 2 kamers boven is er bij ons ook nog een ziggo mediabox 

Reputatie 7
Badge +24

Die coax kun je vervangen door utp kabel.

In veel gevallen kan een monteur de kabelgoot van de coax gebruiken voor de nieuwe kabel. Dat hangt er natuurlijk vanaf hoe makkelijk de coax is los te krijgen.

Dit zou in jouw geval wel de ideale oplossing zijn. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!